Μπαράζ ελέγχων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Πληθαίνουν συνεχώς οι καταγγελίες που καταφθάνουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού από εξουσιοδοτημένους εμπόρους εισαγωγικών εταιρειών βάσει των οποίων κάποιοι «συνάδελφοί» τους που ανήκουν στο ίδιο δίκτυο έχουν καταφέρει με κάποιο τρόπο να έχουν υψηλότερες προμήθειες σε σχέση με εκείνους.

    Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως στην αγορά λιανικής δραστηριοποιούνται πλέον αρκετές εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων εκπροσωπόντας άλλες εισαγωγικές στην Λιανική.

    Δηλαδή ο εισαγωγέας της «Χ» εταιρείας είναι και εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος στην Λιανική της «Υ» εταιρείας.

    Ωστόσο φαίνεται πως υπάρχει ένα ευρύτερο σχέδιο από κάποιες εισαγωγικές εταιρείες οι οποίες προτιμούν να συνεργάζονται με εισαγωγικές εταιρείες στην λιανική και όχι με απλούς εξουσιοδοτημένους εμπόρους καθώς οι πρώτοι διαθέτουν και την δύναμη αλλά και τα κτίρια ώστε να κρατούν ψηλά τα στάνταρντ της εταιρείας ενώ από την άλλη μεριά οι απλοί έμποροι είναι σχεδόν χρεωκοπημένοι.

    Μάλιστα κάποιοι εξουσιοδοτημένοι έμποροι κάνουν λόγο για οργανωμένο σχέδιο εξόντωσής τους καθώς αν μια εισαγωγική αποφασίσει να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης κανείς εξουσιοδοτημένος έμπορος δεν έχει τα χρήματα αλλά και το κουράγιο να βρει το δίκιο του στα δικαστήρια.

    Οι «επισκέψεις»…


    Το θέμα έφθασε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του movenews.gr κλιμάκια της Επιτροπής έχουν ήδη επισκεφθεί κάποιες εισαγωγικές και πραγματοποιούν ελέγχους ώστε να διαπιστώσουν αν πράγματι δίνονται μεγαλύτερες προμήθειες σε κάποιους εξουσιοδοτημένους εμπόρους εις βάρος των υπολοίπων που ανήκουν στο ίδιο δίκτυο.

    Οι εισαγωγικές βέβαια που δέχθηκαν τις επισκέψεις προσπάθησαν να τις κρατήσουν μυστικές αλλά όπως φαίνεται υπήρξαν διαρροές…

    Διαφορετικές προμήθειες


    Το θέμα των προμηθειών από κάθε πώληση καινούριων αυτοκινήτων «ταλαιπωρεί» εδώ και πολλά χρόνια τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους αυτοκινήτων χωρίς βέβαια να έχουν πετύχει και κάτι. Τώρα όμως με δεδομένη την οικονομική κρίση και έχοντας επενδύσει σχεδόν όλη τους την περιουσία σε μια κάθετη μονάδα δεν ανέχονται να λαμβάνουν ως προμήθεια για κάθε νέο ΙΧ που πουλάνε 200 ευρώ ενώ αντίθετα κάποιες εισαγωγικές που ανήκουν στο ίδιο δίκτυο λιανικής με εκείνους να λαμβάνουν τη διπλάσια ή τριπλάσια προμήθεια για την πώληση κάθε ίδιου νέου ΙΧ.

    Με αυτό τον τρόπο κάποιες εισαγωγικές εταιρείες απλά διαγράφουν το μέλλον των εξουσιοδοτημένων μονάδων που δεν είναι άλλο από το λουκέτο καθώς οι εισαγωγικές που δραστηριοποιούνται και στην Λιανική πουλάνε τα αυτοκίνητα πολύ φθηνότερα από τους υπόλοιπους εξουσιοδοτημένους εμπόρους του ίδιου δικτύου καθώς έχουν υψηλότερες προμήθειες.

    Γιώργος Κ. Ανδρής