Με το A5, η Audi συνεχίζει την ιστορία της επιτυχίας της στη μεσαία κατηγορία το οποίο αντικαθιστά το γνωστό Α4 τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα του. Σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, Sedan και Avant, το νέο Α5 ενσωματώνει τέλεια τη σπορ ουσία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Αποτελεσματικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης με συστήματα MHEV plus αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας οικογένειας Audi A5.
Το νέο Audi A5 βασίζεται στην Premium Platform Combustion (PPC) και τροφοδοτείται από υψηλής απόδοσης κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, οι περισσότεροι από τους οποίους διαθέτουν το νέο MHEV plus ήπιο υβριδικό σύστημα.
Ωστόσο στο νέο Audi A5 Sedan εντυπωσιάζει με μια νέα φιλοσοφία καθώς η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει με το πίσω παράθυρο διευκολύνοντας πολύ την πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.
Διαφορετική αρίθμηση
Στην Audi οι ζυγοί αριθμοί στο εξής αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οι μονοί αριθμοί για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με το ντεμπούτο της τελευταίας γενιάς, το Audi A4 το οποίο αποτελεί ένα μακροχρόνιο best seller, θα ονομάζεται πλέον Audi A5 και θα παράγεται στο Neckarsulm. Προσφέρεται σε τέσσερις νέες εκδόσεις: ως A5 Sedan και S5 Sedan και ως A5 Avant και S5 Avant.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Gernot Döllner σχετικά με τη νέα οικογένεια μοντέλων τόνισε ότι: «Σε συνδυασμό με την επέκταση της γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μας, λανσάρουμε μια νέα γενιά μοντέλων με αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η οικογένεια Audi A5 με την αθλητική σχεδίαση, το εντελώς νέο εσωτερικό και την μελλοντική αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών ειδών θα είναι η πρώτη. Η προηγμένη τεχνολογία MHEV plus επιτρέπει τη μερική ηλεκτρική οδήγηση και επομένως ακόμη πιο αποτελεσματική οδήγηση.»
Δυναμική εξωτερική σχεδίαση
Η πλήρως επανασχεδιασμένη οικογένεια A5 έχει ισχυρό και καθαρό σχεδιασμό. Οι τροποποιημένες αναλογίες με το μακρύ μεταξόνιο, τους μεγάλους τροχούς και το χαμηλό, σπορ αμάξωμα προσδίδουν ένα δυναμισμό αλλά και μία πολυτέλεια. Στη Sedan έκδοση το σπορ αμάξωμα και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής εκτείνεται στο πίσω παράθυρο όπως διακρίνεται στα coupe μοντέλα και καταλήγει σε μια εντυπωσιακή αεροτομή.
Το πίσω παράθυρο ανοίγει με την πόρτα του χώρου αποσκευών δίνοντας μια εντελώς νέα φιλοσοφία στα σεντάν μοντέλα της Audi.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν ο νέος προφυλακτήρας αλλά και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τα ψηφιακά φώτα ημέρας να είναι τεχνολογίας LED ενώ το καπό δένει αρμονικά με την μάσκα.
Ειδικά στα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) υπάρχει η ενεργή ψηφιακή υπογραφή, η οποία θέτει σε κίνηση το φως στους προβολείς και τα πίσω φώτα με έναν άνευ προηγουμένου τρόπο. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα σχεδιάζονται τρισδιάστατα και προσφέρουν προαιρετικές ψηφιακές φωτεινές υπογραφές, συνδυάζοντας τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.
Τα «φουσκωμένα» φτερά που προεξέχουν δυνατά από την περιοχή των ώμων στους μπροστινούς και πίσω τροχούς θυμίζουν το Audi quattro και ένα βασικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το εντυπωσιακό, χαρακτηριστικό πίσω μέρος διακρίνονται τα ψηφιακά φώτα OLED δεύτερης γενιάς ενώ με ένα μοναδικό τρόπο συνδυάζεται η σπορ σχεδίαση με την έξυπνη τεχνολογία. Άλλα χαρακτηριστικά της πίσω όψης είναι ο προφυλακτήρας με σκούρο διαχύτη και οι υψηλής ποιότητας ορθογώνιες απολήξεις της εξάτμισης.
Η τεχνολογία συναντά την άνεση στο νέο εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Audi A5 βασίζεται σε τέσσερα χαρακτηριστικά στοιχεία. Αρχικά έχει ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας, παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης και επιπλέον έχει οπτική διαύγεια.
Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας της οικογένειας Audi A5 αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα χάρη στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³. Η λεπτή, ανεξάρτητη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει κυρτή σχεδίαση και χρησιμοποιεί τεχνολογία OLED. Αποτελείται από το εικονικό πιλοτήριο της Audi με ορατή διαγώνιο οθόνης 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η Audi συμπληρώνει την ψηφιακή σκηνή για τους μπροστινούς επιβάτες με την προαιρετική οθόνη MMI συνοδηγού 10,9 ιντσών, η οποία είναι τέλεια ενσωματωμένη στη σχεδίαση του ταμπλό. Το νέο A5 έχει διαμορφώσιμη head-up οθόνη που έχει αναπτυχθεί περαιτέρω σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Για πρώτη φορά, οι οδηγοί έχουν πλέον τη δυνατότητα να ελέγχουν τις λειτουργίες του οχήματος και της ψυχαγωγίας μέσω του head-up display.
Προηγμένο υβριδικό σύστημα MHEV plus
Το νέο σύστημα MHEV plus που βασίζεται σε ηλεκτρικό σύστημα 48 volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές CO2 ενώ αυξάνει την απόδοση. Η γεννήτρια συστήματος μετάδοσης κίνησης (PTG) επιτρέπει τη μερική ηλεκτρική οδήγηση που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το νέο σύστημα MHEV plus παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στις εκπομπές CO2 και στην κατανάλωση καυσίμου στη σειρά μοντέλων Audi A5 σε σύγκριση με ένα σύστημα MHEV.
Η γεννήτρια συστήματος μετάδοσης κίνησης (PGT) μπορεί επίσης να προσθέσει έως και 18 kW (24 ίππους) ηλεκτρικής ισχύος στην ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, το PTG τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση) έως και 25 kW. Ως αποτέλεσμα, οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι δυνατά ενώ το σύστημα κλιματισμού μπορεί επίσης να λειτουργήσει όταν το όχημα είναι σταματημένο στα φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.
Κινητήρες στην αγορά
Οι αποδοτικοί κινητήρες της οικογένειας Audi A5 καλύπτουν μια ευρεία γκάμα.
Ο βασικός κινητήρας είναι 2.0 TFSI με 110 kW (150 ίππους) ενώ ο ίδιος κινητήρας διατίθεται με ισχύ 150 kW (204 ίππων).
Ο τετρακύλινδρος τούρμπο διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Η έκδοση 150 ίππων διατίθεται ως αμιγώς προσθιοκίνητο μοντέλο και η έκδοση 204 ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή quattro ultra.
Ο 2.0 TDI με 150 kW (204 ίππους) θέτει νέα πρότυπα στο A5 χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Αυτός ο δίλιτρος κινητήρας έχει ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.250 σ.α.λ. και διατίθεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με τετρακίνηση. Για να αυξηθεί η απόδοση και η άνεση, ο κινητήρας είναι μερικώς ηλεκτρισμένος χρησιμοποιώντας το νέο σύστημα 48 volt MHEV plus.
Το S5 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που κινείται από έναν κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με 367 ίππους και φέρει τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά. Το αναθεωρημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic στο Audi S5, είναι σχεδιασμένο για περισσότερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα και βελτιώνει την ευελιξία. Η μερική ηλεκτροδότηση μέσω του νέου συστήματος MHEV plus 48 volt οδηγεί σε μειωμένες εκπομπές CO2.
Δυναμική σχεδίαση πλαισίου και συστήματος διεύθυνσης
Χάρη στη συνεχή εξέλιξη της ανάρτησης, το νέο Audi A5 φέρνει τέλεια τα χαρακτηριστικά οδήγησης της γερμανικής μάρκας στον δρόμο. Ως αποτέλεσμα εκτεταμένης λεπτομέρειας στην ανάρτηση και το τιμόνι, το Audi A5 προσφέρει ακριβή, αβίαστη και σε μεγάλο βαθμό ουδέτερη οδική συμπεριφορά, η οποία, εάν συνδυαστεί και με την προαιρετική ανάρτηση με προσαρμοστικούς αποσβεστήρες, μπορεί να διαφοροποιηθεί σημαντικά περισσότερο μεταξύ άνεσης και σπορ κίνησης. Το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι όπως πάντα το Audi progressive steering στο νέο μοντέλο, έχει επίσης γίνει πολύ πιο ακριβές.
Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές
Η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της στη μεσαία κατηγορία με τη νέα οικογένεια A5. Τα Audi A5 και Audi S5 θα κυκλοφορήσουν στη Γερμανία και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες τον Νοέμβριο. Η οικογένεια Audi A5 θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία στη Γερμανία από τον Ιούλιο του 2024. Το Audi A5 Sedan TFSI 110 kW ( συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km (62,1 mi) : 7,5-6,6 (31,4-35,6 US mpg), εκπομπές CO 2 συνδυαστικά σε g/km: 171-150 (275,2-241,4 g/mi) , κατηγορία CO 2 : FE) θα προσφέρεται στη Γερμανία σε τιμή εισόδου που ξεκινά από 45.200 ευρώ και θα περιλαμβάνει πλοήγηση, ηλεκτρική πίσω καταπακτή και τηλεφωνικός δίσκος με επαγωγική φόρτιση στάνταρ.
Πρώτη επαφή με το Audi A5
Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Audi A5 βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της πετρελαιοκίνητης δίλιτρης έκδοσης με τους 204 ίππους και τα 400Nm ροπής.
Αν και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν τους πετρελαιοκινητήρες η Audi κατάφερε να κατασκευάσει μια μοναδική πρόταση για όσους επιθυμούν ένα πολυτελές αυτοκίνητο με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης το οποίο με το πέρασμα των ετών θα διατηρεί και μια πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.
Ο ιδιοκτήτης του είναι σίγουρο ότι θα χαίρεται να μετακινείται με το Audi A5 2.0 TDi καθώς τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται γρήγορα και πολύ οικονομικά.
Παράλληλα το ήπιο υβριδικό σύστημα αλλά και η αθόρυβη λειτουργία του start-stop ενισχύουν περαιτέρω την οικονομία στο καύσιμο με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή άκρως δελεαστική για ένα μεγάλο αυτοκίνητο.
Επίσης αξιοσημείωτη ήταν και η αυτονομία του Audi A5 diesel η οποία εύκολα ξεπερνά τα 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα όπως επίσης και η αθόρυβη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα καθώς παράγονται μηδενικοί κραδασμοί και ο οδηγός δύσκολα να αντιληφθεί ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο diesel.
H κορυφαία έκδοση S5
Αν κάποιος έχει εντυπωσιαστεί από το Audi A5 diesel τότε πραγματικά θα μείνει έκπληκτος από την απόδοση του νέου Audi S5 με τον κορυφαίο τρίλιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 367 ίππων και της τετρακίνησης.
Η κορυφαία έκδοση S5 αναμένεται να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές καθώς αποτελεί ένα πολύ όμορφο, πολυτελές και ταυτόχρονα «άγριο» αυτοκίνητο που διαθέτει και μοναδική σχεδίαση χωρίς εξάρσεις.
Όλα επάνω το νέο S5 είναι μοναδικά και οι λεπτομέρειες το κάνουν να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Αρχικά οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου που μέσα τους προσπαθούν να κρυφτούν τα τεράστια φρένα, οι απολήξεις των εξατμίσεων αλλά και το διακριτικό λογότυπο S5 κάνουν την μεγάλη διαφορά σε συνδυασμό και με τον 3λιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 367 ίππων που προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις στο γερμανικό μοντέλο.
Η δύναμη μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός αυτόματου S Tronic κιβωτίου.
Ο οδηγός με το που θα πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα αμέσως θα νοιώσει το στομάχι του να «κολλάει» στην πλάτη του ενώ ο ήχος που παράγει ο βενζινοκινητήρας θα αποτελέσει μια γλυκιά μελωδία στα αυτιά του.
Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σε εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς με αποτέλεσμα οι προσπεράσεις να πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ. Στα ορεινό οδικό δίκτυο της Νίκαιας όπου και βρεθήκαμε με το νέο Audi S5 αντιληφθήκαμε ότι η σπορ οδήγηση απέκτησε νέα δεδομένα με το γερμανικό μοντέλο να παραδίδει μαθήματα πρόσφυσης αλλά και κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς ακόμη και κάτω από υπερβολική πίεση. Όσο και αν προσπαθήσει ο οδηγός το Audi S5 θα εισέλθει και θα εξέλθει από τις στροφές αλώβητο και βέβαια με απόλυτη ασφάλεια ενώ όταν τα πράγματα τείνουν να ξεφύγουν από κάθε έλεγχο τότε τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και η τετρακίνηση κρατούν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.