- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ο όμιλος Σαρακάκη εισήγαγε στην ελληνική αγορά δύο μοντέλα για τα οποία έχει μεγάλες προσδοκίες τα οποία αφορούν στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του Honda Civic με 120 ίππους και στην βενζινοκίνητη «γρήγορη» έκδοση 1,5 λίτρου του Jazz με 130 ίππους.
Ο ελληνικός εισαγωγικός όμιλος παρουσίασε στους ανθρώπους του Ειδικού Τύπου τα δύο νέα μοντέλα τα οποία και οδηγήσαμε από την Αθήνα μέχρι και το Λουτράκι και ειδικότερα στην λίμνη της Βουλιαγμένης μέσα από την παλιά διαδρομή που περνά από το Αλεποχώρι και η επιστροφή έγινε από τη νέα Εθνική Οδό Κορίνθου – Αθήνας όπου και είδαμε με τα μάτια μας την μεγάλη καταστροφή που έχουν υποστεί οι περιοχές από την μεγάλη πυρκαγιά που τις «χτύπησε».
Τα στελέχη του ομίλου Σαρακάκη κατά την διάρκεια της παρουσίασης των δύο μοντέλων εστίασαν στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου, δηλαδή σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP (το παλιό ήταν το NEDC) και πως αυτό επηρεάζει τις μετρήσεις στα αυτοκίνητα.
Επίσης ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην πετρελαιοκίνηση μετά από ερώτηση του movenews.gr, η οποία σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ελληνικής εισαγωγικής θα αποτελέσει ακριβό σπορ για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιτίας των ακριβών υλικών που χρησιμοποιούνται τόσο για την συγκράτηση μικροσωματιδίων όσο και του οξειδίου του αζώτου αλλά και του θείου.
Οι τιμές διάθεσης του Honda Civic 1,6 Diesel ξεκινούν από τις 22.120 ευρώ και συνοδεύονται από 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια ενώ η αμέσως πλουσιότερη έκδοση κοστίζει 22.250 ευρώ.
Στα τέλη Αυγούστου προς τις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται και η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων στην ελληνική αγορά.
Το Honda Jazz 1,5 Dynamic κοστίζει 20.250 ευρώ ενώ η έκδοση CVT κοστίζει 21.650 ευρώ και συνοδεύεται επίσης με 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Honda Jazz 1,5 i-VTEC
Ιδιαίτερα τολμηρή και νεανική χαρακτηρίζεται η εξωτερική εμφάνιση του Honda Jazz με τις αλλαγές στο νέο Jazz απηχούν το νέο στυλ της εταιρείας.
Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι έντονα ανάγλυφος με πιο δυναμικό περίγραμμα γύρω από τους αεραγωγούς. Πίσω, οι πιο λεπτοί αεραγωγοί συνδέονται με μία γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα πάνω από ένα τραπεζοειδές κάτω τμήμα.
Το νέο Jazz διατηρεί τη γνώριμη στιβαρή σιλουέτα, με μεσαίες γραμμές που ανεβαίνουν από τους εμπρός θόλους των τροχών και δυναμικά ανάγλυφα πλαϊνά πάνελ που χαρίζουν ένα δυναμικό στήσιμο. Πίσω εντυπωσιάζει το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, ενώ γωνιώδη πίσω φώτα τονίζουν την τολμηρή σχεδίαση. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Jazz, το ανανεωμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται από μία πιο τολμηρή, πιο σπορ φόρμα.
Μία νέα έκδοση Dynamic προσθέτει ένα πιο τολμηρό εμπρός σπλίτερ κάτω από τον αεραγωγό, και ένα τριπλό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα – ενώ και τα δύο φέρουν μια εντυπωσιακή κόκκινη γραμμή. Η έκδοση Dynamic περιλαμβάνει επίσης προβολείς LED, εμπρός προβολείς ομίχλης, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή πίσω πόρτας και γυαλιστερές-μαύρες ζάντες αλουμινίου 185/55 R16.
Το νέο Jazz διατίθεται με τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις (Alabaster Silver, Tinted Silver, Brilliant Sporty Blue και Skyride Blue), δύο ιριδίζουσας (White Orchid και Crystal Black) και δύο απλές (Milano Red και Sunset Orange). Η Skyride Blue είναι νέα απόχρωση για το Jazz, και ολοκληρώνει την εξωτερική στιλιστική αναβάθμιση.
Στο εσωτερικό, όλοι οι επιβάτες βιώνουν μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ που συναντά το πάνελ της οροφής αρκετά πίσω. Αυτό, μαζί με τα μεγάλα εμπρός φινιστρίνια προσφέρει άριστη ορατότητα μπροστά, με άφθονο φως να εισέρχεται στην καμπίνα και με όλους τους επιβάτες να απολαμβάνουν άριστη ορατότητα σε ένα ευάερο, ασφαλές περιβάλλον.
Η διάταξη της καμπίνας του Jazz είναι βασισμένη στη λειτουργικότητα ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση και οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον.
Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να είναι ευδιάκριτο και να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική προς το χρήστη κάτι στο οποίο συμβάλλει η προσεκτική τοποθέτηση των βασικών αποθηκευτικών χώρων, μαζί με τις μεγάλες ποτηροθήκες μπροστά και ένα κεντρικό θάλαμο στο εμπρός υποβραχιόνο που χωράει ακόμα και ένα tablet.
Μέσα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.
Στην έκδοση Dynamic, το εσωτερικό διαθέτει μοναδικό, ριγέ σχέδιο ταπετσαρίας και τιμόνι και λαβή λεβέ ταχυτήτων από δέρμα, που αναδεικνύεται με πορτοκαλί ραφή.
Το Jazz διαθέτει μεγάλη ποικιλία ρυθμίσεων για το τιμόνι και τα εμπρός καθίσματα, προσφέροντας ευκολία και ελευθερία στην επιλογή μιας άνετης θέσης οδήγησης.
Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο κατά τη διάρκεια της οικονομικής οδήγησης.
Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει ανάλογες προειδοποιήσεις, όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.
Ο στάνταρ εξοπλισμός του Jazz περιλαμβάνει cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματους προβολείς και το σύστημα Ασφάλειας City-Brake-Active. Από μία οθόνη LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, οι επιβάτες ελέγχουν τις λειτουργίες ραδιοφώνου, CD ή προσωπικών συσκευών μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.
Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας 7-ιντσών Honda Connect, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless entry & start), και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας όπως Forward Collision Warning, Lane Departure Warning και Traffic Sign Recognition.
Το Honda Connect έχει διεπαφή φιλική προς το χρήστη βασισμένη σε εφαρμογές υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής ‘pinch, swipe και tap‘ ενός σύγχρονου smartphone. Αυτό προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρός, social media, και διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί. Το Honda Connect χρησιμοποιεί έγχρωμα εικονίδια για ταχεία και απλή πλοήγηση στα μενού.
Επιπλέον, το Honda Connect περιλαμβάνει εκτενείς δυνατότητες για συγχρονισμό με smartphones και λοιπές προσωπικές συσκευές πολυμέσων: WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink – που αναπαράγει την οθόνη μιας συνδεμένης συμβατής συσκευής, ώστε να μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό.
Οι ανώτερες εκδόσεις του Jazz περιλαμβάνουν κάμερα οπισθοπορείας που προσφέρει τρία είδη απεικόνισης: Normal view (Κανονική), Wide view (Ευρυγώνια) και Top down view (Πανοραμική), με την οθόνη να προβάλλεται στην κεντρική οθόνη του ταμπλό. Η κάμερα προβάλλει ‘δυναμικές οδηγίες’ που δείχνουν το δρόμο που θα ακολουθήσει το αυτοκίνητο με την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης.
130 ίπποι
Το νέο Jazz διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.5 L i-VTEC για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας αποδίδει 130 PS (96 kW) στις 6.600 rpm και μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4.600 rpm.
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC της Honda πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4l/100km και εκπομπές CO2 από 124g/km – όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT.
Το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 10,0 δεύτερα (CVT). Το σύστημα CVT έχει αναβαθμιστεί για να προσφέρει πιο γραμμική και άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση.
Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους στον 1.5 i-VTEC επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων.
Ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC 102 PS (75 kW) θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Jazz, εκτός από τη νέα έκδοση Dynamic. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 rpm.
Στην πράξη ο νέος κινητήρας του Honda Jazz με τους 130 ίππους αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός και ζωηρός με την μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας να μην ξεπερνά τα 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ωστόσο ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας είναι έντονος κυρίως στις υψηλές στροφές ενώ η τοποθέτηση της όπισθεν δίπλα στην 6η σχέση του χειροκίνητου κιβωτίου δυσκολεύει τον χρήστη.
Το Honda Jazz 1,5 Dynamic κοστίζει 20.250 ευρώ ενώ η έκδοση CVT κοστίζει 21.650 ευρώ και συνοδεύεται επίσης με 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Honda Civic 1,6 Diesel
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Honda Civic αναμένεται από πολλούς καταναλωτές και σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου Σαρακάκη αναμένεται να τονώσει περαιτέρω τις ήδη υψηλές πωλήσεις του δημοφιλούς μοντέλου.
Με δυναμικό νέο στήσιμο και προηγμένη αεροδυναμική, το νέο Civic προάγει τη σχεδίαση στην επόμενη εποχή. Ένα αεροδυναμικό, σφηνοειδές αμάξωμα αποτυπώνει μία νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda που προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από το πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο στη μικρομεσαία κατηγορία, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.
Η αθλητική εμφάνιση ξεκινά με ένα χαμηλωμένο αμάξωμα μεγάλου πλάτους. Το νέο Civic είναι 30 mm φαρδύτερο, 136 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι πλούσιες διαστάσεις προάγουν την ξεχωριστή σχεδίαση και το σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού.
Νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί και ελαστικά τονίζουν το μεγάλο πλάτος, ενώ το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι και η αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος ενισχύουν τη δυναμική αίσθηση που αποπνέει το εξωτερικό.
Οι σπορ και προηγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν έναν κοντό εμπρός πρόβολο με χαρακτηριστικούς αεραγωγούς και μία σπορ και δυναμική παρουσία. Το αποτέλεσμα είναι μία έντονη, δυναμική και σύγχρονη εκδοχή της ταυτότητας Honda, που ενσωματώνει τους χαρακτηριστικούς προβολείς Honda.
Το επάνω άκρο των φώτων συναντά το αντίστοιχο τμήμα της μάσκας στο εμπρός άκρο του καπό, για τη δημιουργία μιας κομψής, συνεχούς λωρίδας σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, που ενισχύει το στιβαρό του στήσιμο. Ανάλογα με την έκδοση, τα λεπτά, high-tech εμπρός φωτιστικά σώματα διαθέτουν είτε προηγμένους προβολείς LED ή λαμπτήρες αλογόνου τύπου projector. Όλα τα μοντέλα περιλαμβάνουν φώτα ημέρας LED που φωτίζουν μία λωρίδα σχήματος μπαστουνιού του χόκεϊ στην εξωτερική πλευρά των φωτιστικών μονάδων.
Οι λείες και σφηνοειδείς γραμμές του αμαξώματος συνεχίζονται στα πλευρά του αυτοκινήτου, με μία χαρακτηριστική γραμμή να διχοτομεί τις λαβές των εμπρός και πίσω θυρών πριν καταλήξει στα χαρακτηριστικά, σχήματος C πίσω φώτα LED. Στο sedan, αυτά προσφέρουν μία ακόμα εντυπωσιακή ερμηνεία της νέας χαρακτηριστικής σχεδίασης Civic, με το πάνω άκρο των φώτων να εκτείνεται μέχρι την αεροτομή.
Μία δεύτερη, κάτω πλαϊνή, χαρακτηριστική γραμμή αμαξώματος εκτείνεται από τη βάση της εμπρός πόρτας πίσω από τον εμπρός τροχό, μέχρι τις πόρτες και συναντά τους πίσω θόλους των τροχών, δημιουργώντας μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός που τονίζει τις δυναμικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής, με μία κεραία τύπου πτερυγίου, ρέει στις κολόνες C που επεκτείνουν το δυναμικό σχήμα προς τα πίσω. Χαρακτηριστικές εξοχές στην οροφή του hatchback ανεβαίνουν από το πάνω τμήμα των κολόνων C προς τις πάνω γωνίες του πίσω παρμπρίζ και συναντούν την ‘αιωρούμενη’ αεροτομή της οροφής. Μία δεύτερη αεροτομή, πιο χαμηλά, στην πίσω πόρτα ενσωματώνει το κεντρικό, τρίτο φως στοπ. Στο sedan, μία ακόμα στιλιστική γραμμή εκτείνεται από το φινιστρίνι τις κολόνας C μέχρι το πορτμπαγκάζ που εξοπλίζεται με ένα διακριτικό σπόιλερ για βελτίωση της αεροδυναμικής.
Οι έντονες πτυχώσεις του πίσω προφυλακτήρα και οι ανάγλυφοι αεραγωγοί ολοκληρώνουν μια εντυπωσιακή και σπορ εμφάνιση. Η συνολική εικόνα αποπνέει κομψότητα και προηγμένο δυναμισμό με μία ξεχωριστή και σύγχρονη εκδοχή της εξωτερικής σχεδίασης του Civic.
Κορυφαία ποιότητα
Το νέο Civic προτίθεται να συνεχίσει τη φήμη του μοντέλου για κορυφαία πρακτικότητα και απαράμιλλους χώρους επιβατών και αποσκευών. Υλικά υψηλής ποιότητας, ένα απλό και σοφιστικέ σχεδιαστικό θέμα, και νέα ψηφιακή οθόνη οργάνων συνθέτουν ένα ανανεωμένο, premium περιβάλλον.
Έχοντας ένα πιο μακρύ και φαρδύ πάτωμα και μακρύτερο μεταξόνιο, οι επιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ευρυχωρία σε ένα πολυτελές περιβάλλον.
Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και σχεδιαστικά θυμίζει ‘τεχνολογικό κέντρο’.
Το κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένο σαν ένα διεπίπεδο ράφι κατάλληλο για προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση εικόνα και πρόσβαση στις συσκευές, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone σε μερικές εκδόσεις.
Το δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός ώστε να διατηρείται η τάξη. Ο φωτισμός LED κάνει πιο ευδιάκριτη την κονσόλα στο σκοτάδι.
Πάνω από το ράφι, ένα ασημί πάνελ περιλαμβάνει μερικά απλά, απέριττα χειριστήρια εξαερισμού, ενώ φώτα LED στην οροφή αναδεικνύουν την πολυτέλεια του χώρου.
Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda Connect 2. Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας σε ανώτερες εκδόσεις
Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό των οργάνων. Περιλαμβάνει μεγάλο, ψηφιακό στροφόμετρο – με αναλογική ή ψηφιακή βελόνα – και ψηφιακό ταχύμετρο. Ενσωματωμένη στην οθόνη DII βρίσκεται μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στις ποικίλες οθόνες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας, όπως απεικόνιση οδηγιών πλοήγησης, SMS και email (σε συνδυασμό με φωνητικές εντολές) πληροφοριών μουσικών κομματιών, επαφών smartphone, πληροφοριών ταξιδιού και πληροφοριών συντήρησης οχήματος.
Αυτή η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δείκτες θερμοκρασίας και στάθμης καυσίμου, επίσης μέσω οθονών TFT-LCD. Όλες οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες, με μοντέρνα εμφάνιση. Μόλις ο οδηγός εισέρχεται στο αυτοκίνητο, τα όργανα φωτίζονται προοδευτικά δημιουργώντας μία φιλόξενη ατμόσφαιρα.
Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που θα εμφανίζονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού (κοντά στον αντίχειρα). Έτσι ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει μεταξύ των DII modes και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις – επαφών ή μουσικών κομματιών, για παράδειγμα – και να επιλέγει ποιες πληροφορίες επιθυμεί να εμφανίζονται στην DII του πίνακα οργάνων. Επίσης στην αριστερή ακτίνα είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Ο συνδυασμός των χειριστηρίων του τιμονιού και της οθόνης DII στο πεδίο ορατότητας του οδηγού βοηθούν στο να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο ενώ οδηγεί.
Ένα δεύτερο χειριστήριο στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού ελέγχει τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist.
Το νέο Civic διαθέτει κύκλωμα ψυκτικού στο σύστημα κλιματισμού με πολύ χαμηλότερο δείκτη Global Warming Potential (GWP). Σύστημα θέρμανσης εμπρός καθισμάτων τριών σταδίων και θέρμανση πίσω καθίσματος διατίθενται επίσης σε μερικές εκδόσεις.
Το νέο Civic προσφέρει την λειτουργία Brake Hold όταν σταματά για λίγο – παραδείγματος χάρη στα φανάρια ή σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις – και σύστημα εισόδου/εκκίνησης μέσω μπουτόν, χωρίς κλειδί, και αυτόματο αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη.
Adaptive Damper System – Σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων
Ορισμένα κορυφαία μοντέλα σε επίπεδο εξοπλισμού διαθέτουν ένα προηγμένο σύστημα προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τεσσάρων σημείων που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε όλο τον κόσμο με το 2014 Civic Tourer.
Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει τη δύναμη απόσβεσης από δύο προγράμματα σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Με τον τρόπο αυτό, το αυτοκίνητο ταξιδεύει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ παράλληλα είναι σταθερό και ευέλικτο στη σπορ οδήγηση. Το σύστημα περιλαμβάνει δύο ρυθμίσεις – normal και dynamic – διαμορφωμένες με κριτήριο την άριστη ευστάθεια και άνεση σε μεταβαλλόμενες συνθήκες φορτίου και οδήγησης. Μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου υπολογίζει την κίνηση του αμαξώματος από τα δεδομένα που συγκεντρώνει από τους ενσωματωμένους αισθητήρες τριών αξόνων στο αμάξωμα. Στη συνέχεια, ελέγχει μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα σε κάθε αποσβεστήρα που ρυθμίζει τη ροή λαδιού, που με τη σειρά της μεταβάλει τη δύναμη απόσβεσης.
Agile Handling Assist (AHA)
Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σε συνάρτηση με την κατάσταση των δρόμων και τα οδηγικά στυλ. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική επέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.
Κορυφαία αθόρυβη λειτουργία
Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας του νέου Civic και η εξωτερική σχεδίαση προσφέρουν ένα αθόρυβο, ποιοτικό περιβάλλον στο εσωτερικό, χάρη στη βέλτιστη διαχείριση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Η απουσία θορύβων είναι αποτέλεσμα της μείωσης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών.
Η ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων στην πηγή τους απορρέει από την εφαρμογή ποικίλων στρατηγικών μέτρων. Για παράδειγμα, ‘νεύρα’ στο συνολικά πιο άκαμπτο μπλοκ κυλίνδρων του κινητήρα μειώνουν τη μετάδοση θορύβων και κραδασμών. Επίσης έχει βελτιστοποιηθεί τόσο η ακαμψία των βάσεων του κινητήρα, όσο και η έδρασή τους στο αμάξωμα.
Η μεταφορά κραδασμών μέσω του πλαισίου έχει μειωθεί χάρη στην πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος, που είναι λιγότερο ευαίσθητη στους κραδασμούς, ενώ η αναγνώριση των ζωνών μεταφοράς θορύβων βοήθησε τους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τις δομές σε αυτές τις περιοχές για να ελαχιστοποιηθεί η μεταφορά και μετάδοση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
Για τη διαχείριση των εξωτερικών θορύβων, εφαρμόστηκαν ολοκληρωμένα μέτρα στεγανοποίησης και βελτίωσης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.
Μεγαλύτερα πάνελ αμαξώματος στο νέο Civic είναι διαμορφωμένα με τη βοήθεια σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAE) για μείωση του ‘βουητού’, ενώ ο συνδυασμός υλικών μεταξύ των κολώνων Α και Β και των μαρσπιέ μειώνουν τους κραδασμούς στο ρελαντί.
Ένα ‘ακουστικό’ παρμπρίζ χρησιμοποιεί εξωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας 2,1 mm, ένα μεσαίο στρώμα πολυβινυλοβουτανάλης (PVB) 0,7 mm για μείωση των θορύβων και ένα εσωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας 1,8 mm, δημιουργώντας ένα συνολικό πάχος 4,6 mm – ο συνδυασμός όλων προσφέρει κορυφαία αποτελέσματα στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου. Και οι πόρτες του Civic διαθέτουν τσιμούχες τριών στρωμάτων που εμποδίζουν την είσοδο του αέρα και λοιπών εξωτερικών θορύβων.
Για να εισέρχεται όσο το δυνατόν λιγότερος θόρυβος από το δρόμο, ο χώρος του κινητήρα του νέου Civic και τα υποδαπέδια καλύμματα περιέχουν ηχομονωτικά υλικά όπως και οι πίσω θόλοι τροχών. Το τροπέτο, το εσωτερικό και τα εξωτερικά πάνελ το ταμπλό και η μοκέτα της καμπίνας περιλαμβάνουν περαιτέρω ήχο-απορροφητικά συνθετικά υλικά.
Το υψηλό επίπεδο ποιότητας της καμπίνας σημαίνει ένα πιο αθόρυβο, πιο ξεκούραστο περιβάλλον με λιγότερους περισπασμούς για τον οδηγό, ώστε να μπορεί να απολαμβάνει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.
120 ίπποι
Η Honda ολοκλήρωσε την αναβάθμιση του 1.6 i-DTEC 120 ίππων diesel για τη νέα σειρά Honda Civic, πετυχαίνοντας έναν μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων και απόδοσης. Στόχος εξέλιξης ήταν η σπορ απόκριση και η αίσθηση ευελιξίας για τον οδηγό, η πιο πολιτισμένη λειτουργία μέσω τεχνολογιών ακριβείας και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών NOx.
Ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 rpm και μέγιστη ροπή 300Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 km/h σε 10,5 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC *) ξεκινούν από 91 g/km (Civic Sedan) και 93 g/km (Civic Hatchback), σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών* είναι 3,4l/100 km (Sedan) και 3,5l/100 km (Hatchback).
Οι βελτιώσεις στον 1.6L diesel περιλαμβάνουν μείωση τριβών στους κυλίνδρους, πιο αποδοτική μετατροπή των οξειδίων του αζώτου NOx, και περαιτέρω αναβάθμιση της οδηγησιμότητας. Οι μηχανικοί της Honda έχουν εφαρμόσει νέες διαδικασίες παραγωγής, με πρωτοποριακά υλικά και εξαρτήματα επόμενης γενιάς για να δημιουργήσουν έναν πλήρως ανανεωμένο κινητήρα.
Κατά την διάρκεια της σύντομης επαφής μας με το Honda Civic Diesel αντιληφθήκαμε πως η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην γκάμα των μοντέλων της Honda και θα κερδίσει πάρα πολλούς καταναλωτές καθώς διατίθεται σε εξαιρετική τιμή (22.120 ευρώ) έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, κορυφαία ποιότητα κύλισης και βέβαια συνοδεύεται από την αξιοπιστία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αποτελεί εγγύηση για κάθε μοντέλο της.
Όσον αφορά στον «περίεργο» καταλύτη του Honda Civic diesel σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα κοστίζει λίγο πάνω από τα 400 ευρώ και πραγματικά τα στελέχη του ομίλου Σαρακάκη ανέφεραν χαρακτηριστικά πως καλό θα ήταν να τον αγοράζει κανείς μαζί με το αυτοκίνητο γιατί τόσο εξελιγμένος καταλύτης σε τέτοια τιμή δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μοντέλο όχι μόνο της εταιρείας αλλά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας…