Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προτύπων εκπομπών Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων το 2035 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Παράλληλα παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, η οδηγία ρύπων Euro 7 κινδυνεύει να ασκήσει περιττή οικονομική πίεση στους καταναλωτές και εκτροπή επενδύσεων από τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι κανόνες εκπομπών αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων ICE στην ΕΕ από τη στιγμή που ισχύει το Euro 7 – το οποίο αναμένεται να ισχύσει το 2026 ή το 2027.
Ως αποτέλεσμα, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων της ΕΕ το 2035. Μάλιστα μια πρόσφατη μελέτη εκτιμά ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (Nox) κατά μόλις 4%.
Παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, η οδηγία ρύπων Euro 7 θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις.
Πάντως από το 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 και τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατομμύρια μονάδες, ενώ μέχρι το 2038 εκτιμάται ότι θα έχουν αποσυρθεί από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro 4. Το 2039 θα αρχίσουν να αποσύρονται τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5.
Το 2050 σύμφωνα με την έρευνα θα κυκλοφορούν 311 εκατ. οχήματα μηδενικών ρύπων, 9,9 εκατ. οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 7, πάνω από 9,5 εκατ. ΙΧ που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και 6,5 εκατ. οχήματα που πληρούν παλαιότερες οδηγίες.