- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Με το δεξί ξεκίνησαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2019 καθώς η αγορά τον πρώτο μήνα του έτους σημείωσε άνοδο 4,7%.
Το εντυπωσιακό όμως εύρημα στις πωλήσεις Ιανουαρίου δεν έχει να κάνει τόσο με το σύνολο του οχημάτων που διατέθηκαν που αν μη τι άλλο πλησίασαν τις 10.000 μονάδες αλλά με το πολύ υψηλό ποσοστό που κατείχαν οι πωλήσεις λιανικής.
Ειδικότερα τον πρώτο μήνα του 2019 οι πωλήσεις λιανικής κατείχαν το 60% του συνόλου των πωλήσεων γεγονός που μεταφράζεται πως έξι στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν αποκτήθηκαν από ιδιώτες καταναλωτές και όχι από εταιρείες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης.
Ωστόσο καλό θα είναι να μην βγάζουμε ακόμη εύκολα συμπεράσματα καθώς όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς πολλές αγορές που πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο παραδόθηκαν τελικά τον Ιανουάριο καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν ήθελαν να πληρώσουν διπλά Τέλη Κυκλοφορίας και από την άλλη μεριά δεν ήθελαν η 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους να αναγράφει 2018 τη στιγμή που τελείωνε το έτος και θα μπορούσε να αναγράφει 2019.
Επίσης το 2019 αναμένεται να είναι μια «περίεργη» χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς από τη μία μεριά έχουμε εκλογές και από την άλλη μεριά η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών ήδη βρίσκεται πολύ κοντά στις πρώτες αλλαγές που θα ανακοινωθούν σύντομα οι οποίες θα αφορούν στον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων αλλά και στις διαδικασίες.
Πάντως τον Ιανουάριο δόθηκε η πρώτη μονομαχία γιγάντων μεταξύ Toyota και Peugeot καθώς οι δύο εταιρείες ήταν οι μόνες που έσπασαν το φράγμα το 1.000 μονάδων και ειδικότερα 1.159 για την Toyota και 1.028 για την Peugeot οι οποίες οδήγησαν την κούρσα των πωλήσεων.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2018 η Toyota αναδείχθηκε πρωταθλήτρια πωλήσεων στην Ελλάδα ενώ η Peugeot βρέθηκε στην τρίτη θέση του βάθρου…
Πρωτιά για την Toyota
H Toyota όπως προαναφέραμε βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων τον Ιανουάριο καταγράφοντας 1.159 πωλήσεις ωστόσο οι πωλήσεις της σημείωσαν πτώση 4,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 1.028 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 11,6% σε σχέση με πέρυσι.
Στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Opel με 850 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 12,4%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 733 μονάδες σημειώνοντας ωστόσο πολύ υψηλό ποσοστό ανόδου 40%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η VW με 585 μονάδες καταγράφοντας όμως μείωση των πωλήσεων της σε ποσοστό 18,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Πάντως τριψήφιο ποσοστό ανόδου σημείωσαν μόλις δύο εταιρείες οι οποίες είναι η Dacia με 115,8% και η Jaguar με 100% ενώ αύξηση άνω του 40% σημείωσαν οι Alfa Romeo, BMW και Porsche.
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Ιανουάριος 2019-2018 | ||||
Εταιρεία | Ιαν. 2019 | Ιαν. 2018 | Διαφ.% | |
Toyota | 1159 | 1215 | -4,61 | |
Peugeot | 1028 | 921 | 11,62 | |
Opel | 850 | 756 | 12,43 | |
Hyundai | 733 | 521 | 40,69 | |
VW | 585 | 718 | -18,52 | |
Suzuki | 581 | 542 | 7,20 | |
Nissan | 563 | 614 | -8,31 | |
Citroen | 460 | 351 | 31,05 | |
Fiat | 414 | 364 | 13,70 | |
Audi | 371 | 313 | 18,53 | |
Renault | 344 | 298 | 15,44 | |
Mercedes | 322 | 327 | -1,53 | |
Ford | 292 | 398 | -26,63 | |
Skoda | 273 | 299 | -8,70 | |
Kia | 240 | 238 | 0,84 | |
Dacia | 218 | 101 | 115,80 | |
BMW | 183 | 126 | 45,24 | |
Volvo | 136 | 139 | -2,16 | |
Jeep | 115 | 116 | -0,86 | |
Seat | 104 | 222 | -53,15 | |
Honda | 76 | 80 | -5,00 | |
Mini | 74 | 77 | -3,90 | |
Smart | 45 | 34 | 32,35 | |
Alfa Romeo | 44 | 29 | 51,70 | |
Mitsubishi | 41 | 36 | 13,89 | |
Land Rover | 16 | 19 | -15,80 | |
Jaguar | 10 | 5 | 100,00 | |
Subaru | 9 | 7 | 28,60 | |
Porsche | 7 | 5 | 40,00 | |
Lexus | 5 | 5 | 0,00 | |
Λοιπά | 5 | 5 | 0,00 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 9.308 | 8.885 | 4,70 | |