Έτος ορόσημο για την Ανώνυμη Εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) χαρακτήρισε το 2024 ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Στέφανος Αγιάσογλου μιλώντας στο συνέδριο Real Investment Summit «Η ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας σε περιβάλλον παγκόσμιων προκλήσεων».
Ο κ. Αγιάσογλου τόνισε ότι το 2024 ξεκίνησε να αλλάζει ο στόλος των παλαιών και ρυπογόνων λεωφορείων και στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται να έχει ανανεωθεί σχεδόν το 50% των οχημάτων!
Πιο συγκεκριμένα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Μπαίνουμε για πρώτη φορά συντεταγμένα και δομικά στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα στοίχημα που πετυχαίνει η χώρα μας. Το 2024 θα είναι χρόνος μεγάλων αλλαγών. Μέχρι τα μέσα της χρονιάς αναμένεται να πλησιάσουμε το 50% της ανανέωσης του στόλου και μέχρι το τέλος του 2025 ο παρών στόλος θα είναι καινούργιος. Τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη έχουν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι ήδη ετοιμάζονται και όλες οι υποδομές και ολοκληρώνεται και ο σχεδιασμός για τα ειδικά δρομολόγια που θα κάνουν αυτά τα οχήματα κυρίως στο κέντρο της Αθήνας.
Παράλληλα υπεγράφη ήδη η σύμβαση για τα 200 νέα λεωφορεία αερίου, που αφορούν στο άλλο κομμάτι του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε και μέσα στις επόμενες μέρες υπογράφεται και η σύμβαση για τα 100 18μετρα λεωφορεία φυσικού αερίου. Αυτά θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ μέσα στο 2024 και μέχρι τα τέλη του 2025 θα έχουν έρθει και άλλα 300 λεωφορεία.
Ταυτόχρονα, εντός των δύο επόμενων εβδομάδων προκηρύσσεται από την ΟΣΥ και νέος διαγωνισμός 200 νέων λεωφορείων όπου και αυτά θα ενταχθούν μέχρι στο τέλος του 2024 με αρχές του 2025. Πρόκειται για τελευταίες τεχνολογίας θερμικά λεωφορεία και ηλεκτρικά.
Τον επόμενο μήνα βγαίνει σε διαβούλευση και η επόμενη φάση του διαγωνισμού που είναι 750 ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία υδρογόνου και τρόλεϊ.
Άρα, μέσα στα δυο επόμενα χρόνια που αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα έχουμε μια πλήρη ανανέωση του στόλου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.»,
Την ίδια στιγμή ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ, ξεκαθάρισε ότι σε καμία περίπτωση από τον εκσυγχρονισμό του στόλου δεν απειλούνται θέσεις εργασίας.