Νέος διαγωνισμός ύψους 500 εκατ. ευρώ για 1.000 λεωφορεία!

    Νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.000 λεωφορείων προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ προετοιμάζει η νέα διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών σύμφωνα με όσα ανέφερε σε τηλεοπτικό σταθμό ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος!

    Ειδικότερα σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, η προμήθεια 1.000 λεωφορείων δύναται να καλύψει τις συγκοινωνιακές απαιτήσεις του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ για τα επόμενα χρόνια.

    Ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 650 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ και 350 για τον ΟΑΣΘ, μεγάλο ποσοστό των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα.

    Να υπενθυμίσουμε πως η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 750 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (400 στην Αθήνα και 350 στην Θεσσαλονίκη), συνολικού προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ.

    Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό υποβλήθηκαν προσφυγές από αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έγιναν δεκτές.

    Ο κ. Σταθόπουλος επισήμανε ότι με την προμήθεια 750 λεωφορείων που ήθελε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου θα καλύπτονταν οι ανάγκες της επόμενης διετίας, όταν στην πραγματικότητα λόγω των αποσύρσεων που θα πρέπει να γίνουν σε βάθος 4-5 ετών, οι δύο συγκοινωνιακοί φορείς χρειάζονται περί τα 1.000 νέα λεωφορεία.

    Ως εκ τούτου, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε νέα διαγωνιστική διαδικασία.

    H ΟΣΥ, στα τέλη του 2017, διέθετε 2.021 λεωφορεία, μέσης ηλικίας 13,1 ετών και 354 τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 14,4 ετών.

    Συνολικά το 2014 η ΟΣΥ είχε στην κατοχή της 2.052 λεωφορεία ενώ το 2017 είχαν μειωθεί σε 2023.

    Τα τρόλεϊ από 356 το 2014 φαίνεται ότι διατηρήθηκαν στην κυκλοφορία καθώς μόλις ένα αποσύρθηκε με αποτέλεσμα το 2017 ο στόλος τους να απαριθμεί 355 οχήματα.

    Το σύστημα επίγειων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σήμερα περιλαμβάνει στόλο 2.022 θερμικών λεωφορείων (1.412 diesel και 610 φυσικού αερίου) μέσης ηλικίας 13,9 ετών και 354 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (τρόλεϊ) μέσης ηλικίας 15,3 ετών.

    Ο στόλος θερμικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ διαθέτει 997 οχήματα κατηγοριών Euro I και II, τα οποία δεν ανταποκρίνονται πλέον στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.