- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Το Nissan Pulsar αποτέλεσε την μεγάλη επιστροφή της Nissan στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback αυτοκινήτων όπου είχε καταγράψει μεγάλη επιτυχία με το δημοφιλές Almera.
Σήμερα το Pulsar με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρου με turbo αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση στην ελληνική αγορά καθώς αποδείχθηκε πως το ιαπωνικό μοντέλο είναι άνετο, γρήγορο, ασφαλές και οικονομικό.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την χαμηλή τιμή απόκτησης η οποία κυμαίνεται κάτω από τις 17.140 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό και πολυετή εγγύηση ενώ στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία του μοντέλου.
Διαχρονική σχεδίαση
Σχεδιαστικά, το Pulsar 1,5D υιοθετεί τις κλασσικές γραμμές ενός χάτσμπακ, σε ένα 5θυρο αμάξωμα που ωστόσο διαθέτει μια νεανική και σύγχρονη εμφάνιση.
Στο εμπρόσθιο μέρος η γρίλια αλλά και τα φωτιστικά σώματα προσδίδουν δυναμισμό ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα τονίσουν τον μοντέρνο χαρακτήρα του.
Το εσωτερικό του βενζινοκίνητου Pulsar είναι προσεγμένο ποιοτικά με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή ενώ την «παράσταση» κερδίζει η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό με τις πολλαπλές λειτουργίες και ενδείξεις.
Σε επίπεδο εξοπλισμού παρά την χαμηλή τιμή διάθεσης του μοντέλου διαθέτει τα πάντα ενώ σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων αποδείχθηκε πως μορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 ενήλικες επιβάτες με τις αποσκευές τους.
110 ίπποι
Κάτω από το καπό υπάρχει ο εξαιρετικός ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου με ισχύ 110 ίππους. Πρόκειται για το 16βάλβιδο σύνολο των 1.461 κ.εκ. της Renault-Nissan στην πλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του με τη ροπή των 26,5 kgm διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.
Στην πράξη καταφέρνει να κινεί γρήγορα το πεντάθυρο αμάξωμα με απίστευτη οικονομία. Μάλιστα εμείς είδαμε κατανάλωση πετρελαίου ακόμη και κάτω από τα 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Το σύνολο τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, λίγο πάνω από τις 1700 στροφές αισθάνεται καλύτερα, έχει νεύρο και δύναμη έως την δεξιά περιοχή του στροφόμετρου κάπου στις 4.700 στροφές και μπορείτε να κάνετε άνετα προσπεράσματα και να κινείστε ευέλικτα. Η χροιά του παραγόμενου θορύβου δεν θα αρέσει στα περισσότερα ευαίσθητα αυτιά των Δυτικοευρωπαίων, αλλά δεν υπερβαίνει τα εσκαμμένα.
Πολύ καλή είναι η κλιμάκωση και αίσθηση του 6τάχυτου κιβωτίου με την πρώτη σχέση να είναι «κοντή».
Επίσης η μακριά 6η σχέση δεν λειτουργεί ως overdrive καθώς το Pulsar αποδείχθηκε πως δεν διαστάζει να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ακόμη και πάνω από τα 180 χλμ./ώρα.
Επίσης οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας να ανέρχονται σε μόλις 84,6 ευρώ!
Γρήγορο και οικονομικό
Το Nissan Pulsar 1,5D απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί άνετα, γρήγορα με ασφάλεια και οικονομία τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.
Ειδικότερα το ιαπωνικό μοντέλο στο εθνικό οδικό δίκτυο απέδειξε ότι δεν «φοβάται» να κινηθεί ακόμη όταν ο δείκτης του στροφόμετρου πλησιάζει το όριο περιστροφής του με τον δείκτη του ταχύμετρου να έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα.
Ωστόσο αν ο οδηγός του αποφασίσει να κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα διακρίνει την άνεση και οικονομία που προσδίδει το ιαπωνικό μοντέλο.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Pulsar απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ ο ροπάτος πετρελαιοκινητήρας δίνει άνεση στον οδηγό ο οποίος δεν χρειάζεται να καταφεύγει στο κιβώτιο ώστε να «κατεβάσει» σχέση αν θέλει να κινηθεί γρήγορα…
Μέσα στην πόλη το Pulsar κινείται με απόλυτη άνεση και η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Επίσης η κάμερα οπισθοπορείας «μετατρέπει» την διαδικασία παρκαρίσματος σε «παιχνιδάκι»…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κόστος κτήσης και χρήσης
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Αλλάζει μοντέλο