Της Μαρίας Μόσχου
mariam@movenews.gr
Σε σαρωτικές αλλαγές προχώρησε εν μια νυκτί η διοίκηση της ΟΣΥ ξηλώνοντας τους διευθυντές των αμαξοστασίων που διαφώνησαν με την μεταφορά των λεωφορείων που παίρνουν έξωση από το Ελληνικό.
Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι προχωρούν σε διάφορες κινήσεις με ορισμένους από αυτούς να αναζητούν από μόνοι τους εναλλακτικούς χώρους για την μετεγκατάσταση και άλλους να προχωρούν σε συγκέντρωση στο αμαξοστάσιο και ψήφισμα για την διατήρηση της θέσης του προειδοποιώντας με κιητοποιήσεις.
Την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου οι διαμάχες μεταξύ των διευθύνσεων των αμαξοστασίων και της διοίκησης είχαν κορυφωθεί και όπως είχε αποκαλύψει το movenews.gr σε αυτοψίες που είχαν πραγματοποιηθεί σημειώθηκαν έντονες αντιπαραθέσεις για τη χωρητικότητα των αμαξοστασίων και πόσα λεωφορεία μπορούν να φιλοξενήσουν.
Έτσι εδώ και δύο εβδομάδες δρομολογήθηκαν σημαντικές αλλαγές με στόχο να γίνει όσο πιο ομαλά γίνεται η μεταφορά λεωφορείων από το Ελληνικό στα άλλα αμαξοστάσια.
Εναλλακτικοί χώροι
Εναλλακτικοί χώροι και μάλιστα περισσότεροι από ένας για να μεταφερθεί το αμαξοστάσιο του αεροδρομίου του Ελληνικού ώστε να μην «στριμωχθούν» τα λεωφορεία στα υπόλοιπα εν λειτουργία αμαξοστάσια «ανακαλύπτουν» οι εργαζόμενοι.
Σε σειρά επαφών που είχαν με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γ. Κωνσταντέλλο αλλά και άλλους δήμους αναφέρθηκε ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο χώροι που μπορεί να μεταφερθεί το αμαξοστάσιο προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην μετακίνηση των επιβατών της περιοχής από την μετεγκατάσταση των λεωφορείων στα άλλα αμαξοστάσια.
Βέβαια η τόσο εύκολη «ανακάλυψη» χώρων από τους εργαζόμενους δημιουργεί ερωτήματα γα το έργο της επιτροπής που είχε συσταθεί το 2016 με μοναδικό έργο την ανεύρεση χώρων για την μετεγκατάσταση του Αμαξοστασίου, που δεν είχε κανένα αποτέλεσμα αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι μέχρι τέλος Ιουνίου θα πρέπει να ολοκληρωθεί η μεταφορά των λεωφορείων του Ελληνικού στα άλλα αμαξοστάσια.
Συγκέντρωση
Σε συγκέντρωση – σύσκεψη στο αμαξοστάσιο της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) στο Ελληνικό, στο οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βάλει λουκέτο, προχώρησαν χθες, το πρωί εργαζόμενοι, σωματεία και φορείς.
Την πρωτοβουλία ανέλαβε η Επιτροπή Αγώνα του ΠΑΜΕ στο αμαξοστάσιο, με στόχο να αποτελέσει αφετηρία στην κατεύθυνση της οργάνωσης του αγώνα ενάντια στην εξέλιξη αυτή. Στο κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν εργαζόμενοι του αμαξοστασίου, οι Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΕ από τα άλλα αμαξοστάσια, σωματεία από μια σειρά κλάδους, Λαϊκές Επιτροπές και φορείς της περιοχής.
Η κινητοποίηση κατέληξε σε ψήφισμα που συνυπέγραψαν τα σωματεία και οι φορείς που έδωσαν το «παρών» και στη συνέχεια επιδόθηκε στον διευθυντή του αμαξοστασίου.
Με αυτό απαιτούν:
– Να μην κλείσει το αμαξοστάσιο Ελληνικού.
– Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών.
– 100% χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επισκευή και ανανέωση του στόλου. Ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική με τα μέσα να αλληλοσυμπληρώνονται. Φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία.
– Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.
– Προσλήψεις προσωπικού.
Όπως ανέφερε ο Γιάννης Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι το μεγαλύτερο, με περισσότερους από 800 εργαζόμενους και 450 οχήματα στη δύναμή του. Την ίδια στιγμή, που είναι φανερό πως το κλείσιμό του θα προσθέσει νέα προβλήματα στο συγκοινωνιακό έργο συνολικά στο Λεκανοπέδιο, η Διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει την εξέλιξη αυτή «αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου».
Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι προκλητικοί, τόνισε ο Γ. Κιούσης, προσθέτοντας πως μόλις τις προηγούμενες μέρες «κόπηκαν» 19 δρομολόγια στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, καθημερινά το συγκοινωνιακό έργο συρρικνώνεται, ενώ οι επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που προοιωνίζεται νέες αυξήσεις στο ήδη «τσουχτερό» κόμιστρο.
«Καλούμε σήμερα από δω σε άμεση σύγκληση των Διοικητικών Συμβουλίων», είπε και τόνισε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να συζητήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις και να πάρουν αποφάσεις για απεργία τις επόμενες μέρες και κινητοποίηση».
Το ψήφισμα
«Οι συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας, οι μαζικοί φορείς, τα συνδικάτα και οι κάτοικοι της περιοχής δηλώνουμε από τον χώρο του Αμαξοστασίου του Ελληνικού ότι θα παλέψουμε να μην κλείσει.
Η περιοχή του Ελληνικού βρίσκεται χρόνια στο στόχαστρο των πολυεθνικών για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ υλοποιεί τα προαπαιτούμενα και τους νόμους που ψήφισαν ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
Η εποχή της κρίσης είναι πρώτης τάξεως πρόσχημα για την περιβόητη «ανάπτυξη» που συνοδεύεται από το παραμύθι για έξοδο από τα μνημόνια και καλύτερες μέρες για το λαό.
Μετά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, το σιδηρόδρομο, σειρά έχει η αστική συγκοινωνία. Η «αναδιάρθρωση» περιλαμβάνει το κλείσιμο του Αμαξοστασίου Ελληνικού, την χειροτέρευση του συγκοινωνιακού έργου.
Κάθε αντεργατική ενέργεια είναι κρίκος για την πλήρη απελευθέρωση των Μεταφορών. Είναι απαίτηση των επιχειρηματικών ομίλων να συρρικνωθεί και να τεμαχισθεί η αστική συγκοινωνία, για να γίνει πιο εύκολη η ιδιωτικοποίηση.
Η προώθηση του συγκεκριμένου έργου δεν είναι τυχαία, είναι ενταγμένη στο σχεδιασμό των μονοπωλιακών ομίλων, ντόπιων και ξένων, και έχει στόχο την ανάδειξη της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και φυσικά ως τουριστικό θέρετρο.
Το Ελληνικό είναι οικόπεδο – φιλέτο. Σε αυτήν την έκταση οι «επενδυτές» θέλουν να οικοδομήσουν πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, ουρανοξύστες, καζίνο και ό,τι περισσεύει το βαφτίζουν μητροπολιτικό πάρκο.
Σε αυτήν την επένδυση δεν χωράνε όλοι. Οι υποδομές που εξυπηρετούν χιλιάδες λαϊκές ανάγκες, όπως το συγκοινωνιακό έργο των νοτίων προαστίων, δεν χωρούν στα σχέδιά τους με τη μορφή που έχουν σήμερα.
Το κλείσιμο του μεγαλύτερου αμαξοστασίου της ΟΣΥ θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλο το συγκοινωνιακό έργο του Λεκανοπεδίου, θα δυσκολέψει την καθημερινότητα εργαζομένων και κατοίκων, θα μειωθούν κι άλλο τα δρομολόγια, θα μεγαλώσουν οι αναμονές στις στάσεις, θα μείνουν περισσότερες γειτονιές χωρίς συγκοινωνία.
Το αμαξοστάσιο του Ελληνικού με τον πρόσφατο εκσυγχρονισμό του, παράλληλα με το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας των εργαζομένων, έχει μεγάλες δυνατότητες για ολοκληρωμένη συντήρηση και επισκευή βαρέων οχημάτων, για την εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.
Την ώρα που κλείνουν το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, κλείνουν και τις μπάρες, εφαρμόζοντας το ηλεκτρονικό εισιτήριο που φέρνει μαζί του αυξήσεις, καταστολή, αποκλεισμό κοινωνικών ομάδων.
Οι ανατροπές στη συγκοινωνία, η «ανάπτυξη» που τάζει η κυβέρνηση, οι “επενδύσεις” τους βασίζονται στα συντρίμμια των μισθών και των δικαιωμάτων μας. Κανένα όφελος δεν υπάρχει για τους εργαζόμενους. Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις του κεφαλαίου, καμία αποδοχή στην απόφαση να κλείσει το αμαξοστάσιο».