Φρένο στο «όργιο» των παρανόμων ναυλώσεων τουριστικών σκαφών αναψυχής επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Ναυτιλίας με τις αλλαγές που προώθησε στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα πλοία αναψυχής στην Ελλάδα.
Στόχος των αλλαγών που επήλθαν είναι η δημιουργία ενός σαφούς και οριοθετημένου πλαισίου όπου η επαγγελματική δραστηριότητα προστατεύεται και ενισχύεται με τρόπο αποτελεσματικό.
Ειδικότερα με τις αλλαγές ορίζεται ότι στο πλοίο αναψυχής που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και εκναυλώνεται κατά παράβαση των διατάξεων του νόμου 4256/2014, επιβάλλεται απαγόρευση απόπλου από τη λιμενική Αρχή που βεβαιώνει την παράβαση, η οποία δύναται να αρθεί μόνο με την πληρωμή του προστίμου ή μόνο με την κατάθεση στη λιμενική Αρχή εγγυητικής επιστολής.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων εντός της θερινής περιόδου του 2017, κατόπιν ελέγχων των λιμενικών Αρχών διαπιστώθηκαν 42 περιπτώσεις παράνομων ναυλώσεων, για τις 29 εκ των οποίων έχει ολοκληρωθεί η διοικητική διαδικασία επιβολής κυρώσεων, με ύψος επιβληθέντων χρηματικών προστίμων 882.000 ευρώ, ενώ εκκρεμεί η έκδοση αποφάσεων των υπολοίπων βεβαιωμένων παραβάσεων, ανεβάζοντας το ποσό άνω του 1 εκατ. ευρώ.
Από τις παραπάνω 42 περιπτώσεις, οι 5 αφορούν πλοία υπό ελληνική σημαία, οι 24 πλοία υπό σημαία άλλους κράτους-μέλους της ΕΕ εκτός της Ελλάδας και οι 13 πλοία υπό σημαία κράτους εκτός της ΕΕ. Η πλειονότητα των ως άνω περιπτώσεων (29 περιπτώσεις πλοίων υπό σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ) επέλεξε την παράνομη δραστηριότητα, καθόσον για τα πλοία αυτά η πλοιοκτήτρια είχε δυνατότητα έκδοσης άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και δεν το έπραξε.