Ανοδικά κινήθηκαν και τον Οκτώβριο τα κρατικά έσοδα τα οποία προέρχονται από τον κλάδο του αυτοκινήτου σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που καταγράφηκαν στο Δελτίο Εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού στο 10μηνο του 2023.
Τέλος Ταξινόμησης και Τέλη Κυκλοφορίας σημείωσαν άνοδο με διψήφιο ποσοστό, ο φόρος Ασφαλίστρων περιορίστηκε σε μονοψήφιο ποσοστό ανόδου ενώ ο ΦΠΑ στα Πετρελαιοειδή κινήθηκε πτωτικά.
Με δεδομένο ότι οδεύουμε πρόσω ολοταχώς προς το τέλος του έτους οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει ένα μπαράζ προσφορών ώστε να μπορέσουν να πετύχουν τους στόχους που τους έχουν θέσει τα εργοστάσια παραγωγής και οι καταναλωτές όπως αποδεικνύεται σπεύδουν να ωφεληθούν από τις μειώσεις των τιμών αποκτώντας το αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει το οποίο μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και ετοιμοπαράδοτο.
Επίσης οι εταιρείες leasing φοβούμενες την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας που ορίζει ότι το ένα στα τέσσερα καινούρια εταιρικά ΙΧ από την 1η/1/2024 πρέπει να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές έχουν προβεί σε ένα μπαράζ παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων βενζίνης, υβριδικών αλλά και diesel ώστε να μην τους «πιάσει» ο νέος περιορισμός.
Πάντως στο 10μηνο τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης Οχημάτων κατέγραψαν άνοδο 32,03% καθώς ανήλθαν σε 408 εκατ. ευρώ έναντι 309 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος έχει εισπράξει επιπλέον 99 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με πέρυσι.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2022 τα συνολικά κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης ανήλθαν σε 370 εκατ. ευρώ ενώ φέτος οι εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για έσοδα ύψους 462 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τα έσοδα θα καταγράψουν άνοδο 24,86% και θα είναι υψηλότερα κατά 92 εκατ. ευρώ.
Επίσης τα έσοδα από τον ΦΠΑ (στα οποία περιλαμβάνονται και τα έσοδα από τα αυτοκίνητα) είναι αυξημένα σε ποσοστό 8,9% καθώς στο 8μηνο του 2023 ανήλθαν σε σχεδόν από 19,5 δισ. ευρώ έναντι 17,9 δισ. ευρώ που είχαν εισπραχθεί το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε επιπλέον σχεδόν 2,3 δισ. ευρώ στο 8μηνο φέτος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Σε σχέση με την αρχική εκτίμηση του οικονομικού επιτελείου τα έσοδα από τον ΦΠΑ είναι ακριβώς τα ίδια οπότε και δεν καταγράφηκε μεταβολή.
Σε επίπεδο έτους τα κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ ανήλθαν πέρυσι σε 21,4 δισ. ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2023 κάνουν λόγο για 23,2 δισ. ευρώ.
Αυξημένα ήταν επίσης και τα έσοδα από τον φόρο Ασφαλίστρων τα οποία στο 8μηνο σημείωσαν άνοδο 9,28% καθώς ανήλθαν σε 412 εκατ. ευρώ έναντι 377 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε επιπλέον 35 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.
Σε επίπεδο έτους οι εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό του 2023 κάνουν λόγο για έσοδα 529 εκατ. ευρώ έναντι 493 εκατ. ευρώ που ανήλθαν πέρυσι δηλαδή θα είναι αυξημένα σε ποσοστό 7,3%.
Στον Προϋπολογισμό του 2023 υπάρχουν και τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία καταγράφουν άνοδο 44,88% στο 10μηνο ανήλθαν σε 694 εκατ. ευρώ έναντι 479 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το κράτος στο 10μηνο φέτος εισέπραξε επιπλέον 215 εκατ. ευρώ. Οι αρχικές εκτιμήσεις στον Προϋπολογισμό 2023 έκαναν λόγο για έσοδα ύψους 693 εκατ. ευρώ οπότε οι εισπράξεις ήταν πολύ κοντά στις εκτιμήσεις καθώς ήταν κατά 1 εκατ. ευρώ αυξημένες.
Σε επίπεδο έτους τα έσοδα πέρυσι ανήλθαν σε 947 εκατ. ευρώ ενώ για φέτος έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν 1,16 δισ. ευρώ.
Ωστόσο παρά την καλή πορεία των εσόδων τα οποία προέρχονται από τους παραπάνω φόρους τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή και στα παράγωγα αυτών σημείωσαν πτώση 10,47% στο δεκάμηνο του 2023 καθώς ανήλθαν σε 1,855 δισ. ευρώ έναντι 2,072 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή το κράτος εισέπραξε 217 εκατ. ευρώ λιγότερα. Σε επίπεδο έτους ο ΦΠΑ στα καύσιμα αναμένεται να αποφέρει φέτος στα κρατικά ταμεία 2,358 δισ. ευρώ έναντι 2,560 δισ. ευρώ δηλαδή 202 εκατ. ευρώ λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2022.