Ριζικές ανατροπές στην φορολογία των υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων εξετάζει το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αυτός είναι και ό λόγος που ακόμη δεν έχει κατατεθεί η σχετική τροπολογία ή το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης.
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι πολλές και μερικές από αυτές χαρακτηρίζονται «επικίνδυνες» για την αγορά αλλά και για τα κρατικά έσοδα. Ειδικότερα αυτή τη στιγμή τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν έκπτωση 50% από το Τέλος Ταξινόμησης που επιβάλλεται σε αντίστοιχα μοντέλα χωρίς ηλεκτροκινητήρες.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου φαίνεται ότι συγκλίνουν στην υιοθέτηση της μηδενικής επιβάρυνσης, δηλαδή μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έκπτωση 75% για τα plug-in υβριδικά οχήματα και διατήρηση της έκπτωσης 50% για τα υβριδικά μοντέλα.
Το αρχικό σενάριο που εξέτασαν τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ αφορούσε σε μείωση του Τέλους Ταξινόμησης σε ποσοστό 75% από 50% που ισχύει σήμερα στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Στη συνέχεια κάποιοι ήθελαν να προστεθεί όριο η Αξία Λιανικής προ Φόρων 40.000 ευρώ. Κάποιοι άλλοι πρότειναν και τεθεί όριο στις εκπομπές CO2 το οποίο να υπολογίζεται σε 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ υπήρξε και η πρόταση να συνδεθεί η έκπτωση με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.
Στη συνέχεια κάποια από τα στελέχη της Ειδική Επιτροπής πρότειναν πως πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ απλών υβριδικών μοντέλων και plug-in υβριδικών μοντέλων ενώ κάποιοι θεώρησαν σωστό να προτείνουν την εξαίρεση από την έκπτωση των υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που εκπέμπουν πάνω από 120 ή 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή όσα υβριδικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα εκπέμπουν πάνω από τα όρια που θέλουν να θέσουν κάποια στελέχη του ΥΠΟΙΚ τότε δεν θα έχουν καμία απολύτως έκπτωση στο Τέλος Ταξινόμησης!
Όλα τα παραπάνω διαδραματίζονται λίγες ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας που έχει ορίσει το κράτος για την εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP το οποίο αν δεν παραταθεί θα «τινάξει» κυριολεκτικά στον αέρα όλη την αγορά.
Την ίδια ώρα κάποια στελέχη από την αγορά επισημαίνουν στο Newsauto.gr με νόημα ότι αν εξαιρεθούν από τις εκπτώσεις του Τέλους Ταξινόμησης τα οχήματα που εκπέμπουν ακόμα και πάνω από 120 ή 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ποιος ο λόγος να τα αποκτήσει κανείς αφού δεν θα υπάρχει κανένα όφελος ενώ από την άλλη μεριά θα δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού από το ίδιο το κράτος καθώς θα ωφεληθούν κάποια συγκεκριμένα μοντέλα από το σύνολο των αυτοκινήτων που διαθέτει η αγορά.
Παράλληλα η επιλεκτική έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης σε υβριδικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα με συγκεκριμένες εκπομπές CO2 ή Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα προκαλέσει «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα καθώς τα ακριβότερα μοντέλα που θα μπορούν να φέρουν υψηλότερα έσοδα στο κράτος δεν θα πωλούνται οπότε ο μεγάλος χαμένος θα είναι το Δημόσιο και ο Προϋπολογισμός!
Ωστόσο σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του Newsauto.gr το ποσοστό έκπτωσης στο Τέλος Ταξινόμησης στα υβριδικά και plug-in υβριδικά αναμένεται να μειωθεί από το 50% στο 75% σε κάποια μοντέλα ενώ υπάρχουν και σκέψεις να καταργηθεί εντελώς το Τέλος Ταξινόμησης σε κάποια μοντέλα που είναι πολύ «καθαρά».
Μέχρι όμως να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις οι υποψήφιοι αγοραστές των υβριδικών και plug-in αυτοκινήτων έχουν «παγώσει» τις αγορές του περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις του οικονομικού επιτελείου μήπως και κερδίσουν κάτι επιπλέον από αυτό που ισχύει σήμερα.
Από την άλλη μεριά οι εισαγωγικές εταιρείες πρέπει να αντιμετωπίσουν και τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων υβριδικών μοντέλων στα οποία αν γίνει η χρήση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης (ισχύει για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1η Ιουνίου 2016) τότε το Τέλος Ταξινόμησης είναι μηδενικό!