Νέα υψηλή πτώση κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο στην Ελλάδα επιβεβαιώνοντας πως τελικά η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών δεν είναι και τόσο καλή.
Την ίδια στιγμή η έλευση του 2025 φέρνει και νέες μειωμένες εκπομπές CO2 στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, από 95 γρ./ χλμ. μειώνεται σε 81 γρ./χλμ., γεγονός που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πρόστιμα τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Υπό αυτό το πλαίσιο σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσης παραγωγής των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ κάποια άλλες εξετάζουν το ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν στις παραγγελίες με ένα συγκεκριμένο ποσοστό να αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Είτε συμβεί το πρώτο είτε το δεύτερο το μόνο σίγουρο είναι ότι οι τιμές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αυξηθούν και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελεί μονόδρομο. Ωστόσο στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν «αγκαλιάσει» την ηλεκτροκίνηση η οποία εξακολουθεί να αποτελεί όνειρο απατηλό για τα περισσότερα νοικοκυριά εξαιτίας του υψηλού κόστους. Από την άλλη μεριά οι υποδομές δεν ευνοούν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας όπως επίσης και το κόστος φόρτισης στο δρόμο που είναι πραγματικά υπέρογκο.
Τέλος η αβεβαιότητα έχει κυριαρχήσει τις περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων καθώς όπως φαίνεται η αγορά φέτος θα κλείσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ενώ για το 2025 κανένας απολύτως δεν μπορεί να κάνει πρόβλεψη!
Στα παραπάνω προσθέστε και την Κομισιόν η οποία έχει προειδοποιήσει ήδη δύο φορές στην Ελλάδα για την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους αλλά και τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης και κυριολεκτικά έχουμε έτοιμο ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για την επόμενη χρονιά.
Πάντως τον Οκτώβριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων δεν κατάφεραν να αγγίξουν τις 10.000 μονάδες σημειώνοντας πτώση 14% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Σε επίπεδο έτους η αγορά κυριολεκτικά βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τις πωλήσεις να καταγράφουν οριακή άνοδο 1,7% και να έχουν ξεπεράσει τις 117.000 μονάδες.
Πρωτιά για την Toyota
H Toyota τον Οκτώβριο όπως και τους προηγούμενους μήνες κατάφερε να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου με πάνω από 1.700 μονάδες. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες οι αυξημένες πωλήσεις της ιαπωνικής μάρκας αφορούσαν παραγγελίες του 2023 οι οποίες παραδίδονται τώρα οπότε το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταγραφεί μια διόρθωση.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Suzuki με λίγο πάνω από τις 700 μονάδες ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με σχεδόν 700 πωλήσεις. Έκπληξη αποτελεί η BMW η οποία αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση με πάνω από 670 ταξινομήσεις και ακολουθούν η Hyundai (πάνω από 530), η Audi (κάτω από 440), η VW (κάτω από 400), η Nissan (πάνω από 390), η Kia (κάτω από 360) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η BYD (κάτω από 340).
Σε επίπεδο έτους η Toyota φαίνεται ότι και το 2024 θα στεφθεί πρωταθλήτρια καθώς έως και τον 10ο μήνα του 2024 έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 20.000 καινούρια αυτοκίνητα και ακολουθεί η Suzuki με 9.500 μονάδες και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με σχεδόν 9.400 αυτοκίνητα.