Ο Σπίρτζης κόβει τις εκπτώσεις στα κόμιστρα ταξί, οι εταιρείες τις αυξάνουν!

Της Μαρίας Μόσχου

andris@carpress.gr

 

Δεν είχαν περάσει ούτε λίγες ώρες από την ποινικοποίηση των εκπτώσεων στα κόμιστρα των ταξί από τον υπουργό Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη την προηγούμενη Τρίτη όταν η ΒΕΑΤ έστελνε μήνυμα στους συχνούς πελάτες της για έκπτωση έως και 30% για διαδρομές που θα εξοφληθούν με κάρτα έως τις 25 Μαρτίου.

Δύο μήνες πριν η Uber, η οποία σήμερα αντιμετωπίζεται ως παράνομη υπηρεσία στην χώρα μας, είχε ευνοηθεί με τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο που μείωνε τη διάρκεια μίσθωσης οχήματος με οδηγό από τις 6 ώρες στις 3 ώρες.

Αν και η διαμάχη μεταξύ κυβέρνησης και BEAT – Uber φαίνεται να κορυφώνεται ωστόσο ο μοναδικός κερδισμένος σε αυτή τη μάχη είναι οι επιβάτες οι οποίοι μπορούν να μεταφέρονται με μειωμένα κόμιστρα σε μια πολύ δύσκολη οικονομικά εποχή.

Η αγορά των ταξί έχει διχάσει πολλές φορές την ελληνική κοινωνία ωστόσο αυτή την φορά έχει δημιουργηθεί απίστευτη πόλωση. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν  οι ακραίες τοποθετήσεις υπουργών, βουλευτών, αλλά και συνδικαλιστών που πυροδοτούν νέες αντιδράσεις.

Βασικό σημείο αντιπαράθεσης αποτελεί το γεγονός  ότι ΒΕΑΤ και UBER αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο ενώ η πρώτη απασχολεί ιδιοκτήτες ταξί που δρουν και εργάζονται στην χώρα μας ενώ η δεύτερη ενοικιαζόμενους οδηγούς και οχήματα.

Χθες από τα έδρανα της Βουλής συνεχίστηκε η κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση με αντικείμενο πάντα τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει ο νόμος του υπουργείου Μεταφορών για τα ταξί.

Η κυβέρνηση

Για φορολογικούς παράδεισους που δημιούργησε η Ν. Δ. για κάποιους έκανε λόγο χθες στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης.

«Είναι ένα σχέδιο Νόμου που έχει ξεκάθαρο προοδευτικό, πολιτικό και σε πολλά σημεία ταξικό πρόσημο. Αντιμετωπίζει τον εργαζόμενο, τον αυτοαπασχολούμενο, τους χιλιάδες συμπολίτες μας στο χώρο των μεταφορών ισότιμα, σε σχέση με τις λίγες εταιρείες που ευνοήθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία. Διασφαλίζει ότι δε θα επιτρέπεται κάποιοι να παρανομούν, να μην πληρώνουν φόρους, να βγάζουν τα χρήματα του ελληνικού λαού σε φορολογικούς παραδείσους και κάποιοι, να μη μπορούν να βγάλουν ούτε το μεροκάματο, να μη μπορούν να πληρώσουν τους φόρους που κάποιοι δεν πληρώνουν, να μην μπορούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές εισφορές που κάποιοι δεν πληρώνουν, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν για να πληρώσουν τα σπασμένα της Νέας Δημοκρατίας, γιατί όλα τα χρήματά τους είναι σε φορολογικούς παραδείσους με πολιτική κάλυψη. Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι που παρακολουθείτε τη λυσσαλέα επικοινωνιακή μάχη εναντίον μας και εναντίον του σχεδίου Νόμου» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στα θέματα που ρυθμίζονται με το νομοσχέδιο ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι αφορούν στη θεσμοθέτηση κενών «γκρίζων» ζωνών, «που άφηναν το περιθώριο ανάπτυξης καταστρατήγησης της νομοθεσίας σε βάρος του ελληνικού λαού. Υπάρχουν τα επιβατικά δημόσιας χρήσης. Είναι συγκεκριμένος αριθμός. Ανοίξατε το επάγγελμα του ταξί, θεσπίσατε μεγαλύτερο αριθμό σε σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες. Ορίζει ο νόμος, που εσείς κάνατε, το τιμολόγιο, την έδρα, τη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές. Θεσπίσατε την ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό. Είχατε μάλιστα δώδεκα ώρες, το κάνατε έξι, αλλά και είκοσι έξι να το κάνατε, με τις «γκρίζες» ζώνες που είχατε, θα καταστρατηγούσε τη νομοθεσία που εσείς ψηφίσατε. Ποιο είναι, λοιπόν, το θεσμικό πλαίσιο; Ποιοι είναι οι μηχανισμοί ελέγχου που είχατε, ποια τα χαρακτηριστικά των οδηγών, ποιος ο έλεγχος των συμβάσεων; Τίποτα. Αφήσατε να αναπτυχθούν εταιρείες διαμεσολάβησης…» τόνισε ό υπουργός και συνέχισε: «Ποιοι είναι ιδιοκτήτες; Ποιοι φορολογούνται; Τι αποδείξεις εκδίδουν; Τίποτα. Συνέπεια; Το απόλυτο χάος».

Στη συνέχεια προσπάθησε να μειώσει την ένταση των τελευταίων ημερών τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν υπερασπίζεται ούτε είναι αντιμέτωπη με καμιά εταιρεία. «Για να είμαστε πάρα πολύ ειλικρινείς, εμείς ούτε υπερασπιζόμαστε, αλλά ούτε είμαστε αντιμέτωποι με καμιά εταιρεία. Αυτά τα κάνετε εσείς. Εσείς μιλάτε για την υπεράσπιση της Taxibeat γίνατε και μαχητές της Uber ξαφνικά, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, αν και ο Κοινοβουλευτικός σας Εκπρόσωπος το «γκρίζαρε». Είναι δυο οι γραμμές που έχετε» είπε δείχνοντας τη Νέα Δημοκρατία ενώ κατηγόρησε ευθέως τον κ. Καραμανλή για «ιδιαίτερη σχέση με την Taxibeat» για τα στοιχεία που είχε συμπεριλάβει στην ομιλία του και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αξιότιμοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, εμείς θεσμοθετούμε το πλαίσιο που διασφαλίζει να μην υπάρχει υποκλοπή του μεταφορικού έργου. Εσείς προφανώς, κατά την πάγια τακτική σας, υπερασπίζεστε συγκεκριμένες εταιρείες. Γιατί σας ενοχλεί να μας πείτε. Γιατί στηρίζετε τη δραστηριοποίηση των εταιρειών στο εξωτερικό χωρίς να πληρώνουν φόρους, χωρίς να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να ελέγχεται από τις ανεξάρτητες αρχές, όπως εκείνη των προσωπικών δεδομένων, που δήθεν υπερασπίζεστε; Για να δούμε τη ντροπή που υπερασπίζεστε».

Και συνέχισε: «Σας καταθέτω μια σειρά από διαφημίσεις της Taxibeat: «Κερδίστε 200 ευρώ». «Έκπτωση 30% με PayPal». «Τώρα το beat σου δίνει να μετακινηθείς άνετα με 50% με κάρτα PayPal». Τις Απόκριες έχουν άλλη εκπτωτική πολιτική. Τα καταθέτω για να τα δώσετε στους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, που μας έλεγαν μαζί με τον κ. Δρανδάκη ότι έκαναν επιδότηση. Κάνανε επιδότηση λέει η Νέα Δημοκρατία. Να τρελαίνεται κανείς. Τα λεφτά όμως αυτά, που γλίτωναν από τη φορολογία, πήγαιναν στην εκπτωτική πολιτική για να αποδομείται ο νόμος που εσείς ψηφίσατε».

Και συμπλήρωσε: «Πού είναι αυτή η εταιρεία που έχει κέρδη και ως νέος Ρομπέν των Δασών τα παίρνει από τους κακούς ταξιτζήδες και τα διανέμει στους πολίτες; Πού είναι; Αφού δεν έχει κέρδη. Είναι ένα θέμα το να μην έχεις κέρδη και να μοιράζεις λεφτά. Κάτι άλλο συμβαίνει».

Νέα Δημοκρατία

«Είναι σαφές πως την κυβέρνηση την ενδιέφερε αποκλειστικά και μόνο ένα πράγμα σε αυτό το νομοσχέδιο: πώς θα διαχειριστεί τις διάφορες υποσχέσεις που επί τόσο καιρό είχε μοιράσει εναντίον της Beat και της Uber» αναφέρουν κύκλοι της ΝΔ.

«Από την πρώτη στιγμή εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, επισήμως υπογραμμίσαμε πως οι εταιρείες Uber και Beat είναι εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις. Η πρώτη χρησιμοποιεί και μη επαγγελματίες οδηγούς, ενώ με την δεύτερη συνεργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες οδηγοί ταξί και μάλιστα πάρα πολλοί.  Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, με το λόγο σας, το ύφος σας, τη διαστρέβλωση πραγματικών περιστατικών, δείξατε πως αποστρέφεστε  το υγιές και νέο. Την ίδια στιγμή, κλείνετε και το μάτι στην Uber. Βέβαια αυτό δεν το κάνετε στο παρόν νομοσχέδιο, μήπως και το πάρουν χαμπάρι οι οδηγοί ταξί. Το έχετε ήδη κάνει τον Ιανουάριο με το πολυνομοσχέδιο και το άρθρο 219Α, όπου μειώσατε τη διάρκεια μίσθωσης οχήματος με οδηγό από τις 6 ώρες που τις είχε η Νέα Δημοκρατία στις 3» επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.

ΔΗΣΥ

Σε ευθεία σύγκρουση με τον υπουργό υποδομών – Μεταφορών Χ. Σπίρτζη για τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα ταξί ήρθε και χθες στη Βουλή ο κ. Γ. Μανιάτης.

«Όσον αφορά στο ζήτημα των ταξί της BEAT και της UBER, θέλω να είμαστε απόλυτα καθαροί και σαφείς στο τι λέμε και πώς αντιμετωπίζουμε την όχι απλώς παλαιοκομματική, όχι απλώς παλαιολιθική, αλλά την αδιανόητη συμπεριφορά της Κυβέρνησης. Άλλο είναι η BEAT και άλλο είναι η UBER. Η BEAT είναι μία εφαρμογή που αναπτύχθηκε από ελληνικά μυαλά, εξυπηρετεί 8.000 επαγγελματίες οδηγούς ταξί και έχει προσφέρει υπηρεσίες σε πάνω από 1.000.000 κατοίκους του Λεκανοπεδίου» επισημαίνει ο κ. Μανιάτης.

Αναφερόμενος στην UBER τόνισε ότι «κάνει στην πραγματικότητα υποκλοπή μεταφορικού έργου και ορθά το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης την καταδίκασε. Είναι άλλο πράγμα η μεταχείριση της UBER που έχει μη επαγγελματίες οδηγούς, μη σωστά αυτοκίνητα πολλές φορές και που καταπατά στοιχειώδεις κανόνες εύρυθμης λειτουργίας του μεταφορικού έργου, χωρίς κόμιστρο. Η Κυβέρνηση από το εξάωρο που προβλεπόταν για τη μίσθωση οχήματος με οδηγό, το κατεβάζει στις τρεις ώρες; Δηλαδή το κάνει ακόμη χειρότερο και σε βάρος των επαγγελματιών οδηγών ταξί, σε βάρος των επαγγελματιών που βγάζουν το μεροκάματό τους;» και συνεχίζει: «Δεν φθάνει, όμως, όλο αυτό. Η Κυβέρνηση, ο Υπουργός προσπαθεί να τα μπλέξει και να βάλει αυτές τις δύο προσεγγίσεις στο ίδιο τσουβάλι και τη μία που σας ανέφερα και την προσέγγιση που έχουμε βαθιά ανάγκη -την έχουν και οι ταξιτζήδες, την έχουν και οι φορτηγατζήδες, την έχουν και οι πολίτες, όλοι μας-, να έχουμε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε εύκολα, με πολιτισμένο τρόπο, τον κατάλληλο χρόνο και με αξιολόγηση να χρησιμοποιούμε είτε τα ταξί είτε και τα φορτηγά, όταν θέλουμε να μεταφέρουμε εμπορεύματα. Αυτή είναι η μία αντίληψη στην οποία θα έπρεπε η Κυβέρνηση και όλα τα συνδικάτα να είναι θετικά, γιατί αυξάνει το μεταφορικό έργο, γιατί στην πραγματικότητα αυξάνει το εισόδημα του επαγγελματία οδηγού επιβατικών δημόσιας χρήσης» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα είπε ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι έχουμε καταθέσει μία τροπολογία για την BEAT.«Σε κάθε περίπτωση, στηρίζουμε όλες τις καινοτομίες από οπουδήποτε και να προέρχονται, οι οποίες βελτιώνουν την ποιότητα παροχής επιβατικού έργου από τα αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, ενώ καταδικάζουμε απολύτως αυτούς που υποκλέπτουν μεταφορικό έργο από τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ή οδηγούς ταξί».