Nissan Micra με 100 ίππους: Επιπλέον δύναμη και μεγαλύτερη οικονομία!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Αντίδοτο στην κρίση θα μπορούσε να χαρακτηριστούν οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες 1 λίτρου που έχουν τοποθετηθεί στο νέο Nissan Micra οι οποίοι προσδίδουν υψηλότερες επιδόσεις αλλά και χαμηλότερο κόστος χρήσης σε όσους επιλέξουν να το αποκτήσουν.

Τα νέα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα αποδίδουν 100 ή 117 ίππους και συνδυάζονται με 5τάχυτα ή 6τάχυτα χειροκίνητα μηχανικά κιβώτια ενώ σύντομα θα διατίθεται και ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Μάριος Μπαρκής κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Micra με τους νέους κινητήρες ανέφερε ότι το νέο μοντέλο τους θα ισχυροποιήσει τη θέση της εταιρείας στην συγκεκριμένη κατηγορία καθώς η αύξηση της ιπποδύναμης σε συνδυασμό με την μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών ρύπων θα αποτελέσει δέλεαρ για τους καταναλωτές.

Από την μεριά του ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας κ. Γιάννης Μεθενίτης εστίασε μεταξύ άλλων και στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του μοντέλου τα οποία είναι πραγματικά εντυπωσιακά για την συγκεκριμένη κατηγορία που ανήκει το Micra.

Ωστόσο η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το νέο κινητήρα των 1.000 κ.κε. απόδοσης 100 ίππων που είχαμε στην διάθεσή μας είναι πως το αυτοκίνητο απέκτησε περισσότερο «νεύρο», η οθόνη 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας με συσκευές Android αλλά και Apple ενώ τα πίσω παράθυρα μπορούν να είναι και ηλεκτρικά!

Όσον αφορά στον αμέσως επόμενο κινητήρα ο οποίος αποδίδει 117 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων δυστυχώς δεν το οδηγήσαμε καθώς το καράβι που μετέφερε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν κατάφερε να δέσει στο λιμάνι την ημερομηνία που είχαν προγραμματίσει και δεν πρόλαβαν να εκτελωνιστούν.

Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο αναμένεται έως τα τέλη Απριλίου και σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας περιμένουν να υπάρξει έντονο ενδιαφέρον καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα αυτόματα κιβώτια για περισσότερη άνεση.

Όσοι παραμένουν πιστοί στο diesel το Micra διατίθεται με το γνωστό μηχανικό σύνολο του 1,5 λίτρου και απόδοσης 90 ίππων ενώ επίσης διατίθεται και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1 λίτρου με ισχύ 71 ίππων.

Ζωηρό και οικονομικό

Το Nissan Micra με το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και απόδοσης 100 ίππων αποδείχθηκε πως μπορεί να κινήσει άνετα το αμάξωμα του αυτοκινήτου με ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία.

Το μηχανικό σύνολο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro6d-Temp και αντικαθιστά το βενζινοκίνητο των 900 κ.εκ. και απόδοσης 90 ίππων.

Σε σχέση με τον προκάτοχό του ο νέος κινητήρας έχει επιπλέον 10 ίππους, μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm σε όλο το εύρος στροφών, χαμηλότερες εκπομπές CO2 έως 15 γρ./χλμ. και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου έως 0,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όλα τα παραπάνω «μεταφράζονται» σε χαμηλότερο κόστος χρήσης γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντος οι κάτοχοι του Nissan Micra με το νέο κινητήρα.

Κατά την σύντομη επαφή που είχαμε με το Nissan Micra των 100 ίππων από την Αθήνα μέχρι τα Ίσθμια αρχικά αντιληφθήκαμε την επιπλέον «ζωντάνια» που απέκτησε το δημοφιλές μοντέλο χωρίς ωστόσο να έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Micra κινούμενο στα όρια του Κ.Ο.Κ. είχε μέση κατανάλωση μόλις 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα! Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο δεν παρήγαγε τον θόρυβο που περιμέναμε να ακούσουμε σε αντίθεση με το ρελαντί μέσα στην πόλη όπου ο θόρυβος πρόδιδε τους 3 κυλίνδρους.

Επίσης ο κινητήρας λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης αλλά και ροπής απέδειξε πως είχε αρκετά αποθέματα ώστε να ανταποκριθεί στα άμεσα καλέσματα του οδηγού που περιελάμβαναν πίεση του πεντάλ γκαζιού προς το πάτωμα.

Όσον αφορά στην ασφάλεια το νέο Micra στο εθνικό οδικό δίκτυο απέδειξε ότι είναι ευθύβολο και απόλυτα ασφαλές ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μοντέλο με τους 100 ίππους ήταν ιδιαίτερα ευέλικτο και οικονομικό ωστόσο η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας έκανε έντονη την απουσία της ελέω του φορολογικού συστήματος της χώρας μας…

Τα φρένα επίσης αποδείχθηκε άμεσα και δεν παρουσίασαν κανένα σημάδι κόπωσης ενώ το τιμόνι παραμένει άμεσο και απόλυτα σαφές.

Η ανάρτηση του Micra φιλτράρει αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενισχύοντας την άνεση στην καμπίνα επιβατών.

Πάντως σύμφωνα με την εταιρεία η καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων περιλαμβάνουν κάποιες βελτιώσεις όπως: Διαχωρισμό ψύξης, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα, ελαστικός βοηθητικός ιμάντας, σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας από χάλυβα.

Η έκδοση με τους 117 ίππους

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1 λίτρου με απόδοση 117 ίππων συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και είναι προσανατολισμένος στις επιδόσεις.

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας δεν πρόκειται απλά για μια βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα των 100 ίππων, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα. Έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που έγινε πρόσφατα διαθέσιμος στο δημοφιλές crossover SUV του Nissan Qashqai.

Και αυτό το μηχανικό σύνολο διαθέτει τρεις κυλίνδρους αποδίδει 117 ίππους και ροπή 180 Nm με επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost.

Συγκρίνοντας τους δύο νέους κινητήρες (100 και 117 ίππων), ο τελευταίος έχει αισθητά περισσότερη επιτάχυνση, η οποία συνεχίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Υπάρχει προφανώς περισσότερη ισχύς, αλλά και περισσότερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στον κινητήρα των 117 ίππων, έναντι 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στον κινητήρα των 100 ίππων).

Το αποτέλεσμα είναι η επίτευξη του 0-100 χλμ / ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα για τους 117 ίππους, έναντι 10,9 δευτερόλεπτα για εκείνον με τους 100 ίππους.

Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10mm), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση που “μετουσιώνουν” τα οφέλη αυτής της μείωσης. Διαθέτουν επίσης πιο “κοφτερό” τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, από την έκδοση Acenta και πάνω, το MICRA με τον κινητήρα DIG-T 117 PS, διαθέτει μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

100 ίπποι με κιβώτιο Xtronic

Το Nissan Micra θα είναι σύντομα διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic, για πρώτη φορά από τότε που κυκλοφόρησε το ολοκαίνουριο, πέμπτης γενιάς μοντέλο και θα συνεργάζεται με τον καινούργιο κινητήρα των 100 ίππων.

Το αυτόματο σύστημα Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο “εκλεπτυσμένη” παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί “επιθετικά” το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, η τεχνολογία D-step, προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το MICRA Xtronic αναμένεται να αποτελέσει σύμμαχο για τους οδηγούς που κινούνται σε αστικό περιβάλλον με πυκνή κυκλοφορία, χάρη στις εξαιρετικές οδηγικές του ικανότητες. Η ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, καθιστά την οδήγηση πολύ εύκολη και χαλαρωτική και είναι ένας πραγματικά πολύτιμος συνεργάτης σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας.

Νέο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect

Πέραν των νέων κινητήρων το νέο Micra διαθέτει και έναν ολοκαίνουριο σύστημα πληροφοριών με βελτιωμένη λειτουργικότητα ενώ Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation), στο smartphone τους. Με αυτό τον τρόπο έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Το νέο NissanConnect διαθέτει επίσης το TomTom Premium Traffic, το οποίο παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού.

Η πρόσβαση στο νέο NissanConnect γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών, ενσωματωμένης κεντρικά στο ταμπλό. Είναι το ίδιο μέγεθος όπως και πριν, αν και τώρα έχει λιγότερα σκληρά πλήκτρα και μια νέα δυνατότητα λειτουργιών πολλαπλής αφής.

Πάντως η εφαρμογή Find My Car θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους ιδιοκτήτες του Micra που ξεχνούν που έχουν παρκάρει…

Οι τιμές

Οι τιμές για τα Nissan Micra 1.0 IG-T με 100 ίππους και DIG-T με 117 ίππους, ξεκινούν από τις 14.290 ευρώ και 15.890 ευρώ αντίστοιχα, ενώ η έκδοση 1.0 IG-T 100 ίππων με το νέο XTRONIC αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 15.350 ευρώ.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για την έκδοση των 100 ίππων με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ανέρχονται από 101 έως 103 ευρώ ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού ενώ με το αυτόματο κιβώτιο XTRONIC κυμαίνονται από 109 έως 113 ευρώ.

Τέλος τα Τέλη Κυκλοφορίας για την έκδοση των 117 ίππων ανέρχονται σε 112 ευρώ για όλες τις εκδόσεις.