«Μονομαχία» βενζινοκίνητων και υβριδικών μοντέλων!

Σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται πλέον τα υβριδικά μοντέλα έναντι των βενζινοκίνητων όπως επίσης και τα plug-in υβριδικά αλλά και ηλεκτρικών έναντι των πετρελαιοκίνητων μοντέλων σύμφωνα με όσα καταγράφηκαν στα επίσημα στοιχεία πωλήσεων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος.

Η ανατροπή των δεδομένων έχει γίνει πολύ έντονη τους τελευταίους μήνες με το ποσοστό διαφοράς μεταξύ των «πρωταθλητών» βενζινοκίνητων μοντέλων έναντι των υβριδικών να έχει μειωθεί σε μόλις 6,6% ενώ στα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά έναντι των πετρελαιοκίνητων το ποσοστό της διαφοράς ανήλθε σε 1,3% υπέρ των πρώτων. Τέλος οριακή μεταβολή σημείωσαν τα μοντέλα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο ενώ μικρή πρώτη κατέγραψαν τα οχήματα που κινούνται και με Υγραέριο. 

Αν βέβαια συνυπολογίσει κανείς το άθροισμα των υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων τότε θα αντιληφθεί ότι το ποσοστό τους ξεπερνά το 45%!

Ειδικότερα το Νoέμβριο το υψηλότερο ποσοστό πτώσης 2% κατέγραψαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα ενώ το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό πτώσης 1,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Αντίστοιχα πτώση 0,3% και 0,4% σημείωσαν οι πωλήσεις Αεριοκίνητων μοντέλων αλλά και Υβριδικών και Υγραεριοκίνητων οχημάτων αντίστοιχα.

Τα μόνα αυτοκίνητα που κατέγραψαν θετικό ποσοστό ανόδου 4,5% ήταν τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά!

Πιο συγκεκριμένα τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέλαβαν το 38,7% του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας πτώση 2% ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα με 32,1% σημειώνοντας μικρή πτώση 0,4% σε σχέση με το τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα με 13,7% τα οποία σημείωσαν άνοδο 4,5%.

Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν μικρή πτώση 1,3% καταλαμβάνοντας μόλις το 12,4% του συνόλου των πωλήσεων και ακολουθούν τα Υγραεριοκίνητα ΙΧ με 2,9% (-0,4%) και εκείνα του Φυσικού Αερίου με 0,2% (-0,3%).

Τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου εξαιτίας των φοροαπαλλαγών που έχουν ως εταιρικά αυτοκίνητα οπότε και τα στελέχη των εταιρειών τα επέλεξαν για να μην επιβαρυνθούν με επιπλέον φορολόγηση κατά την εκκαθάριση της δήλωσής τους.

Ειδικά για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι όσο η πλατφόρμα του Κινούμαι ηλεκτρικά 2 δεν δέχεται αιτήσεις δυστυχώς τα προβλήματα που θα προκληθούν θα φανούν στους επόμενους μήνες.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων κατέγραψαν άνοδο 3,5% και ακολουθούν τα υβριδικά μοντέλα με ποσοστό ανόδου 2,7%.

Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 11μηνο κατέλαβαν το 42,3% του συνόλου χάνοντας 2,8% σε σχέση με το 45,1% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Πτώση 2,6% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 11μηνο καθώς κατέλαβαν το 13,5% έναντι 16,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν άνοδο 2,7% καταλαμβάνοντας το 30,5% ενώ τα τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 3,5% καθώς στο 11μηνο καταλαμβάνοντας το 11,1% έναντι 7,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,4% καθώς στο 11μηνο κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

 

Πρωταθλητές τα SUV! 

Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 49,3% εκ των οποίων το 31,3% αφορούσε σε SUV μοντέλα.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31% εκ του οποίου το 22,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,6% σε hatchback και sedan.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,8% εκ του οποίου τα SUV είναι 1,8%.

Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 8% (5,9% τα SUV), η κατηγορία Ε με 1,3% (1,1 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,7% (0,6% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.

Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV το Νοέμβριο κατέλαβαν το 63% καταγράφοντας άνοδο 8,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 11μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε μικρή άνοδο 1,6% καθώς ανήλθε σε 55,9% έναντι 54,4%.