Για πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου τα υβριδικά μοντέλα απειλούν ανοικτά την πρωτοκαθεδρία των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ενώ τα πετρελαιοκίνητα επίσης απειλούνται από τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά!
Οι Έλληνες όπως αποδεικνύεται στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τα βενζινοκίνητα υβριδικά μοντέλα επιδιώκοντας να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους μέσω της περιορισμένης σε αυτονομία ηλεκτροκίνησης που προσδίδει το ηλεκτρικό σύστημα το οποίο όμως δεν φορτίζει από κάποια πρίζα αλλά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό όπως φαίνεται είναι αρκετό για να καταρρίψει τους όποιους ενδοιασμούς έχουν οι Έλληνες σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων.
Στα πετρελαιοκίνητα επίσης καταγράφηκε μία μεγάλη πτώση τον Αύγουστο προς όφελος των υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων ενώ σχεδόν αμετάβλητες παρέμειναν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με διπλό καύσιμο (Υγραέριο και Φυσικό Αέριο).
Ειδικότερα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων τον Αύγουστο κατέγραψαν πτώση 8,8% και 6,2% αντίστοιχα ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων σημείωσαν άνοδο 12,4% και 3,3% αντίστοιχα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Το πιο δημοφιλές καύσιμο αναδείχθηκε η αμόλυβδη βενζίνη σε ποσοστό 39,2% και ακολουθούν τα υβριδικά μοντέλα με 35,6%, τα diesel με 13%, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά με 10%, τα υγραερίου με 1,9% και τα φυσικού αερίου με 0,3%.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η πτώση στις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων οφείλεται στην σύγχυση που υπάρχει μεταξύ των καταναλωτών σχετικά με αυτά τα μοντέλα καθώς πολλοί πιστεύουν ότι από το 2035 θα απαγορεύεται να… κυκλοφορούν ενώ η πραγματικότητα είναι ότι θα απαγορεύεται να πωλούνται καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από το 2035!
Πάντως το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 12,4% τον Αύγουστο σημειώθηκε από τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 2,7% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 9,8% έναντι 7,1%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 6μηνο κατέλαβαν το 43,5% του συνόλου χάνοντας 3,7% σε σχέση με το 47,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οριακή πτώση 1,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 8μηνο καθώς κατέλαβαν το 14% έναντι 15,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 2,9% καθώς στο 8μηνο του 2023 κατέλαβαν το 30% έναντι 27,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,3% καθώς στο 8μηνο κατέλαβαν το 2,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Καλά κρατούν τα SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 51,4% εκ των οποίων το 26,8% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 22,4% εκ του οποίου το 17,8% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 4,6% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 19,2% εκ του οποίου τα SUV είναι 2,9%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 5,8% (4,3% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,3 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Αύγουστο κατέλαβαν το 52,3% καταγράφοντας πτώση 5,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 8μήνου το ποσοστό των SUV αυξήθηκε μόλις 0,1% και ανήλθε σε 53,9%.