Η BYD μεγαλώνει διαρκώς την γκάμα της στην εγχώρια αγορά και η τελευταία προσθήκη είναι το πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό ATTΟ 2 το οποίο αφορά σε ένα SUV που ανήκει στην κατηγορία Β.
Ο όμιλος Σφακιανάκη, εισαγωγέας της BYD για την Ελλάδα, παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό BYD ATTO 2 στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου στα νότια προάστια και φυσικά το Carpress.gr ήταν παρών όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους το νέο ηλεκτρικό μοντέλο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σφακιανάκη κ. Σταύρος Τάκη κατά την διάρκεια της παρουσίασης τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Φέτος η BYD κλείνει ένα χρόνο στην Ελλάδα και έχει πραγματοποιήσει εξαιρετικά επιτεύγματα. Διευρύνουμε την γκάμα των μοντέλων μας καθώς από 4 μοντέλα πλέον η μάρκα διαθέτει 7 μοντέλα. Η BYD είναι ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα με 2.500 παραγγελίες. Μάλιστα στο πρώτο δίμηνο του 2025 η BYD κατέχει το 32,4% του συνόλου της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το 50% της λιανικής! Με το νέο κατάστημά μας στον Άλιμο αυξάνουμε τα σημεία πώλησης του ομίλου Σφακιανάκη σε τέσσερα. Τα δύο νέα μοντέλα της BYD που αφορούν το ATTO 2 και το Sealion 7 είναι το αποτέλεσμα σύνδεσης της τεχνολογίας με τις επιδόσεις, της επαναστατικής φόρτισης αλλά και των προηγμένων συστημάτων αυτοματισμού.»
Το BYD ATTO 2 διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, Active και Boost. Η τιμή της Active έχει καθοριστεί στα 22.734 ευρώ (29.990 ευρώ χωρίς επιδότηση) και της Boost στα 24.250 ευρώ (31.990 ευρώ χωρίς επιδότηση), πάντα σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Επιπλέον, το νέο ATTO 2 καλύπτεται από 6 χρόνια βασική εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.).
Φιλικό και όμορφο
Το ATTO 2 τοποθετείται στην καρδιά της δημοφιλέστερης κατηγορίας της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας κάθε λόγο να αισιοδοξεί για το μέλλον, καθώς απαντά σε μία ακόμα ανάγκη του αγοραστικού κοινού, της παρουσίας προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με μήκος που φτάνει τα 4,3 μέτρα, το ATTO 2 φιλοδοξεί να αποτελέσει το πιο δημοφιλές SUV της κατηγορίας υιοθετώντας ευρέως αποδεκτές γραμμές που το καθιστούν φιλικό στο μάτι του απλού καταναλωτή.
Στο εμπρός μέρος εντοπίζουμε τον λογότυπο στην κλειστή μάσκα που ενώνει τα σχετικά λεπτά φώτα τεχνολογίας LED και ακριβώς από κάτω συναντάμε μια εισαγωγή αέρα για λόγους ψύξης. Ο προφυλακτήρας χαρίζει μια σπορ νότα με τις λειτουργικές πλευρικές εισαγωγές αέρα.
Στο πίσω μέρος βρίσκουμε έναν τονισμένο προφυλακτήρα με πλαστική προστατευτική ποδιά, ενώ ψηλότερα υπάρχει μια μπάρα LED που ενώνει τα περίτεχνα τα φώτα και μια μεγάλη ανάγλυφη αεροτομή. Την εικόνα συμπληρώνουν οι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις τροχοί αλουμινίου των 17 ιντσών.
Υψηλή δόση τεχνολογίας
Απολύτως θετικές είναι και οι πρώτες εντυπώσεις από την καμπίνα επιβατών του νέου BYD ΑΤΤΟ 2 και πέραν του ψηφιακού πιλοτηρίου, το οποίο αποτελείται από την οθόνη του πίνακα οργάνων και το περιστρεφόμενο ψηφιακό πάνελ των 10,1 ή 12,8 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αυτό που κάνει ξεχωριστό το νέο μοντέλο έχει να κάνει με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής η οποία προσδίδει μια premium κατασκευή.
Οι χώροι που προσφέρει η ευήλια καμπίνα με την στάνταρ πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο είναι γενναιόδωροι, επιτρέποντας σε τέσσερις ενήλικους να κινηθούν χωρίς παραχωρήσεις για τα πόδια ή το κεφάλι τους.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 400 λίτρα αλλά διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, διπλό πάτωμα ενώ δεν λείπουν και οι γάντζοι για χειραποσκευές.
177 ίπποι
Το ATTO 2 διατίθεται σε μία έκδοση με εμπρός ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και 290 Nm, και μπαταρία χωρητικότητας 45,1 kWh. Διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal, Sport και Snowfield για το σύστημα κίνησης και δύο για το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας (δεν έχει one pedal mode). Ακόμα, ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο βάρος του τιμονιού και την υποβοήθηση των φρένων.
Το ΑΤΤΟ 2 κινείται από την 45 kWh μπαταρία LFP και μπορεί σε μεικτές συνθήκες να διανύσει έως και 312 χιλιόμετρα πριν επιστρέψει σε ένα σημείο φόρτισης, αριθμός που αυξάνεται στα 463 χιλιόμετρα αν και εφόσον κινηθεί σε αστικές και περιαστικές διαδρομές.
Στον τομέα της φόρτισης και της αυτονομίας, το ATTO 2 διαθέτει στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση ισχύος 65 kW. Αυτό σημαίνει ότι μία πλήρης φόρτιση σε 11άρι τριφασικό wallbox θα διαρκέσει περίπου 5μιση ώρες, ενώ σε περίπτωση που «κουμπώσει» σε ταχυφορτιστή θα χρειαστεί 28 λεπτά για ποσοστό φόρτισης από το 30% έως το 80%.
Η πρώτη επαφή με το BYD ATTO 2
Κατά τη σύντομη επαφή που είχαμε με το BYD ATTO 2 στην Αθηναϊκή Ριβιέρα το ηλεκτρικό μοντέλο απέδειξε ότι είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και οικονομικό μέσα στην πόλη ενώ ο οδηγός θα απολαμβάνει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ οι λάτρεις των SUV θα εκτιμήσουν δέοντος το γεγονός ότι το αμάξωμα απέχει 15 εκατοστά από το έδαφος χαρίζοντας κάποια επιπλέον ελευθερία κινήσεων όταν ο δρόμος τελειώνει.
Όσον αφορά στις επιδόσεις το ΑΤΤΟ 2 για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση χρειάζεται 7,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Στο υπεραστικό οδικό δίκτυο των Νοτίων προαστίων ο οδηγός αμέσως θα νιώσει την υψηλή ακαμψία και την «ζωηράδα» του ηλεκτροκινητήρα ενώ στις ευθείες το αυτοκίνητο παραμένει ευθύβολο και σταθερό και χωρίς να μεταφέρονται αεροδυναμικοί θόρυβοι στην καμπίνα επιβατών.
Το Sealion 7
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης του ATTO 2 είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και το δεύτερο μοντέλο που φέρνει η BYD στην Ελλάδα και φέρει το λογότυπο Sealion 7.
To Sealion 7 ανήκει στην ίδια οικογένεια με το γνώριμο στο ελληνικό κοινό Seal, ένα εξίσου επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές ηλεκτροκίνητο σπορ sedan με το οποίο μας συστήθηκε πριν από μερικούς μήνες η BYD στην Ελλάδα.
Το μέγεθός του -με μήκος που υπερβαίνει τα 4,8 μέτρα εντάσσεται αυτομάτως στην κατηγορία των D SUVs– είναι από μόνο του αρκετό ώστε να τραβήξει το βλέμμα σου πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες του Sealion 7.
To BYD Sealion 7 διατίθεται σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις απόδοσης 313 ή 530 ίππων και με μπαταρίες χωρητικότητας 82,5 kWh ή 91,3 kWh που προσδίδουν αυτονομίες από 482 έως και 502 χιλιόμετρα.
Μάλιστα το ηλεκτρικό μοτέρ που αναλαμβάνει στη προκειμένη περίπτωση την κίνηση των τροχών και μπορεί να φτάσει σε ρυθμό περιστροφής έως και τις 23.000 σ.α.λ.
Οι τιμές για το BYD Sealion ξεκινούν από τις 40.990 ευρώ (49.990 ευρώ χωρίς επιδότηση) για την πισωκίνητη έκδοση και από τις 43.990 ευρώ (52.990 ευρώ χωρίς επιδότηση) για την τετρακίνητη έκδοση συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».