Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton στέφθηκε για έβδομη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής ισοφαρίζοντας το σχετικό ρεκόρ. Αυτός ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος τίτλος που κατέκτησε, κερδίζοντας σ’ ένα απίστευτα αμφίρροπο Τουρκικό GP. O Hamilton χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue για οχτώ γύρους και μετά έβαλε για 50 γύρους τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Ήταν ένας από τους τρεις οδηγούς (ο Sergio Perez της Racing Point και ο Daniil Kvyat της AlphaTauri οι άλλοι δυο) που σταμάτησαν μόνο μια φορά.
Όλοι εκκίνησαν με τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue εκτός από τις δυο Williams που εκκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green.
Το κρίσιμο σημείο όπου τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ταχύτερα, ήρθε 10 γύρους μετά την εκκίνηση και πυροδότησε μια σειρά αλλαγών σε ενδιάμεσα ελαστικά. Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μια ακόμη στάση για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.
Ο οδηγός της Williams, George Russell συμπλήρωσε 32 γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά, που εκκίνησε. Ο Hamilton συμπλήρωσε 50 γύρους με τα ενδιάμεσα στο δεύτερο μέρος του αγώνα και ο Perez
Ο καιρός παρέμεινε κρύος όλη μέρα, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να βρίσκονται στους 13 βαθμούς Κελσίου, μάλιστα έπεσε βροχή πριν την εκκίνηση. Κατά τη διάρκεια του αγώνα οι συνθήκες καλυτέρεψαν αλλά κανένας δεν αποφάσισε να βάλει slick λόγω του ολισθηρού οδοστρώματος. Επίσης υπήρχε πρόβλεψη για βροχή στο φινάλε του αγώνα, αλλά τελικά δεν επαληθεύτηκε.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Χρησιμοποιήθηκαν στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα. Μόνο οι οδηγοί της Williams εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα. Χρησιμοποιήθηκε από όλους τους οδηγούς στο δεύτερο μέρος: Η φθορά αυτού του ελαστικού καθόρισε τη στιγμή της 2ης αλλαγής. Ο Hamilton έβαλε 50 γύρους μ’ αυτά στον αγώνα. Στην πραγματικότητα με αυτά τα ελαστικά έκανε 53 γύρους γιατί ήταν χρησιμοποιημένα.
ΒΡΟΧΙΝΑ: Η επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας στην εκκίνηση του αγώνα, χρησιμοποιήθηκαν όμως μόνο για 10 γύρους από τους 58. Ο Alex Albon με Red Bull χρησιμοποίησε περισσότερο αυτή τη γόμα συμπληρώνοντας 12 γύρους στην αρχή του αγώνα.
Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton πήρε με απίστευτο στυλ τον έβδομο τίτλο του, εκκινώντας από την 6η θέση. Η σπουδαία διαχείριση των ελαστικών που έκανε ήταν καθοριστική για να διασφαλίσει τη θέση του στην ιστορία του αθλήματος. Πραγματοποίησε μόνο μια αλλαγή και κατάφερε με επιτυχία να μεταμορφώσει τα ενδιάμεσα ελαστικά του σε slick προς το τέλος του αγώνα, έτσι πήρε το μέγιστο απ’ αυτά. Από την αρχή ήταν ξεκάθαρο πως θα ήταν ένας ιδιαίτερα περίπλοκος αγώνας με την εκκίνηση στο βρεγμένο αλλά και την αντιμετώπιση των μεταβαλλόμενων συνθηκών που ήταν κρίσιμη ενόσω στέγνωνε η πίστα. Πράγματι ακριβώς έτσι εξελίχθηκε. Η εκτίμηση της χρονικής στιγμής που τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ταχύτερα, αποτέλεσε κλειδί. Επίσης σημαντική ήταν η εκτίμηση αν υπήρχε πρόσφυση για να χρησιμοποιηθούν slick ελαστικά ή έπρεπε να μπει ξανά φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών για το τελευταίο μέρος. Η απόφαση για την αλλαγή από βρόχινα σε ενδιάμεσα ήταν σχετικά ξεκάθαρη με βάση τα δεδομένα του Σαββάτου: Όμως το να αποφασίσεις τι πρέπει να κάνεις στη δεύτερη αλλαγή ήταν πολύ περίπλοκο στις πολύ ασυνήθιστες συνθήκες που επικρατούσαν”.