Nissan e-Power: Ηλεκτροκίνηση χωρίς… πρίζα!

Το τολμηρό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού, θέτοντας και πάλι νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover.

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan. Ως αποκλειστικότητα της Nissan και βασικό στοιχείο της στρατηγικής Intelligent Mobility της εταιρείας, το σύστημα e-POWER είναι μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση ευχάριστη και αποτελεσματική.

“Η εισαγωγή του καινοτόμου συστήματος e-POWER στο νέο Qashqai ενισχύει περισσότερο το πρωτοποριακό πνεύμα της Nissan στην κατηγορία των crossover. Οι αγοραστές θα λατρέψουν την αίσθηση της οδήγησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, αλλά χωρίς να χρειάζεται να το φορτίσουν. Και το e-POWER αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Nissan”, δήλωσε ο Guillaume Cartier, Πρόεδρος της Nissan AMIEO.

Δείτε το βίντεο με το σύστημα e-POWER:

Γιατί e-POWER;                                        

Η έρευνα της Nissan έδειξε ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί crossover περνούν περισσότερο από το 70% του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι αυτοκινητιστές αισθάνονται υποχρεωμένοι να συμβιβαστούν με την οδηγική απόλαυση, προκειμένου να επιλέξουν το νέο όχημά τους με οικολογικά κριτήρια.

Για να ανταποκριθεί σε αυτή την τάση, η Nissan ανέπτυξε το σύστημα e-Power, ειδικά ρυθμισμένο για τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών. Προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου με την οδηγική απόλαυση ενός EV, χάρη στο συνδυασμό δύο εξειδικεύσεων της Nissan: της προηγμένης τεχνολογίας μπαταρίας και κινητήρα, συν του καινοτόμου κινητήρα εσωτερικής καύσης με μεταβλητό λόγο συμπίεσης.

Ως εκ τούτου, το e-POWER είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για να επαναφορτίσουν το όχημά τους  με ένα καλώδιο, αλλά οδηγούν καθημερινά σε αστικό / προαστιακό περιβάλλον  και είναι έτοιμοι να κάνουν το πρώτο βήμα στη μετάβασή τους σε ένα πλήρες EV, στο μέλλον.

Ειδικά για την Ελλάδα, τo Qashqai με το σύστημα e-POWER προσφέρει, ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αντίστοιχα πλεονεκτήματα με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο και επιπλέον ο οδηγός του  απολαμβάνει οδηγική συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα!

Ηλεκτροκίνηση στους τροχούς με τελική ισχύ 188hp

Το σύστημα e-POWER αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης 156 ίππων, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως συναντάται στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

Αυτό που κάνει ξεχωριστό το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκρισή του είναι άμεση και γραμμική. Συνεπώς, το σύστημα e-POWER του νέου Qashqai σχεδιάστηκε για να προσφέρει την ευχάριστη, αβίαστη και ομαλή οδηγική εμπειρία που συναντάται σε EV, αλλά χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.

Η τεχνολογία μετάδοσης κίνησης με τις κορυφαίες πωλήσεις

Το σύστημα e-POWER κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 2017 στο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο Note και έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιαπωνία το 2018.

Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ευρωπαίων αυτοκινητιστών και την τυπική καθημερινή τους οδήγηση στην πόλη και στα προάστια, η ενσωμάτωση του e-POWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά στο νέο Qashqai. Για την Ευρώπη το σύστημα έχει αναβαθμιστεί με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 1,5 λίτρων (156hp), που μεταφράζεται σε συνολική τελική ισχύ 140 kW (188hp).

Το πλεονέκτημα του συστήματος e-POWER είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με αποτέλεσμα ανώτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας και εκλεπτυσμένη κύλιση χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα.  Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η ελάχιστη επίδραση που θα έχει το e-POWER στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις.

Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό, όπου μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση στις στροφές του κινητήρα καθώς καλείται να ανταποκριθεί στην απαίτηση του γκαζιού για άμεση επιτάχυνση. Η άμεση απόκριση του συστήματος e-POWER προσφέρει μια μοναδική και συναρπαστική εμπειρία, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης

Για μεγιστοποίηση της απόδοσης, σε καταστάσεις υψηλής επιτάχυνσης ή υψηλής ταχύτητας, η μονάδα ελέγχου διαχείρισης ενέργειας στο σύστημα e-POWER μπορεί να στείλει την ισχύ που παράγεται από τον κινητήρα 1,5 λίτρων απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, μέσω του μετατροπέα, για να ενισχύσει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από την μπαταρία.

Με την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, η κινητική ενέργεια ανακτάται και διοχετεύεται πίσω στην μπαταρία για βελτιστοποίηση της απόδοσης.

“Γνωρίζουμε ότι οι υποψήφιοι αγοραστές του Qashqai e-POWER θα περνούν σχεδόν τα τρία τέταρτα του χρόνου τους οδηγώντας σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα. Ως εκ τούτου, έχουμε αναπτύξει το σύστημα e-POWER για να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά και αθόρυβα, σε αυτές τις συνθήκες, χωρίς να υπάρχει κανένας συμβιβασμός στις επιδόσεις. Η επιτάχυνση είναι στιγμιαία, χάρη στην καθαρή ηλεκτρική κίνηση στους τροχούς και δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων που να διακόπτει την παροχή ισχύος”, δήλωσε ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης, στο Nissan Technical Center Europe.

Τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης

Στην καρδιά του μοναδικού συστήματος e-POWER της Nissan βρίσκεται ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας μεταβλητής συμπίεσης 156hp 1,5 λίτρων, ο οποίος έχει αναπτυχθεί ειδικά για αυτήν την εφαρμογή. Έχοντας δοκιμαστεί για πρώτη φορά από την premium μάρκα Infiniti της Nissan, η ικανότητα μεταβλητής συμπίεσης του κινητήρα είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, επιτρέποντάς του να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης, παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. Πριν από την πρώτη κυκλοφορία το 2018 με την Infiniti, συμπεριλήφθηκε στους 10 καλύτερους κινητήρες στον κόσμο από την Ward’s, μια εταιρεία αξιολόγησης αυτοκινήτων, με έδρα τις ΗΠΑ.

Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος.

Σε σενάρια χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως σταθερή ταχύτητα με καλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που θα μεγιστοποιήσει την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ διαφορετικών αναλογιών συμπίεσης είναι απρόσκοπτη, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

“Το σύστημα e-POWER στο Qashqai είναι μια μοναδική τεχνολογία της Nissan που θέτει την αποτελεσματικότητα και την οδηγική απόλαυση στην πρώτη γραμμή της οδηγικής εμπειρίας. Κατά την ανάπτυξη αυτού του συστήματος για την Ευρώπη, δεσμευτήκαμε να διασφαλίσουμε ότι η οδηγική εμπειρία δεν θα πρέπει να διακυβεύεται για τους οδηγούς του Qashqai e-POWER. Αυτή η τεχνολογία προσφέρει τα καλύτερα και των δύο κόσμων και αντιπροσωπεύει τα καλύτερα της Nissan, ως τολμηρή, πρωτοποριακή και καινοτόμα,  ενώ βάζει τον οδηγό στο προσκήνιο”, πρόσθεσε ο David Moss.

Γραμμική λειτουργία

Το κλειδί για την ανάπτυξη του συστήματος e-POWER για το Qashqai ήταν η ανάγκη να διασφαλιστεί ότι η οδηγική εμπειρία θα προσέφερε μια «συνδεδεμένη» αίσθηση, όπου η ταχύτητα του κινητήρα βενζίνης είναι σχετική με την ταχύτητα του Qashqai στο δρόμο. Οι μηχανικοί του Nissan Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός συστήματος που ονομάζεται «Linear Tune». Αυτό το χαρακτηριστικό διέπει τον βενζινοκινητήρα και αυξάνει προοδευτικά την ταχύτητά του για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις τού, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει «αποσύνδεση» ανάμεσα σε αυτό που βιώνουν οι επιβάτες όσον αφορά τις επιδόσεις και τον ήχο. Η διαφορά μεταξύ της ταχύτητας του κινητήρα και της ταχύτητας του δρόμου είναι ένα ανησυχητικό φαινόμενο για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Για παράδειγμα, μια ξαφνική άνοδος των στροφών του κινητήρα χωρίς ανάλογη αύξηση της ταχύτητας μπορεί να γίνει  αντιληπτή ως κάτι απογοητευτικό και «αποσυνδεδεμένο» από τους επιβάτες. Το Linear Tune στο e-POWER είναι το “αντίδοτο” σε αυτό.

ePedal

Όπως και στο LEAF, το νέο Qashqai e-POWER επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με ένα πεντάλ που ονομάζεται e-Pedal. Σχεδιασμένο για να εξομαλύνει  την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από την αστική οδήγηση, όπου ο οδηγός κινεί συχνά το πόδι του ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο, το e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.

Το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και, έκτοτε, το γκάζι θα επιταχύνει ως συνήθως. Με την απελευθέρωση του γκαζιού, το e-Pedal θα φρενάρει το Qashqai στα 0,2 g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων και θα επιβραδύνει το Qashqai σε μια ταχύτητα «ερπυσμού». Κάτι τέτοιο διασφαλίζει ότι οι ελιγμοί στάθμευσης με χαμηλή ταχύτητα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλοί. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.

TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ*

e-POWER

(1.5-βενζίνης, VCR turbo κινητήρας)

Ισχύς HP (kW) 188 (140)
Ροπή Nm 330
Μετάδοση Κίνησης 2WD
Κατανάλωση μικτού κύκλου l/100 km 5.3*
Εκπομπές μικτού κύκλου  g/km 119*

 

*υπόκεινται σε έγκριση