- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το καλύτερο CR-V όλων των εποχών εκτιμά πως έχει κατασκευάσει η Honda και οι άνθρωποί της εταιρείας στην Ελλάδα που δεν είναι άλλοι από τα στελέχη του ομίλου Σαρακάκη δεν έκρυψαν ούτε για μια στιγμή την αισιοδοξία τους για την εμπορική πορεία του νέου τους μοντέλου.
Άλλωστε ο όμιλος Σαρακάκη διοργάνωσε ένα ειδικό event που περιελάμβανε άσφαλτο, χώμα και… βροχή στην ορεινή Αρκαδία και ειδικότερα στην πολύ όμορφη Βυτίνα όπου το Movenews.gr έδωσε δυναμικό παρών και θα σας μεταφέρει τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το ιαπωνικό SUV.
Αρχικά τα στελέχη της Honda έκαναν λόγο για την δυναμική που καταγράφει η κατηγορία των SUV οχημάτων σε όλη την Ευρώπη ενώ στην Ελλάδα το 27,9% των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Το νέο Honda CR-V έφθασε αισίως στην 5η γενιά του και παρουσιάστηκε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ με πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας, πανίσχυρους βενζινοκινητήρες, κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης και βέβαια την αξιοπιστία της Honda που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.
Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, το Honda CR-V εξελίχθηκε σε παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία των SUV.
Το CR-V διαθέτει φρέσκια κα προηγμένη εξωτερική σχεδίαση, με φαρδύτερους, πιο μυώδεις θόλους τροχών, πιο έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το νέο, εξελιγμένο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.
Το νέο μοντέλο ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ποιότητας του εσωτερικού, του προηγμένου χαρακτήρα και της ευρυχωρίας – ενώ προσφέρει για πρώτη φορά προαιρετική επταθέσια διάταξη για τα βενζινοκίνητα AWD μοντέλα. Αποτελώντας μέτρο σύγκρισης για προϊόντα πολυτελών μαρκών, προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, απόκριση διεύθυνσης, έλεγχο αμαξώματος και διαχείριση NVH. Εξελιγμένο από κάθε άποψη, το νέο CR-V προσφέρει περισσότερη άνεση, πρακτικότητα και συνδεσιμότητα από ποτέ.
Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR-V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πλάτος, διαμορφώνουν ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη αξιοποίηση χώρου υπογραμμίζεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Ένα νέο πάτωμα του χώρου αποσκευών δύο θέσεων επιτρέπει τη δημιουργία μιας επίπεδης επιφάνειας για μακρύτερα αντικείμενα, ενώ μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση για φόρτωση.
Έξυπνα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο CR-V πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο τριών διατάξεων στην κεντρική κονσόλα, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.
Στην σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο Honda CR-V αντιληφθήκαμε πως οι Ιάπωνες δικαίως «ανέβασαν» μια κατηγορία το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς η ποιότητα, η ακαμψία, η δύναμη και η άνεση είναι χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σε άλλα πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε από την Αθήνα προς τη Βυτίνα και αντίστροφα κινούνταν από τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 193 ίππους διέθετε σύστημα τετρακίνησης και βέβαια το αυτόματο κιβώτιο CVT με 7 σχέσεις το οποίο αποδείχθηκε σύμμαχος κατά την κίνηση μέσα στην πόλη αλλά και άμεσο σε συνθήκες σπορ οδήγησης με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται μέσω των paddles που βρίσκονταν πίσω από το βολάν του τιμονιού.
Ωστόσο αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση έχει να κάνει με την δύναμη και την ποιότητα κύλισης του νέου Honda CR-V το οποίο πραγματικά αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς και επιβάτες. Μάλιστα οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα έχουν τόσο μεγάλους διαθέσιμους χώρους που αισθάνονται ότι βρίσκονται σε λιμουζίνα!
Το δεύτερο δυνατό σημείο του ιαπωνικού μοντέλου αφορά στην ακαμψία του αμαξώματος αλλά και στην τετρακίνηση η οποία κάτω από κανονικές συνθήκες μοιράζεται κατά 80% και 20% αντίστοιχα στον εμπρόσθιο και πίσω άξονα και όποτε χαθεί η πρόσφυση σε κάποιο τροχό αμέσως αλλάζουν τα ποσοστά κατανομής της ροπής.
Το τρίτο δυνατό σημείο του νέου CR-V αποτελεί ο εξοπλισμός και η συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου που θα εκτιμήσουν δεόντως τόσο ο κάτοχος του οχήματος όσο και τα παιδιά του που ούτως ή άλλως θα επιλέξουν σύμφωνα με την τεχνολογία που διαθέτει ένα αυτοκίνητο.
Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει και το CVT κιβώτιο 7 σχέσεων που αποδείχθηκε ότι είναι άμεσο και διαθέτει σωστή κλιμάκωση και περνά την δύναμη των 193 ίππων με μοναδικό τρόπο στους τροχούς προσδίδοντας και κορυφαίες επιδόσεις.
Πάντως για να αποκτήσει κανείς το νέο Honda CR-V θα πρέπει να καταβάλλει 33.450 ευρώ για την έκδοση των 173 ίππων και περίπου 38.550 ευρώ για την έκδοση με τους 193 ίππους και το CVT κιβώτιο.
Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα παραγγελίας του CR-V με 7 θέσεις στην τετρακίνητη έκδοση.
Σπορ εξωτερική σχεδίαση
Το νέο Honda CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του παγκόσμιου best-seller στην κατηγορία SUV, και μία εξελιγμένη, σπορ και προηγμένη σχεδίαση. Το νέο CR-V υιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το τελευταίο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda.
Οι σχεδιαστές του νέου CR-V έλαβαν εντολή να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και δυναμικό SUV που θα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό. Η Honda είχε στόχο ένα ποιοτικό και προηγμένο όχημα, με καθαρό και σύγχρονο στυλ χωρίς περιττές γραμμές.
Από τις βασικές αλλαγές ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, αλλά κάνει το SUV πιο μυώδες, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Ένας συνδυασμός τροχού – ελαστικού μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, τονίζει το αθλητικό στυλ του αυτοκινήτου.
Μπροστά, μία τολμηρή σχεδίαση υιοθετεί το νέο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φωτισμό LED στάνταρ. Ένας στιβαρός, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές επιφάνειες συγκριτικά με τον προκάτοχό του, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Έντονες καμπύλες στο καπό οδηγούν το βλέμμα σε ένα αεροδυναμικό παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα, απ’ όπου η γραμμή οροφής εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.
Τα πίσω πλαϊνά πάνελ έχουν πιο έντονες καμπύλες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και η εικόνα συμπληρώνεται από φαρδύτερους θόλους και στους τέσσερις τροχούς. Η δυναμική παρουσία του επιτείνεται με μία ψηλή μεσαία γραμμή – που αυξάνει τον όγκο από κάτω – και μία στιλπνή διακοσμητική λωρίδα που ανεβαίνει καθώς εκτείνεται από πίσω από τους εμπρός τροχούς στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Η απότομη αλλαγή κλίσης της πάνω γραμμής των παραθύρων καθώς φτάνει στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, εκτείνεται παράλληλα με την καμπύλη της πίσω πόρτας. Η χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα ‘συστρέφεται’ ώστε να δένει αρμονικά με την αλλαγή κλίσης της μεσαίας γραμμής στο κάτω τμήμα της περιοχής του παραθύρου, προάγοντας τη σπορ αισθητική.
Ανάγλυφα πίσω φώτα LED εκτείνονται πέρα από τα άκρα της μεσαίας γραμμής, και στη συνέχεια αγκαλιάζουν το πίσω τμήμα, δημιουργώντας το γραφικό σχήματος L σε κάθε πλευρά που περιέχει το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ. Αυτό ολοκληρώνεται από μία χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ανάμεσα στους φακούς.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue και Premium Crystal Red, και ιριδίζουσες Platinum White, Crystal Black και Premium Agate Brown.
Ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε διαστάσεις 17-, 18- και 19-ιντσών, ανάλογα με τον εξοπλισμό, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με μία πανοραμική ηλιοροφή, στάνταρ.
Premium ποιότητα εσωτερικού
Η χρήση οριζόντιας αισθητικής στον πίνακα οργάνων και στη διάταξη προάγει την αίσθηση ευρυχωρίας στη καμπίνα. Η σχεδίαση αποπνέει μία αίσθηση δύναμης και αντοχής, ενώ υλικά υψηλής ποιότητας ενισχύουν το premium περιβάλλον.
Ένα εκτενές και αριστοτεχνικά ραμμένο μαλακό πάνελ διατρέχει όλο το πλάτος της καμπίνας διαιρούμενο από ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, ενώ και τα πάνω τμήματα των πάνελ θυρών φέρουν μαλακές επενδύσεις για την άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Η Honda έχει αυξήσει το χώρο στην εμπρός περιοχή των ποδιών, μεταφέροντας ψηλότερα τα κάτω τμήματα του ταμπλό.
Προηγμένη ξύλινη διακόσμηση, που χρησιμοποιείται στα ένθετα των θυρών και στο κάτω τμήμα του ταμπλό, προσδίδει μία νότα φυσικού χρώματος. Στιλπνό μεταλλικό στοιχείο κοσμεί τις στεφάνες των αεραγωγών, τη στεφάνη του τιμονιού, τις λαβές των θυρών και το πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, προσθέτοντας μία σύγχρονη πινελιά. Premium ταπετσαρία καθισμάτων και ύφασμα plush black προσφέρονται στάνταρ, ενώ υψηλής ποιότητας φίνο δέρμα διατίθεται σε μαύρο ή ιβουάρ για τις ανώτερες εκδόσεις.
Η Honda έχει εκλογικεύσει τη διάταξη της οθόνης συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, που τώρα περιλαμβάνει μόνο μία κεντρική οθόνη αφής, πλέον της διεπαφής Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών που είναι ορατή μέσα από το τιμόνι. Η διάταξη των χειριστηρίων έχει επίσης απλουστευτεί με ένα απλό πίνακα για τη διαχείριση του A/C να βρίσκεται κάτω από την οθόνη αφής.
Εξαιρετική ορατότητα μπροστά εξασφαλίζουν οι στενές κολόνες Α, που είναι 10mm λεπτότερες από του προηγούμενου μοντέλου, για βελτίωση της προς τα έξω γωνίας θέασης. Παρόλα αυτά, η Honda κατάφερε να διατηρήσει τα ανώτερα χαρακτηριστικά ασφάλειας των κολόνων , χρησιμοποιώντας ατσάλι υπερυψηλής αντοχής. Η θέα του δρόμου πάνω από το καπό έχει επίσης βελτιωθεί, χάρη σε μία μείωση 60 mm στην περιοχή του αμαξώματος που δεν είναι ορατή από τον οδηγό.
Το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο νέο CR-V προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Η νέα DII περιλαμβάνει μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη στροφόμετρου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ στην οποία ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, όπως οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email (μεταξύ των οποίων απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο), πληροφορίες μουσικού κομματιού, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις.
Ισχυρός βενζινοκινητήρας
Το νέο CR-V χρησιμοποιεί το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L VTEC TURBO της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Honda Civic, και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός αποκλειστικού υπερσυμπιεστή για το CR-V. Προσφέρει έναν αξιοσημείωτο και κορυφαίο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης και περιλαμβάνει πολυάριθμες τεχνολογίες για την επίτευξη βέλτιστης οδηγησιμότητας και επιδόσεων.
Ο VTEC TURBO αποδίδει ισχύ 173 PS (127kW) στις 5.600 rpm όταν συνεργάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT), και 193 PS (142 kW) στις 5.600 rpm για τα μοντέλα CVT. Η μέγιστη ροπή είναι 220 Nm μεταξύ 1.900 και 5.000 rpm για το 6MT και 243 Nm μεταξύ 2.000 και 5.000 rpm για το CVT.
Ο νέος VTEC TURBO προσφέρει από τις κορυφαίες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην κατηγορία του. Οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 είναι 143 g/km για το προσθιοκίνητο 6MT μοντέλο, 149 g/km για το 6MT AWD μοντέλο και 158 g/km για οχήματα εφοδιασμένα με CVT – που διαθέτουν τετρακίνηση, στάνταρ. Η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο NEDC είναι 6,3l/100 km για το μοντέλο 6MT FWD, 6,4l/100 km για το 6MT AWD και 6,8l/100 km για την έκδοση CVT AWD.
Η αυξημένη ιπποδύναμη συγκριτικά με το προηγούμενο βενζινοκίνητο CR-V μεταφράζεται σε αυξημένες επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 211 km/h.
Προηγμένες τεχνολογίες στη μονάδα VTEC TURBO βελτιστοποιούν την ισχύ και την απόδοση, βελτιώνοντας την απόκριση και μειώνοντας παράλληλα την εσωτερική τριβή και το βάρος.
Το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT σχεδιάστηκε για χρήση με τους τελευταίους κινητήρες VTEC TURBO της Honda. Περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που βελτιώνει την αθόρυβη λειτουργία και οδηγησιμότητα και βοηθά να εξομαλύνεται η επιτάχυνση από στάση.
Το πιο προηγμένο πλαίσιο στην ιστορία του CR–V
Το νέο CR-V βασίζεται στην τελευταία σχεδίαση πλαισίου της Honda, που είναι η πιο προηγμένη που έχει εξελιχθεί ποτέ για CR-V και εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με υψηλή οδηγική άνεση.
Η ελαφριά και άκαμπτη δομή περιλαμβάνει χαμηλό κέντρο βάρους, με προηγμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, νέες τεχνολογίες ελέγχου, και νέο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού. Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρίζει στο CR-V γνήσιες ικανότητες παντός εδάφους.
Μία χαμηλής αδράνειας και υψηλής ακαμψίας πλατφόρμα είναι το αποτέλεσμα χρήσης ελαφρών και εξαιρετικά ανθεκτικών υλικών στη δομή του αμαξώματος που είναι από τα πιο προηγμένα στη βιομηχανία. Η Honda συνεργάστηκε με έναν προμηθευτή μιας νέας γενιάς ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ, που αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου του αμαξώματος. Η χρήση ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ αυξάνεται από 0% στο προηγούμενο CR-V σε σχεδόν 9% στο νέο μοντέλο. Η συνδυασμένη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής 780 MPa, 980 MPa και 1500 MPa είναι 36% στο νέο CR-V έναντι 9% στο προηγούμενο μοντέλο.
Προηγμένο, νέο αυτοφερόμενο αμάξωμα
Η χρήση ανώτερων υλικών και προηγμένων μηχανολογικών διαδικασιών υποστηρίζουν τη νέα σχεδίαση της πλατφόρμας του CR-V, και βοήθησαν στη δημιουργία ενός πλαισίου που είναι ελαφρύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς CR-V, με αυξημένη κατά 25% στρεπτική ακαμψία. Η ακαμψία του αυτοφερόμενου αμαξώματος συμβάλλει σημαντικά στις βελτιώσεις των χαρακτηριστικών NVH.
Μία ακόμα καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή, άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.
Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.
Αυτές οι καινοτομίες στη σχεδίαση, τη μηχανολογία και την παραγωγή έχουν σαν αποτέλεσμα μία 35% αύξηση στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και μία αύξηση 25% στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς, και βοηθά στο να πληρούνται τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και αθόρυβης λειτουργίας.
Δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική άνεση
Η νέα ανάρτηση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία που έχει βιώσει κάποιος σε ένα CR-V. Η οδηγική άνεση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με νέες ρυθμίσεις και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών αύξησης της ενδοτικότητας.
Το φαρδύτερο στήσιμο και το μακρύτερο μεταξόνιο συμβάλλουν στη βελτιωμένη σταθερότητα, σε συνδυασμό με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων. Παρά τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 35 mm, τα κέντρο βάρους του νέου CR-V είναι ίδιο με αυτό του προκατόχου του.
Η προηγμένη πλατφόρμα προσφέρει μία βελτιστοποιημένη βάση για το πιο οδηγοκεντρικό δυναμικό σετάρισμα στην ιστορία του CR-V. Η ομάδα μηχανολογίας θέλησε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο SUV με γραμμική απόκριση, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘one motion, one input’ που εστιάζει στην προβλεψιμότητα και αμεσότητα της δυναμικής εμπειρίας.
Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση των κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση – που υιοθετεί και το τελευταίο Honda Civic – είναι ειδικά ρυθμισμένο για το CR-V και τις Ευρωπαϊκές αγορές. Το σύστημα δύο πινιόν προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), με άμεση απόκριση που βελτιώνει τη γραμμικότητα, την ομαλή λειτουργία και την ακρίβεια.
Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 mm – 36% μεγαλύτερη από του προηγούμενου CR-V -και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Οι ελιγμοί με χαμηλή ταχύτητα έχουν βελτιωθεί, με μία 26% μείωση στις στροφές από τέρμα σε τέρμα, στις 2,3 στροφές.
Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ μία νέα, πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με το προηγούμενο CR-V.
Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικότητα των οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V, με δίσκους 296 mm μπροστά και 300 mm πίσω ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα.
Βελτιωμένες AWD επιδόσεις
Η off-road ικανότητα του νέου CR-V βελτιώνεται ακόμα και από τη σχεδίαση της βασικής πλατφόρμας, καθώς προφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αυτό να επηρεάζει το κέντρο βάρους.
Η απόσταση κάτω από το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί στα 191 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 201 mm για τα AWD μοντέλα. Έτσι επιτυγχάνεται 35 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V. Στην απόσταση από το έδαφος συντελεί και ο συνδυασμός τροχών / ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου που ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα πιο μυώδες στήσιμο.
Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Αυτή υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από στάση.
Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η ελαφριά και αποδοτική σχεδίαση προσφέρει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων, με αυξημένη ικανότητα και ασφάλεια, σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, χωρίς να προστίθεται περιττό βάρος στο σύστημα κίνησης. Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, όπως όταν το όχημα ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης.
Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις.
Μέσω της νέας χαρτογράφησης το νέο σύστημα AWD προσφέρει επίσης πιο δυναμικές επιδόσεις στις στροφές feedback από τον αισθητήρα περιστροφής αμαξώματος (yaw rate) και τον αισθητήρα διεύθυνσης, πλέον του γραμμικού ελέγχου του ενεργοποιητή.
Τεχνικές προδιαγραφές
- Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές είναι προκαταρκτικές και υπόκεινται σε αλλαγές
- Όλες οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου
Αμάξωμα και πλαίσιο
Πεντάθυρο SUV με αυτοφερόμενο αμάξωμα και δυνατότητα επιλογής πέντε ή επτά καθισμάτων. Κινητήρας 1.5L VTEC TURBO με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κιβωτίων και εμπρόσθιας κίνησης ή τετρακίνησης.
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
4 valves per cylinder | 4 valves per cylinder | ||
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 73,0 x 89,5 | |
Κυβισμός | cc | 1.498 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,3 | ||
Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας) | kW/PS | FWD: 127kW/173PS | AWD: 142kW/193PS |
AWD: 127kW/173PS | |||
στροφές | 5600 rpm | ||
Μέγιστη ροπή (Κινητήρας) | Nm | FWD: 220Nm | AWD: 243Nm |
AWD: 220Nm | |||
στροφές | 1900-5000 rpm (6MT) 2000-5000 rpm (CVT) | ||
Κατηγορία καυσίμου | Αμόλυβδη 95 | Αμόλυβδη 95 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) FWD | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) AWD | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
Σχέσεις μετάδοσης | 1η | 3.642 | 3.642 | – |
2η | 2.08 | 2.08 | – | |
3η | 1.361 | 1.361 | – | |
4η | 1.023 | 1.023 | – | |
5η | 0.829 | 0.829 | – | |
6η | 0.686 | 0.686 | – | |
Εμπρόσθια | – | – | 0.405 – 2.645 | |
Όπισθεν | 3.673 | 3.583 | 1.264-1.857 | |
Τελική μετάδοση | 4.705 | 4.764 | 5.362 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα MacPherson |
Πίσω | Πολλαπλών Συνδέσμων (Multi Link) |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | |
Τύπος | Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση (Electric Power Steering) |
Στροφές από τέρμα σε τέρμα | 2.34 |
Κύκλος στροφής (στους τροχούς) | 11.0 |
Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα) | 11.9 |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ | ||
Συνολικό μήκος (mm) | 4,600 | |
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες) (mm) | 2,117.2 | |
Συνολικό ύψος (mm) | FWD: 1,679 / AWD: 1,689 | |
Μεταξόνι (mm) | FWD: 2,662 / AWD: 2,663 | |
Απόσταση από το έδαφος (mm) | FWD: 191 mm | |
AWD: 201 mm | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA) (L) | 5-θέσιο, πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα: 1.756 (1.638 με πανοραμική οροφή) | |
(Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το πίσω παρμπρίζ) (L) | 7-θέσιο, 2η και 3η σειρά αναδιπλωμένες: TBC | |
7- θέσιο, 3η σειρά αναδιπλωμένη: 472 | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA) (L) | 5- θέσιο, πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα: 1,123 | |
(Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) (L) | 7-θέσιο, 2η και 3η σειρά αναδιπλωμένες: TBC | |
7-θέσιο, 3η σειρά αναδιπλωμένη: TBC | ||
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, όλα τα καθίσματα στη θέση τους) (L) | 5-θέσιο: 561 | |
7-θέσιο: 150 | ||
1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
Απόβαρο (kg) | FWD: 1,501-1,523kg | AWD: 1,598-1,705kg |
AWD: 1,573-1,680 kg | ||
Μέγ. επιτρεπόμενο βάρος (kg) | FWD: 2,150 kg | AWD: 2,350kg |
AWD: 2,150 kg | ||
Ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένο) (kg) | FWD: 2,000 kg | AWD: 1,500kg |
AWD: 2,000 kg | ||
Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο) (kg) | FWD: 600 kg | AWD: 600kg |
AWD: 600 kg | ||
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (L) | 57 litres |
ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) |
Ζάντες | 17×7.5J AW (FWD)
18×7.5J AW (FWD/AWD) 19×7.5J AW (AWD) |
18×7.5J AW
19×7.5J AW |
Ελαστικά | 225/65R17 (FWD) | 225/60R18 |
225/60R18 (FWD/AWD)
235/55R19 (AWD) |
235/55R19 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
Τελική ταχύτητα km/h | FWD: 211km/h | AWD: 200km/h |
AWD: 208km/h | ||
Επιτάχυνση 0-100 km/h | FWD: 9.3s
AWD: 9,3s |
AWD: 10.0s |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | 1.5 L VTEC TURBO (6MT) | 1.5 L VTEC TURBO (CVT) | |
NEDC | |||
Στην πόλη CO2 | g/km | FWD: 169 g/km | AWD: 197 g/km |
AWD: 175 g/km | |||
Εκτός πόλης CO2 | g/km | FWD: 128 g/km | AWD: 141 g/km |
AWD: 137 g/km | |||
Μικτός κύκλος CO2 | g/km | FWD: 143 g/km | AWD: 162 g/km |
AWD: 151 g/km | |||
Κατανάλωση στην πόλη | l/100km | FWD: 7.4l/100km | AWD: 8.6l/100km |
AWD: 7,6lt/100km | |||
Κατανάλωση εκτός πόλης | l/100km | FWD: 5.6t/100km | AWD: 6.2l/100km |
AWD: 6,0lt/100km | |||
Κατανάλωση στο μικτό κύκλο | l/100km | FWD: 6.3l/100km | AWD: 7.1l/100km |
AWD: 6,4lt/100km |