Μπαράζ ελέγχων στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας θα πραγματοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα των τεχνικών ελέγχων με αποτέλεσμα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τον κλάδο των μεταφορών.
Μάλιστα τόσο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας όσο και η υφυπουργός κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου στο πλαίσιο της ενημερωτικής συνάντησης που είχαν με τους διαπιστευμένους συντάκτες για τις πρώτες 100 ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων τους αναφέρθηκαν και στο πρόσφατο περιστατικό χρηματισμού υπαλλήλου του ΥΠΥΜΕ όσο και σε καταγγελλίες για περίεργες «συμπεριφορές» μέχρι και συνδικαλιστών υπαλλήλων οι οποίες ήδη ερευνώνται και αναμένονται τα πορίσματα των Αρχών για να αποφασιστεί το μέλλον τους…
Επίσης η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου αποκάλυψε ότι θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) με βασικό στόχο την προστασία του Έλληνα καταναλωτή και την εξυγίανση της αγοράς. Μάλιστα η κ. Αλεξοπούλου τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Κατανοούμε ότι η απόκτηση αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό και θεωρούμε χρέος της πολιτείας να την προστατεύει.»
Επίσης η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα οι πολίτες θα αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, το γνωστό point system, και θα μπορούν να λάβουν και ψηφιακή βεβαίωση για τους πόντους τους.
Την ίδια στιγμή αυτοματοποιείται η διαδικασία συλλογής των πόντων από τους φορείς που καταγράφουν παραβάσεις (ΕΛΑΣ, Λιμενικό Σώμα και Δήμους) και θα προωθηθεί η προσωρινή αφαίρεση διπλώματος, ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια. Ο πολίτης θα ενημερώνεται άμεσα για νέους πόντους, ώστε αποθαρρυνθεί η παραβατικότητα.
Πάντως η κ. Αλεξοπούλου τόνισε ότι προτεραιότητά τους είναι, επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και αξιοποιούν τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την ψηφιοποίηση δεκάδων διαδικασιών και υπηρεσιών, οι οποίες ταλαιπωρούν τόσο τους πολίτες, όσο και τους εργαζομένους.
«Το Υπουργείο Μεταφορών επενδύει στην ψηφιακή εξωστρέφεια, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Δημιουργήσαμε στο υπουργείο οριζόντια, ψηφιακή ομάδα κρούσης, στελεχωμένη από επιχειρησιακούς που, σε στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία, εντοπίζουν υπηρεσίες που μπορούν, ψηφιοποιούμενες, να απλοποιηθούν για τον πολίτη και τον υπάλληλο. Το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο καλύτερη εμπειρία για τον πολίτη, αλλά και μείωση της γραφειοκρατίας, άρα αποδοτικότερη λειτουργία του δημόσιου τομέα» ανέφερε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τον Σεπτέμβριο κυρώθηκε στη Βουλή το Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Σύμβασης επί του Συμβολαίου για τη Διεθνή Μεταφορά Εμπορευμάτων Οδικώς, γνωστού ως CMR, με την εισαγωγή του ψηφιακού δελτίου παράδοσης e-CMR. Η χρήση του, που ήδη εφαρμόζεται από δεκάδες χώρες, αναμένεται να επιταχύνει συγκεκριμένες διαδικασίες μεταφοράς εμπορευμάτων, να μειώσει τη γραφειοκρατία και να αυξήσει τη διαφάνεια, περιορίζοντας παράλληλα τα κόστη μετακίνησης.
Εθνικό στόχο αποτελεί επίσης για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ η διασφάλιση της καθολικής πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες σε όλα τα δημόσια μεταφορικά συστήματα της χώρας, σταθερής ή μη τροχιάς, αστικά και υπεραστικά, συμπεριλαμβανομένων των ταξί και των ΚΤΕΛ. Στο ΥΠΥΜΕ έχουν ήδη δρομολογήσει τη δημιουργία Διαρκούς Επιτροπής, με τη συμμετοχή φορέων του Υπουργείου και την Εθνική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), στην οποία θα επεξεργάζονται ζητήματα προσβασιμότητας στις συγκοινωνίες και στον τομέα των Μεταφορών.