Με τον κορωνοϊό να έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες έρχεται η επενδυτική εταιρεία CLSA να δηλώσει ότι ο όμιλος Tata Motors δεν αξίζει τίποτα χωρίς την πολυτελή μάρκα Jaguar Land Rover!
Η ινδική εταιρεία αυτοκινήτων αξίας 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων αντιμετωπίζει σημαντική αύξηση του χρέους λόγω της κρίσης και το σχέδιό της για απομόχλευση μπορεί να καθυστερήσει κατά τέσσερα έως έξι τρίμηνα, ανακοίνωσε η CLSA.
Μάλιστα επισημαίνεται ότι ο όμιλος Tata έχει ήδη λάβει μια σωτηρία από τη μητρική εταιρεία Tata Sons Pvt Ltd. και αναλυτές εκτιμούν ότι ενδέχεται να απαιτηθεί περαιτέρω ενίσχυση.
«Η JLR είναι ο μόνος μοχλός αποτίμησης του ομίλου Tata», έγραψε η αναλυτής Amyn Pirani σε μια έκθεση, υποβαθμίζοντας την μετοχή του ομίλου.
Η ινδική ζήτηση για επιβατικά οχήματα μειώθηκε ακόμη και πριν από την εμφάνιση του ιού ενώ με την πανδημία να προκαλεί lockdown, οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας δεν μπορούσαν να στείλουν ούτε ένα όχημα στους αντιπροσώπους τον Απρίλιο. Η Tata Motors επίσης σημείωσε την χειρότερη απόδοση στη λίστα S&P BSE Auto Index φέτος με πτώση πάνω από 53%.
Ο κορωνοϊός προκάλεσε ωστόσο προβλήματα και στην Jaguar Land Rover, η οποία είχε άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης στα τέλη του περασμένου έτους μετά τον συνδυασμένο αρνητικό αντίκτυπο μιας επιβράδυνσης στην Κίνα, το Brexit και τους ευρωπαϊκούς κανόνες εκπομπών CO2. Παράλληλα η Tata Sons αναζητούσε στρατηγικό συνεργάτη για την βρετανική αυτροκινοβιομηχανία, αλλά δεσμεύτηκε ότι δεν θα πουλούσε την JLR.
Η CLSA αναφέρει ότι η παγκόσμια μονάδα πολυτελών αυτοκινήτων και η ινδική επιχείρηση επαγγελματικών οχημάτων θα ανακτήσουν το χαμένο έδαφος και οι δύο την επόμενη οικονομική χρήση δήλωσε ο Pirani.