Mitsubishi ΑSX 1,6: Ιαπωνική αξιοπιστία αλλά χωρίς diesel και τετρακίνηση!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Μετά από σχεδόν 8 χρόνια στην αγορά και πάνω από 900.000 πωλήσεις η Mitsubishi μετά από δύο facelift ανανέωσε το γνωστό ASX το οποίο διαθέτει νέα εμφάνιση, βελτιωμένη άνεση αλλά πλέον δεν διαθέτει τετρακίνητη έκδοση αλλά ούτε και πετρελαιοκινητήρα.

Το Mitsubishi ASX διατίθεται στην ελληνική αγορά μόνο σε δικίνητη έκδοση με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 117 ίππους.

Το ανανεωμένο ιαπωνικό μοντέλο κοστίζει 17.120 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 162 ευρώ και συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Άγριο αλλά πολιτισμένο

Το ανανεωμένο ASX διαθέτει περισσότερο χαρακτήρα crossover αφού πλέον διατίθεται αποκλειστικά σε δικίνητη έκδοση ωστόσο η εμφάνισή του παραπέμπει μεν σε off road όχημα αλλά από την άλλη οι ιάπωνες σχεδιαστές κατάφεραν να το κάνουν να δείχνει περισσότερο πολιτισμένο.

Η ανανέωση περιλαμβάνει κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές, κυρίως με διακοσμητικά χρωμίου στο μπροστινό πίσω μέρος.

Επίσης η νέα μπροστινή του όψη η οποία λανσάρει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield της Mitsubishi,  χαρακτηρίζεται από τις λεπτές οριζόντιες λεπτές γρίλιες της μάσκας που «προστατεύουν» το έμβλημα των 3 διαμαντιών για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης αίσθησης κίνησης.

Στο πίσω μέρος το φως ομίχλης είναι πλέον τεχνολογίας LED ενώ αλλαγμένος είναι και ο προφυλακτήρας,  αλλά και η κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία.

Νέο εσωτερικό

Μεγαλύτερες αλλαγές καταγράφονται στην καμπίνα επιβατών οι οποίες εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα στα νέα διακοσμητικά, στα βελτιωμένα καθίσματα και φυσικά στις αναβαθμισμένες επιλογές του εξοπλισμού.

Ωστόσο η χρήση σκληρών πλαστικών θεωρούμε ότι μειώνει την καλή εικόνα της καμπίνας επιβατών αλλά από την άλλη μεριά έχει βελτιωθεί αισθητά η ηχομόνωση…

Επίσης  στο κέντρο του ταμπλό της ακριβής έκδοσης δεσπόζει η 6,5 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος MGN (Μultifunction GPS Navigation), που αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικού.

Πάντως ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του ASX είναι η ευρυχωρία της καμπίνας με το ωφέλιμο πλάτος αλλά και τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια πίσω να βρίσκονται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 406 λίτρα που κρίνεται κάπως μικρός αλλά κάτω από το δάπεδο βρίσκεται επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 13 λίτρων.

117 ίπποι

Για την κίνηση του ASX φροντίζει ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 117 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 15,4 χλγρ. ροπής στις 4.000 σ.α.λ.

Ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν κινεί σε… αγωνιστικούς ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα του Mitsubishi ASX αλλά αποδείχθηκε ελαστικός, επαρκής και οικονομικός.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή αίσθηση αλλά μακρυά κλιμάκωση και κατά την άποψή μας θα μπορούσε να διαθέτει ακόμη μία 6η σχέση…

Η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. χάρη στο σύστημα Start/Stop, αλλά και το στάνταρ σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα.

Πολιτισμένο και ευέλικτο

Το ASX αποδείχθηκε πως είναι ευκολοδήγητο και ευκίνητο εντός και εκτός πόλης, ενώ η ύπαρξη μαλακής ανάρτησης απορροφά αποτελεσματικά του κραδασμούς που προκαλούνται από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ASX ενδείκνυται να κινείται στα όρια του ΚΟΚ, δηλαδή με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα ώστε να μειωθεί η κατανάλωση στο ελάχιστο και παράλληλα να απολαύσουν οι επιβάτες ένα ήσυχο ταξίδι. Σε περίπτωση που ο οδηγός του είναι ανήσυχος τότε θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι αυξάνει ανάλογα ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας αλλά και η κατυανάλωση.

Σο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η μαλακή ανάρτηση προκαλεί κλίσεις στο αμάξωμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι άσχημο.

Μέσα στην πόλη το ASX απέδειξε ότι κινείται με απόλυτη άνεση και ευελιξία και μάλιστα τα ελαστικά υψηλού προφίλ ευνοούν τις… «αναβάσεις» σε πεζοδρόμια ενώ παράλληλα απορροφούν και τους κραδασμούς που προέρχονται από το πέρασμα σε λακκούβες.

Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Όταν ο δρόμος τελειώνει το ανανεωμένο ASX δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στους βατούς δασικούς δρόμους καθώς το αμάξωμα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενώ σημαντικός βοηθός αποδείχθηκαν τα ελαστικά και το σύστημα πρόσφυσης.

 

ΥΠΕΡ

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

Τιμή

Πολυετής εγγύηση

 

ΚΑΤΑ

Μικρός χώρος αποσκευών

Έλλειψη τετρακίνησης και diesel έκδοσης