Νέο κόλπο γερμανικής εταιρείας: Αγοράζουν 85.000 και πουλάνε 69.000 ευρώ!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Τη μοναδικότητα του ελληνικού επιχειρείν στα αυτοκίνητα αναδεικνύει το movenews.gr μέσω των τιμολογίων που έχουν κοπεί μεταξύ της εισαγωγικής εταιρείας αλλά και τους εξουσιοδοτημένου εμπόρου όπου όχι μόνο τα ποσά δεν ταιριάζουν αλλά το καινούριο αυτοκίνητο φαίνεται ότι πουλήθηκε 15.200 ευρώ χαμηλότερα από το κόστος απόκτησής του!

Βέβαιια το δελτίο παραγγελίας κάνει λόγο για έκπτωση πάνω από 22.000 ευρώ ενώ η αξία του οχήματος ξεπερνά τις 92.000 ευρώ…

Ειδικότερα όπως μπορείτε και εσείς στα έγγραφα που δημοσιεύει αποκλειστικά το movenews.gr στις 22 Δεκεμβρίου φαίνεται ξεκάθαρα πως η εισαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων πούλησε ένα καινούριο όχημα στον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό της έναντι 84.971,72 ευρώ.

Στην ανάλυση του τιμολογίου αγοράς φαίνεται πως η Αξία προ Φόρων του οχήματος ανέρχεται σε 52.045,06 ευρώ, ο ΦΠΑ σε 20.435,85 ευρώ και το Τέλος Ταξινόμησης σε 12.490 ευρώ.

Μάλιστα σύμφωνα με το τιμολόγιο η εξόφληση του οχήματος από τον αντιπρόσωπο προς την εισαγωγική εταιρεία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός 15 ημερών.

Λίγες ημέρες αργότερα και ειδικότερα στις 28 Δεκεμβρίου ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος, σύμφωνα με την απόδειξη λιανικής πώλησης, έχει διαθέσει το παραπάνω όχημα έναντι 69.750 ευρώ. Δηλαδή 15.200 ευρώ λιγότερα από ότι το αγόρασε πριν 6 ημέρες! Σύμφωνα μάλιστα με την ανάλυση που αναγράφεται στην απόδειξη αγοράς το αυτοκίνητο κοστίζει 39.769,48 ευρώ, το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 20.435,85 ευρώ και ο ΦΠΑ κυμαίνεται σε 9.544 ευρώ.

Να αναφέρουμε πως στα 69.750 ευρώ περιλαμβάνεται και το «κέρδος» του εξουσιοδοτημένου εμπόρου που στην προκειμένη περίπτωση μάλλον είναι ζημιά και μάλιστα πολύ υψηλή!

Παράλληλα να επισημάνουμε πως στην απόδειξη λιανικής πώλησης του επίσημου εμπόρου αναγράφεται πως το καινούριο αυτοκίνητο δόθηκε επί πιστώσει ενώ στην πραγματικότητα έχει εξοφληθεί τοις μετρητοίς!

Πάντως βάση της παραγγελίας η Αξία προ Φόρων του οχήματος είναι 57.799,70 ευρώ η συνολική αξία ανέρχεται σε 92.017  ευρώ και η έκπτωση σε 22267,10 ευρώ!

Ωστόσο πέραν των μεγάλων διαφορών μεταξύ τιμολογίου και απόδειξης λιανικής έχει δημιουργηθεί ένα επιπλέον πρόβλημα στον ιδιοκτήτη του οχήματος που έχει να κάνει με το ύψος της αξίας ασφάλισης του οχήματος.

Ειδικότερα η ασφάλιση των οχημάτων  για κλοπή δεν γίνεται με ενημέρωση ή συγκατάθεση του ιδιοκτήτη ή του πωλητή του οχήματος. Η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία για να ασφαλίσει ένα καινούριο όχημα , ζητά το παραστατικό που έχει κοπεί ( Απόδειξη Λιανικής Πώλησης ή Τιμολόγιο ) και βάσει της αξίας που έχει πληρωθεί γίνεται και η ασφάλιση. Όταν όμως η τιμή που αναγράφει το Τιμολόγιο με την Αόδειξη Λιανικής Πώλησης είναι διαφορετικό καμία ασφαλιστική δεν ασφαλίζει το όχημα στην αρχική και αυξημένη αξία του αλλά στη χαμηλότερη.

Αν ωστόσο συμβεί κάτι (κλοπή ή ολική καταστροφή) η ασφαλιστική θα αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη σύμφωνα με το χαμηλό τίμημα…

Επίσης ένα επιπλέον θέμα που έχει προκύψει έχει να κάνει και με την επέκταση της εγγύησης του οχήματος μέσω ασφαλιστικής εταιρείας η οποία δεν αφορά σε επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης, συνεπώς δεν μπορεί να διέπεται και από τους ίδιους όρους.

andris@carpress.gr