Σε μονομαχία για δύο εταιρείες φαίνεται ότι εξελίσσεται και το 2021 καθώς η Toyota με την Peugeot είναι οι δύο εταιρείες που βρίσκονται πολύ κοντά τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο αφήνοντας πίσω τις υπόλοιπες εισαγωγικές.
Ωστόσο το διψήφιο ποσοστό πτώσης που σημείωσε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου και το δεύτερο μήνα του 2021 έχει ανησυχήσει τα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών και μάλιστα κάποια εργοστάσια αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει ήδη τις συζητήσεις με εταιρείες συμβούλων αλλά και επιχειρηματίες από τον κλάδο αναζητώντας πιθανούς νέους εισαγωγείς καθώς καθώς το κόστος διατήρησης των θυγατρικών τους κρίνεται ασύμφορο για μία τόσο μικρή αγορά όπως είναι η ελληνική.
Πάντως το εγχείρημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα δύσκολο καθώς η ρευστότητα των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών είναι περιορισμένη και βέβαια ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση των οικονομικών τους μεγεθών με αποτέλεσμα οι ισολογισμοί κάποιων εισαγωγικών να είναι κυριολεκτικά «τρομακτικοί» για τα στελέχη των εταιρειών συμβούλων που αναζητούν πιθανούς νέους εισαγωγείς…
Πάντως τον Φεβρουάριο σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 13,8% καθώς διατέθηκαν 6.772 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 7.862 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Να υπενθυμίσουμε πως τον Ιανουάριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 18,9% αλλά όπως φαίνεται τα περιοριστικά μέτρα αποτέλεσαν τη βασική αιτία για την οποία οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση παρά το γεγονός πως οι εκθέσεις αυτοκινήτων παραμένουν ανοικτές.
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι θα είχε συμβεί στην αγορά αν οι εκθέσεις αυτοκινήτων παρέμειναν κλειστές όπου και οι συνέπειες θα ήταν ανεπανόρθωτες για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Στελέχη της αγοράς είναι ιδιαίτερα ανήσυχα για την περαιτέρω πορεία της αγοράς και μάλιστα οι ανησυχίες τους κορυφώνονται στη σκέψη και μόνο ότι θα σταματήσουν τα επιδόματα και οι διευκολύνσεις από το οικονομικό επιτελείο και θα έρθει η ώρα της εξόφλησης των χρωστούμενων.
Πάντως τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 6.772 οχήματα έναντι 7.862 οχημάτων σημειώνοντας πτώση 13,8%. Οι ιδιώτες καταναλωτές φαίνεται ότι τον Φεβρουάριο αποτέλεσαν την «ατμομηχανή» των πωλήσεων καθώς τα 3.727 αυτοκίνητα δηλαδή το 56% αποκτήθηκε από ιδιώτες καταναλωτές και το υπόλοιπο 44% από εταιρείες.
Στο πρώτο δίμηνο του 2021 οι πωλήσεις νέων ΙΧ καταγράφουν πτώση 16,6% καθώς έχουν διατεθεί 14.614 αυτοκίνητα έναντι 17.534 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Πρωτιά της Toyota για δεύτερο συνεχόμενο μήνα
H Toyota κατάφερε τον δεύτερο μήνα του 2021 να σημειώσει τις υψηλότερες πωλήσεις και να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 949 μονάδες σημειώνοντας ωστόσο οριακή πτώση 0,73% σε σχέση με τις πωλήσεις του αντίστοιχου μήνα του 2020. Να επισημάνουμε πως η Toyota ήταν η μοναδική εταιρεία που έσπασε το φράγμα των 1.000 μονάδων τον Ιανουάριο.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Peugeot με 854 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 3,2% και στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Opel με 561 αυτοκίνητα καταγράφοντας άνοδο 25,7%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η VW με 495 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 36,1% και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Hyundai με 347 οχήματα αλλά με επίσης υψηλό ποσοστό πτώσης 35,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Citroen με 331 αυτοκίνητα (-40,3%), η BMW με 331 (-1,5%), η Suzuki με 305 (-18,6%), η Nissan με 297 (-32,9%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz με 293 αυτοκίνητα και οριακή άνοδο 0,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Εντύπωση μας προκάλεσαν οι επιδόσεις της Land Rover καθώς διαπιστώσαμε ότι τον Φεβρουάριο διατέθηκαν 29 αυτοκίνητα με αποτέλεσμα η μάρκα να καταγράφει άνοδο 61,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Επίσης τον Φεβρουάριο πουλήθηκαν 9 Porsche και 1 Tesla.