Nissan Qashqai: Νέος βενζινοκινητήρας 1.300 κ.εκ. με 140 ή 160 ίππους

Το Nissan Qashqai, τώρα διαθέσιμο με έναν ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρου, που ενισχύει περαιτέρω τις επιδόσεις του.

Ο εξαιρετικής απόδοσης νέος κινητήρας, ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος 140PS και 160PS αντίστοιχα, προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Ειδικότερα, η έκδοση των 160PS διατίθεται και σε συνδυασμό με ένα νέο, επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT), όντας η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα κάνει το ντεμπούτο του σε ένα μοντέλο Nissan. H συγκεκριμένη έκδοση, παρέχει μια πιο σπορ και πιο άμεση δυναμική εμπειρία οδήγησης, βελτιωμένη απόδοση στην εκκίνηση από στάση, καθώς και βέλτιστη γραμμική απόδοση της ισχύος.

Υπάρχουν τρεις εκδόσεις του νέου κινητήρα 1.3 λίτρων : 140PS και 160PS με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και 160PS με κιβώτιο DCT επτά σχέσεων. Οι τιμές της ροπής είναι 240 Nm για την πρώτη έκδοση, 260 Nm για τη δεύτερη και αντίστοιχα 270 Nm για το DCT. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και ανταποκρίνονται στο νέο πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp.

Η διάθεση του νέου αυτού κινητήρα των 1,3 λίτρων, είναι η σωστή απάντηση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, ικανοποιώντας τη αγοραστική ζήτηση για ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό βενζινοκινητήρα που προσφέρει εξαιρετική οδηγική απόδοση και κατανάλωση καυσίμου“, δήλωσε ο Jean-Philippe Roux, γενικός διευθυντής Crossover, της Nissan Europe.

Οι τρεις αυτές εκδόσεις του κινητήρα 1,3 λίτρων, αντικαθιστούν άμεσα τους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων με 115PS (χειροκίνητου και CVT κιβωτίου) και 1,6 με 163PS.

Παράλληλα με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, ο νέος κινητήρας προσφέρει μια πιο ομαλή απόκριση σε χαμηλές στροφές, πιο έντονη επιτάχυνση και πιο γρήγορους / ασφαλέστερους χειρισμούς κατά την προσπέραση.

Η βελτιωμένη απόδοση έρχεται χάρη σε μια θεμελιώδη αναδιαμόρφωση στον σχεδιασμό του κινητήρα, σε σύγκριση με τα προηγούμενα βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα. Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ στις βελτιώσεις περιλαμβάνεται το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης, η μειωμένη τριβή και η βελτιστοποίηση του υπερσυμπιεστή. Προσφέρει επίσης μια πιο αθόρυβη εμπειρία στους επιβαίνοντες, λόγω της υψηλότερης ροπής στρέψης σε χαμηλές στροφές.

Αξιοσημείωτο είναι και το διάστημα τακτικής συντήρησης του κινητήρα, όπου η αλλαγή λιπαντικών έχει επεκταθεί από τα 20.000 χλμ στα 30.000 χλμ.

Σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,2 λίτρων και 115 PS, το νέο μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων και 140PS, διαθέτει επιπλέον 25PS και ροπή 50Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g/km (NEDC-BT), που είναι χαμηλότερες κατά 8 g/km (NEDC).

Σε ότι αφορά την σύγκριση με το απερχόμενο κινητήρα των 1.6 λίτρων και ισχύος 163PS, ο νέος κινητήρας των 1,3 λίτρων των 160PS, έχει μεν λιγότερη ισχύ κατά 3PS, αλλά διαθέτει επιπλέον ροπή 20Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g /km (NEDC-BT), που είναι 13 g /km χαμηλότερα (NEDC).

NEDC-BT

140PS and 160PS MT

17 ιντσών ελαστικά

18ιντσών/19ιντσών ελαστικά

Κατανάλωση καυσίμου

5.3 l/100km

5.7 l/100km

Εκπομπές CO2

121 g/km

130 g/km

Τεχνολογία του νέου κινητήρα

Κυλινδροκεφαλή

Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.

Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.

Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.

Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομήκηρήθρας πουαναγεννιέται αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.

Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.

Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.

Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.

Υπερσυμπιεστής (Turbo)

Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενηewaste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων.

Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

Αυτή ηewaste gateεπιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

Σύστημα ψεκασμού

Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.

Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα commonrail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.

Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή.

Αυτές είναι οι νέες τιμές για το Nissan Qashqai:

Diesel

1.5D 115 PS Energy 21.790 €
1.5D 115 PS Acenta 22.370 €
1.5D 115 PS N-Connecta 25.490 €
1.5D 115 PS N-Connecta Look 26.490 €
1.5D 115 PS Techna 31.590 €
1.5D 115 PS Acenta A-IVI 22.370 €
1.5D 115 PS DCT Energy 22.430 €
1.5D 115 PS DCT Acenta A-IVI 26.370 €
1.5D 115 PS DCT N-Connecta A-IVI 27.990 €
1.5D 115 PS DCT N-Connecta Look A-IVI 31.690 €
1.5D 115 PS DCT Techna A-IVI 35.290 €

Βενζίνη

1.3P 140 PS Energy 20.490 €
1.3P 140 PS Acenta A-IVI 22.550 €
1.3P 140 PS N-Connecta A-IVI 25.890 €
1.3P 140 PS N-Connecta Look A-IVI 26.990 €
1.3P 140 PS Techna A-IVI 31.990 €
1.3P 160 PS Acenta A-IVI 25.890 €
1.3P 160 PS N-Connecta A-IVI 26.990 €
1.3P 160 PS N-Connecta Look A-IVI 28.190 €
1.3P 160 PS Techna A-IVI 33.990 €
1.3P 160 PS DCT Energy 25.850 €
1.3P 160 PS DCT Acenta A-IVI 27.990 €
1.3P 160 PS DCT N-Connecta A-IVI 31.990 €
1.3P 160 PS DCT N-Connecta Look A-IVI 32.990 €
1.3P 160 PS DCT Techna A-IVI 35.990 €