Το Forza 750, το κορυφαίο μοντέλο της διακεκριμένης σειράς Forza, είναι το απόλυτο scooter πόλης, προσφέροντας στους αναβάτες μία συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, άνεση και πολυτέλεια με high-tech στυλ. Αβίαστη επιτάχυνση χάρη στον ροπάτο δικύλινδρο κινητήρα 745cc, που είναι εξοπλισμένος με Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού (Throttle By Wire), 3 προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης και Honda Selectable Torque Control 3 Επιπέδων. Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι, πίσω ανάρτηση με μοχλικό Pro-Link και εμπρός/πίσω τροχοί 17/15” προσφέρουν αξιόπιστη συμπεριφορά, με ισχυρή πέδηση από τις δύο εμπρός, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα full-face κράνος και περιλαμβάνει θύρα φόρτισης USB-C. Όλα τα φώτα είναι LED ενώ μία οθόνη TFT 5” επιτρέπει συνδεσιμότητα smartphone μέσω του συστήματος (Honda Smartphone Voice Control) και της συνεργαζόμενης με αυτό εφαρμογής Honda RoadSync. Μία έκδοση 47,6 PS (35kW) θα διατίθεται επίσης για κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας A2.
Για το 24YM, ένας ζωηρός νέος χρωματισμός και δύο νέες εκδοχές ήδη διαθέσιμων χρωματισμών, συμπεριλαμβανομένης μιας κομψής ‘blackout’ έκδοσης, αναζωογονούν το Forza 750 και το καθιστούν ακόμα πιο επιθυμητό.
Από το 2000, η οικογένεια scooter Forza της Honda αποτελεί κραταιά δύναμη στην Ευρώπη με υψηλή αναγνωρισιμότητα. Η συνταγή της επιτυχίας βασίζεται σε ένα απαράμιλλο μίγμα ‘συστατικών’: τα κλασικά στοιχεία Grand Touring (GT) με ισχυρή παρουσία στον δρόμο και γνήσια άνεση για δύο αναβάτες συνδυάζονται με μία σπορ, ευέλικτη συμπεριφορά και τις δυναμικές επιδόσεις του κινητήρα που κάνουν την κάθε διαδρομή ασύγκριτα απολαυστική.
Επιπλέον, κάθε μοντέλο της οικογένειας Forza ήταν ανέκαθεν γνωστό ως ένα εξαιρετικά έξυπνο, κομψό και πολυτελές προϊόν, γεμάτο πρακτικά χαρακτηριστικά που καθιστούν ευκολότερες τις μετακινήσεις, με ποιότητα κατασκευής και στυλ που αποπνέει κύρος. Το 2021, στην οικογένεια των Forza 125 και Forza 350 προστέθηκε ένα μέλος μεγάλου κυβισμού, το Forza 750.
Γρήγορο, ευέλικτο και πολυτελές, το Forza 750 πήρε εξαιρετικές κριτικές και έκανε αισθητή την παρουσία του σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς. Κατάλληλα εξοπλισμένο για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, αλλά και για σύντομες αποδράσεις, το Forza 750 είναι η επιτομή της ποιότητας και της πρακτικότητας. Σίγουρα μια ορθολογιστική επιλογή, αλλά και πιστό στη ‘Forza’ καταγωγή του, παραμένει μία αστείρευτη πηγή απόλαυσης με στυλ.
Ακολουθώντας τα χνάρια της CBR1000RR-R Fireblade SP, το 2021 το Forza 750 απέσπασε την περίοπτη διάκριση Red Dot Award για τον εξαιρετικό σχεδιασμό του, χάρη στο κομψό design, τις σπορ επιδόσεις και την απαράμιλλη ευελιξία του.
Για το 24YM, ένα ζωηρό νέο χρώμα και δύο νέες εκδοχές ήδη διαθέσιμων χρωματισμών, συμπεριλαμβανομένης μιας κομψής ‘black out’ έκδοσης, έρχονται να ενισχύσουν τον φιλόδοξο χαρακτήρα του.
Το καλλίγραμμο και γεμάτο καμπύλες σώμα του Forza 750 προσφέρει άριστη προστασία από τα στοιχεία της φύσης στις υψηλές ταχύτητες, άφθονο χώρο για τα πόδια του αναβάτη και χαμηλή σέλα χωρίς να είναι ογκώδες. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα full-face κράνος και διαθέτει θύρα φόρτισης USB-C. Υπάρχει επίσης ένας εύχρηστος χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Μία οθόνη TFT συνεργάζεται με το σύστημα Honda Smartphone Voice Control που συνδέει τον αναβάτη με το smartphone του. Ο χειρισμός του κεντρικού διακόπτη, το κλείδωμα και άνοιγμα της σέλας γίνονται μέσω του Smart Key.
Στη διαχείριση του ροπάτου, αποδοτικού, δικύλινδρου κινητήρα 745cc χρησιμοποιείται σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού – Throttle By Wire (TBW), με 3 προεπιλεγμένα προγράμματα RAIN, STANDARD και SPORT, και ένα USER mode πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη. Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) προσφέρει διακριτική παρέμβαση 3 επιπέδων, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) – στάνταρ εξοπλισμός -περιλαμβάνει αυτόματα προγράμματα αλλαγών που συνδέονται με τα riding modes.
Ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι, ανεστραμμένο πιρούνι 41mm, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, πίσω ανάρτηση Pro-Link και ο συνδυασμός εμπρός/πίσω τροχών 15”/17”, προσφέρουν συμπεριφορά σπορ μοτοσυκλέτας σε μορφή scooter.
58,6 ίπποι
Η σχεδίαση του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου δικύλινδρου εν σειρά SOHC κινητήρα του Forza 750 διασφαλίζει υψηλές επιδόσεις από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές. Η σχετικά μεγάλη διαδρομή του και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης συνδυάζονται με τον στροφαλοφόρο άξονα υψηλής αδράνειας για την παραγωγή αβίαστης ροπής από πολύ χαμηλές στροφές.
Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) διαχειρίζεται την ισχύ και το χαρακτήρα του κινητήρα (βλέπε κεφάλαιο 3.3 Ηλεκτρονικά Κινητήρα). Η μέγιστη ισχύς είναι 58,6PS (43,1kW),στις 6.750σαλ. με μέγιστη ροπή 69Nm στις 4.750σαλ., ενώ το κόκκινο βρίσκεται στις 7.000 στροφές. Το Forza 750 έχει επιτάχυνση 0-50m σε 3,9δευτ. και με 60km/h ο κινητήρας περιστρέφεται μόλις στις 2.500rpm.
Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξουδετερώνουν τους κραδασμούς από την αδράνεια στις υψηλές στροφές, χωρίς να επηρεάζουν το απολαυστικό ‘γουργούρισμα’ που παρέχεται από τη διαφορά φάσης ανάφλεξης του κινητήρα και τον στροφαλοφόρο άξονα με κομβία στις 270ο. Η διάμετρος και η διαδρομή ορίζεται στα 77 x 80mm. Όπου είναι δυνατόν, τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα για να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες: ο εκκεντροφόρος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού. Με τον τρόπο αυτό, ο αριθμός των εξαρτημάτων διατηρείται στο ελάχιστο, και ο κινητήρας παραμένει ελαφρύς, αποδοτικός και αξιόπιστος.
Για κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2, διατίθεται μία έκδοση 47,6 PS (35kW), που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση σε έναν Εξουσιοδοτημένο Επισκευαστή της Honda όταν το επιτρέπει η νομοθεσία. Εξίσου εύκολο είναι να περιοριστεί μία έκδοση full power στα 47,6 PS (35kW), επαναπρογραμματίζοντας την ECU της μοτοσυκλέτας σε ένα Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο της Honda.
Ο κινητήρας του Forza 750 είναι εξαιρετικά οικονομικός – με κατανάλωση 27,8km/l (WMTC mode) προσφέροντας εν δυνάμει αυτονομία 370km από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων.
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Υγρόψυκτος 4-χρονος 8-βάλβιδος, SOHC παράλληλος 2-κύλινδρος |
Κυβισμός | 745cc |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 80mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.7 : 1 |
Μέγιστη ισχύς | 58,6PS (43,1kW) @ 6.750rpm
(47,6PS/35kW@6.000rpm) |
Μέγιστη ροπή | 69Nm @ 4.750rpm (65Nm/4.000rpm) |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 4.0L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | L-wot – 77
L-urban – 72 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 13.2 lit |
Κατανάλωση καυσίμου | 3,6L/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V/11.2AH |
Ισχύς ACG | 480W/5000rpm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Δύο υγροί πολύδισκοι υδραυλικοί συμπλέκτες |
Τύπος κιβωτίου | 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό, τύπου ‘Διαμάντι’ |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) | 2200m x 790mm x 1484mm |
Μεταξόνιο | 1580mm |
Γωνία Κάστερ | 27° |
Ίχνος Τροχού | 104mm |
Ύψος Σέλας | 790mm |
Απόσταση από το έδαφος | 135mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 235kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος Εμπρός | Ανεστραμμένο πιρούνι 41mm, διαδρομή 120mm |
Τύπος Πίσω | Monoshock αμορτισέρ, ψαλίδι Pro-Link, διαδρομή 120mm |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Τύπος Εμπρός | Χυτό Αλουμίνιο |
Τύπος Πίσω | Χυτό Αλουμίνιο |
Διάσταση Ζάντας Εμπρός | 17M/C x MT3.50 |
Διάσταση Ζάντας Πίσω | 15M/C x MT4.50 |
Ελαστικό Εμπρός | 120/70-R17M/C |
Ελαστικό Πίσω | 160/60-R15M/C |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος ABS | 2-κάναλο ABS |
Εμπρός | Δύο δισκόφρενα 310mm με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων |
Πίσω | Δισκόφρενο 240mm με δαγκάνα 1-εμβόλου |
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚTΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT 5” |
Σύστημα προστασίας | Smart Key system |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση.