Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η μεγάλη ανατροπή που ξεκίνησε από τον Μάιο στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων καθώς όπως αποδείχθηκε τόσο οι Έλληνες καταναλωτές όσο και οι χρήστες εταιρικών οχημάτων δεν επέλεξαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα τα οποία υποχώρησαν για δεύτερη φορά στην δεύτερη θέση του πίνακα κατάταξης.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων ακολουθούμενα με μια σημαντική διαφορά από τα βενζινοκίνητα ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Αντίθετα τα πετρελαιοκίνητα κυριολεκτικά «βυθίστηκαν» σημειώνοντας ένα πολύ χαμηλό ποσοστό.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων κατέλαβαν το 44,4% του συνόλου των πωλήσεων τον Ιούλιο έναντι 34,5% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 με αποτέλεσμα να έχουν καταγράψει νέα άνοδο 9,9%!
Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με 33,9% έναντι 38,3% τον αντίστοιχο μήνα του 2023 καταγράφοντας πτώση 4,4%.
Στην τρίτη θέση πέρασαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 13,9% έναντι 10,2% σημειώνοντας άνοδο 3,7%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα σημείωσαν πτώση 7,5% καθώς κατέλαβαν το 6,2% του συνόλου της αγοράς τον Ιούλιο έναντι 13,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Στη συνέχεια ακολουθούν τα αυτοκίνητα με υγραέριο με ποσοστό 1,6% τα οποία όμως σημείωσαν πτώση 1,4% καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 2023 κατέλαβαν το 3% της αγοράς.
Τέλος τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν κατάφεραν να σημειώσουν καμία πώληση.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 10,7% ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα σημείωσαν οριακή άνοδο 0,3% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 29,3% έναντι 9,8% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 7μηνο κατέλαβαν το 39,7% του συνόλου χάνοντας 4,3% σε σχέση με το 44,1% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Πτώση 5,4% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 7μηνο καθώς κατέλαβαν το 8,8% έναντι 14,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας ούτε το 0,1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 1% καθώς στο 7μηνο κατέλαβαν το 1,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
SUV ήταν έξι στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 52,4% εκ των οποίων το 28,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 27,3% εκ του οποίου το 20,8% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 6,5% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η κατηγορία Α με ποσοστό 11,4% εκ του οποίου το 3,9% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7,5% σε hatchback.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6,7% (5,3% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,6% (0,5 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιούλιο κατέλαβαν το 59% καταγράφοντας άνοδο 6,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Σε επίπεδο επταμήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε άνοδο 3,7% καθώς ανήλθε σε 57,8% έναντι 54,1%.