H Honda μπήκε στο χώρο των ηλεκτρικών με το e, ένα μικρό στο όνομα και σε μέγεθος αυτοκίνητο προορισμένο για την πόλη. Τώρα επιστρέφει στο ίδιο θέμα με μία πιο ώριμη πρόταση που παίζει στην πιο δημοφιλή αγορά της Ευρώπης. Ένα συμπαγές sport utility (ένα ηλεκτρικό B-SUV δηλαδή) με όνομα-γλωσσοδέτη, e:Ny1.
Στην Ελλάδα ο όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda στον Ειδικό Τύπο και το Carpress.gr ήταν εκεί.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Honda, e:Ny1, διατίθεται πλέον στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance και η λιανική τιμή του ξεκινά από 45.900 ευρώ συμπεριλαμβανόμενής της κρατικής επιδότησης μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Εξωτερικά πάντως, για να το ξεχωρίσεις από το HR-V τελευταίας γενιάς, πρέπει να εστιάσεις σε κάποιες πρωτοεμφανιζόμενες λεπτομέρειες. Μικρές αλλά ενδιαφέρουσες, μιας και προμηνύουν διακριτικά που θα βλέπουμε και σε μελλοντικά ηλεκτρικά της Honda. Προσέξτε το νέο λευκό λογότυπο, το οποίο στη μάσκα είναι και κάλυμμα του υποδοχέα φόρτισης. Το βλέπουμε να επαναλαμβάνεται στο τιμόνι και στις πλήμνες των τροχών. Επίσης, για πρώτη φορά, υπάρχει επιγραφή Honda –με μικρά μάλιστα γράμματα– σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους.
Η σχεδιαστική συγγένεια με το HR-V εξωτερικά, προδιαθέτει για κάτι ανάλογο και στην καμπίνα. Όμως, οι Ιάπωνες μας επιφυλάσσουν μία έκπληξη, καθώς εσωτερικά έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα. Η κεντρική κονσόλα είναι επανασχεδιασμένη και τώρα φιλοξενεί μία σειρά από διακόπτες στη θέση του κλασικού επιλογέα μετάδοσης. Η μεγάλη διαφορά όμως έγκειται στη νέα ψηφιακή οθόνη που έχει αντικαταστήσει τον πίνακα οργάνων του HR-V. Αυτή έλκει το βλέμμα σου με το που καθίσεις στη θέση του οδηγού. Από την πρώτη στιγμή θα εκτιμήσεις πόσο ευανάγνωστη είναι σε σχέση με άλλες, πανοραμικές οθόνες στις οποίες οι πληροφορίες στριμώχνονται, με αποτέλεσμα το βλέμμα σου να προσπερνά κάποιες από αυτές.
Αντίθετα, στο e:Ny1 όλες οι βασικές ενδείξεις –ταχύτητας, στάθμης φόρτισης, αυτονομίας– είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστες. Όμως η περιοχή της καμπίνας που έχει αλλάξει περισσότερο, είναι το κεντρικό τμήμα του ταμπλό, όπου φιλοξενείται μία τεράστια, κατακόρυφη οθόνη 15,1 ιντσών, από την οποία χειρίζεσαι το infotainment και το σύστημα πλοήγησης. Από αυτή μπορείς να ελέγξεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και να ρυθμίσεις τον κλιματισμό. Χωρίς τη χρήση φυσικών διακοπτών, όπως στην περίπτωση του HR-V, αλλά με την ίδια ακριβώς διάταξη στα ψηφιακά τους ισοδύναμα. Το καλό νέο είναι ότι τα πάντα είναι ομαδοποιημένα ξεκάθαρα και με απόλυτη λογική. Μία εύκολα προσβάσιμη και εύχρηστη οθόνη, όσο λίγες.
204 ίπποι
Με 204 ίππους και ροπή 310 Nm, το e:Ny1 συνδυάζει ζωντάνια στην επιτάχυνση με χαμηλή κατανάλωση. Στον υπολογιστή ταξιδιού είδαμε μέση τιμή περίπου 17 kWh/100 χιλιόμετρα. Μ’ αυτήν εξασφαλίζεται αξιοπρεπής αυτονομία χάρη στην αρκετά μεγάλη μπαταρία των 68,8 κιλοβατωρών, από τις οποίες οι 61,9 kWh είναι καθαρά εκμεταλλεύσιμες. Η μπαταρία δέχεται ισχύ έως 78 kW σε συνεχές ρεύμα, οπότε δε διαπρέπει σε ταχύτητες φόρτισης. Πρακτικά, χρειάζονται 45 λεπτά της ώρας για να επανέλθει η στάθμη από το 10 στο 80%, μία μάλλον μέτρια τιμή. Ανταποδοτικά, η μπαταρία διαθέτει μία επίπεδη καμπύλη τροφοδοσίας φτάνοντας στο μέγιστο των δυνατοτήτων της ανάμεσα στο 5% και το 60% της στάθμης φόρτισης, αποτρέποντας μεταξύ άλλων την κόπωση των κυψελών με υπερβολικά απότομες λήψεις ρεύματος.
Στην εξέλιξη του e:Ny1, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έθεσε συγκεκριμένες προδιαγραφές. Χάρη στο ενισχυμένο σασί, το συμπαγές SUV αποδεικνύεται ευέλικτο και ουδέτερο στο δρόμο, τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό με το HR-V, παρά το πρόσθετο βάρος της μπαταρίας.
Υπεράνω κριτικής είναι και η άνεση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση κάνει πολύ καλά τη δουλειά της σε οδόστρωμα με ανωμαλίες και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Η τελευταία εξασφαλίζει μία ήρεμη ατμόσφαιρα στην καμπίνα, χωρίς παρενοχλήσεις από την κύλιση των ελαστικών και αεροδυναμικούς θορύβους, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.
Η ανάρτηση κάνει πολύ καλά τη δουλειά της σε οδόστρωμα με ανωμαλίες και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Η τελευταία εξασφαλίζει μία ήρεμη ατμόσφαιρα στην καμπίνα, χωρίς παρενοχλήσεις από την κύλιση των ελαστικών και αεροδυναμικούς θορύβους, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.