Μια από τις δυνατότητες είναι η συγχώνευση ίσων μετοχών, η οποία αναφέρθηκε. Ο διευθύνων σύμβουλος του PSA, Carlos Tavares, θα οδηγούσε τη νέα συγχωνευμένη μονάδα ως CEO, ενώ ο πρόεδρος της FCA John Elkann θα αναλάβει τον ίδιο ρόλο στη νέα εταιρεία, ανέφερε η εφημερίδα.
Ωστόσο στο δημοσίευμα αναφέρονταν ότι οι συνομιλίες είναι ρευστές και ότι θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψη και άλλες επιλογές ή όροι. Το έγγραφο ανέφερε ότι «δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα επιτευχθεί τελική συμφωνία».
Ο όμιλος FCA αλλά και ο όμιλος PSA αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις συνομιλίες.
Σημάδια ενοποίησης
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συζητήσει ένα συνδυασμό νωρίτερα φέτος, πριν προτείνει ο όμιλος FCA μια συγχώνευση με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ύψους 35 δισ. δολαρίων.
Μια νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση των ομίλων FCA και PSA, «από την άποψη του όγκου, θα είχε νόημα» επισημαίνουν οι αναλυτές.
Μαζί, θα κατασκευάζουν σχεδόν 9 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, δίνοντάς τους τη δύναμη να ανταγωνίζονται καλύτερα τη VW, την Toyota και τη Renault-Nissan, επισημαίνουν χαρακτηριστικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα τμήματα μικρών αυτοκινήτων που είναι γνωστά και στην Ευρώπη και στη Νότια Αμερική.
Και για την Peugeot του ομίλου PSA, που σχεδιάζει επιστροφή στη Βόρεια Αμερική το 2023, το αμερικανικό δίκτυο λιανικής πώλησης της FCA «θα τους έδινε την ευκαιρία να τοποθετήσουν ένα καθορισμένο σύνολο αντιπροσώπων», αναφέρουν οι αναλυτές.
Προηγούμενη προσέγγιση
Ο όμιλος PSA προσέγγισε τη Fiat Chrysler Automobiles φέτος για το συγχώνευση των δύο εταιρειών, αλλά η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία απέρριψε την πρόταση αναφέρει η εφημερίδα.
Τα στελέχη του ομίλου FCA δεν ήθελαν την ιδέα, διότι θα αυξήσουν την έκθεση τους στην ώριμη αγορά της Ευρώπης, ενώ η οικογένεια Agnelli, με ελέγχουσα συμμετοχή, δεν ενδιαφέρεται για μια συναλλαγή που χρηματοδοτείται με μετοχές PSA, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.
Οι τελευταίες συνομιλίες έρχονται μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της FCA να συγχωνευτεί με τη Renault τον Μάιο. Η FCA απέσυρε την προσφορά της τον Ιούνιο.
Ο Tavares υπογράμμισε τους κινδύνους της πιθανής συγχώνευσης της FCA με τη Renault, στους μετόχους του ομίλου PSA και εκτίμησε πως ο ιταλοαμερικανικός όμιλος επέλεξε τη Renault καθώς η συμμαχία της με τη Nissan είχε υποστεί κλυδωνισμούς.
«Η συναλλαγή που προτείνεται από τη Fiat Chrysler φαίνεται επομένως ιδιαίτερα ευκαιριακή, σε μεγάλο βαθμό προς όφελος της. Για τη Renault, αυτό μπορεί να είναι ένα πλεονέκτημα στις συζητήσεις με τη Nissan, αλλά θα μπορούσε επίσης να αποδυναμώσει τη συμμαχία ή ακόμα και να οδηγήσει σε μια χαλάρωση.» ανέφερε ο Tavares.
Η γαλλική κυβέρνηση
Η γαλλική κυβέρνηση – ένα σαφές εμπόδιο στην αποτυχημένη συμφωνία Renault-FCA – κατέχει μερίδιο 12,23% στον όμιλο PSA μέσω του κρατικού επενδυτικού ταμείου Bpifrance, αλλά ασκεί πολύ λιγότερο έλεγχο επί του γαλλικού ομίλου σε σχέση με τη Renault.
Η κυβέρνηση κατέβαλε 800 εκατομμύρια ευρώ το 2014 για να βοηθήσει στη διάσωση ομίλου PSA, το οποίο έλαβε ισότιμη χρηματοδότηση από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Dongfeng Motor Group. Οι δύο αυτές επενδύσεις μείωσαν τις συμμετοχές της οικογένειας Peugeot και την καθιστούσαν ισότιμο μέτοχο με τη Dongfeng και το γαλλικό κράτος. Με κεφαλαιοποίηση αγοράς 23,55 δισ. ευρώ, το μερίδιο της γαλλικής κυβέρνησης θα ανέρχεται σήμερα σε 2,9 δισ. ευρώ.
Μαζί με την Dongfeng και την οικογένεια Peugeot, η κυβέρνηση μπορεί να διορίσει δύο μέλη στο διοικητικό συμβούλιο των εποπτικών αρχών του ομίλου PSA που απαριθμεί 14 μέλη. Ωστόσο, κατέχει μόλις το 10% των ασκούμενων δικαιωμάτων ψήφου, σε σύγκριση με το 19,5% της Dongfeng και της οικογένειας Peugeot.