Οδηγούμε το Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα!

Το κορυφαίο pick-up της Ford που δεν είναι άλλο από το Ranger κατέφθασε στη χώρα μας και το οδηγούμε σε εκτός δρόμου διαδρομές γύρω από την Αττική. Ειδικά με την μάχιμη έκδοση επιδόσεων Raptor, αρκετοί είναι αυτοί που βρήκαν σε αυτό, το απόλυτο εργαλείο υποστήριξης στον δραστήριο τρόπο ζωής τους.

Το νέο Ranger Raptor αποτελεί γνήσιο τέκνο της Ford Performance, πράγμα που σημαίνει ότι από την αρχή της εξέλιξής του οι μηχανικοί είχαν κατά νου την δημιουργία της σκληροτράχηλης δημοφιλούς έκδοσης.

Από πλευράς διαστάσεων, η νέα γενιά του μοντέλου δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από την προηγούμενη, με το μήκος του να φτάνει τα 5,36 μέτρα, το πλάτος τα 2,03 μέτρα και ύψος τους 1,97 μέτρα. Ακόμα, η Ford αναφέρει ότι το νέο Ranger Raptor έχει απόσταση από το έδαφος 26,5 εκ. και μπορεί να διασχίσει υδάτινο κώλυμα βάθους 85 εκ.

Σχεδιαστικά, η έκδοση Raptor του νέου Ranger φωνάζει από μακριά το ποιόν της. Πέρα από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που εξασφαλίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη heavy duty ανάρτηση με τα αμορτισέρ της Fox, το νέο Ranger Raptor διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, διαφορετική μάσκα που αυξάνει την ροή του αέρα στην εισαγωγή, εντονότερα φτερά που καλύπτουν τους τροχούς 17 ιντσών με τα τακουνάτα ελαστικά και διπλή απόληξη στην εξάτμιση.

Το εσωτερικό τονίζει με τη σειρά του τον δραστήριο off-road χαρακτήρα του νέου Ranger Raptor. Η καμπίνα περιλαμβάνει νέα σπορ καθίσματα μπροστά και πίσω, τα οποία είναι σύμφωνα με την Ford εμπνευσμένα από τα μαχητικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς F-22 Raptor.

Την ίδια στιγμή, οι επιβάτες υποστηρίζονται από την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς στην προηγμένη τεχνολογικά καμπίνα δεσπόζει μία πλήρως ψηφιακή οθόνη 12,4 ιντσών και μία κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4 νέας γενιάς της Ford.

Διαθέσιμοι κινητήρες

Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου συναντάμε δύο εκδόσεις κινητήρα, μία βενζίνης και μία πετρελαίου. Η νεότερη έλευση αφορά τον 3λιτρο V6 EcoBoost που αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm, ενώ το παρόν δίνει και ο δυνατός 4κύλινδρος 2.0 EcoBlue των 210 ίππων και των 500 Nm. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων και η δύναμη μοιράζεται μέσω μίας νέας τετρακίνησης με transfer case και πολύδισκο συμπλέκτη. Ταυτόχρονα, υπάρχει και ελεγχόμενο διαφορικό, τόσο για τον εμπρός (έκδοση βενζίνης) όσο και για τον πίσω άξονα.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η βενζινοκίνητη έκδοση προσφέρει τις πιο δυνατές επιδόσεις μεταξύ των δύο, ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα μοναδικό μουσικό χαλί από την σπορ εξάτμιση με τα ενεργά κλαπέτα.

Στον τομέα των επιδόσεων, το πετρελαιοκίνητο Ranger Raptor χρειάζεται 10,5 δλ. και το βενζινοκίνητο μόλις 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Διαφορά συναντάμε στην μέση κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων των δύο εκδόσεων, με το ντίζελ να απαιτεί 10,6 λτ./100 χλμ. και να εκπέμπει 278 γρ./χλμ. CO2. Τα αντίστοιχα νούμερα για την βενζινοκίνητη έκδοση των κοντά 300 ίππων είναι 13,8 λτ./100 χλμ. και 315 γρ./χλμ.

Στη διαχείριση του τερέν, βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για ταχύτατες off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.

Η οδήγηση του νέου Ranger Raptor δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις ή κάποιο ταλέντο. Θέλει λίγη προσοχή στην πόλη λόγω του μεγάλου μήκους, κατά τα άλλα όμως συμπεριφέρεται πολιτισμένα και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό ενός μεγάλου SUV.

Η ανάρτηση του ισοπεδώνει τα πάντα στο διάβα της και δεν σκιάζεται για οποιαδήποτε κακοτεχνία και εάν συναντήσει. Ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες των δοκιμαστικών off road διαδρομών που απαιτούσαν χρήση των προγραμμάτων οδήγησης Baja και Rock Crawl, το Raptor βρισκόταν στο στοιχείο του. Και πώς να μην είναι άλλωστε, μιας και κουβαλάει τα καλύτερα εξαρτήματα της αγοράς και την μεγάλη τεχνογνωσία των μηχανικών της Ford Performance, κάνοντας τις δοκιμασίες να μοιάζουν «παιδικές».

Πληρέστερο και ικανότερο από ποτέ

Η νέα γενιά του Ford Ranger δεν αφορά μόνο τις κορυφαίες εκδόσεις Raptor, αλλά υποστηρίζεται και από τις κλασικές με μονή, επιμηκυμένη και διπλή καμπίνα, οι οποίες όμως δεν συνδυάζονται με όλους τους διαθέσιμους πετρελαιοκινητήρες.

Υπάρχουν εκδόσεις κινητήρα με τον 2.0 EcoBlue που αποδίδει 170 και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν έξι σχέσεων, καθώς και με 205 ίππους και αποκλειστικά αυτόματο σασμάν 10 ταχυτήτων. Ακολουθεί ο 3λιτρος V6 τουρμποντίζελ των 240 ίππων με 10άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ στην κορυφή συναντάμε τις εκδόσεις Raptor σε έκδοση ντίζελ ή βενζίνης.

Σίγουρα, ένας επαγγελματίας που χρειάζεται τις ικανότητες του Ranger και θέλει να κάνει την δουλειά του αποδοτικά και με όλα τα σύγχρονα μέσα υποβοηθήσης και συνδεσιμότητας της εποχής, θα κοιτάξει τις πιο συμβατικές εκδόσεις του δημοφιλούς pick-up.

Για αυτούς όμως που θέλουν να διαθέτουν το πιο ξεχωριστό της γκάμας, με ικανότητες που μπορούν να κοντράρουν «φυσικά φαινόμενα» και να τους συντροφεύσει πολύ πέρα από την «ασφάλεια» της ασφάλτου και ενός πατημένου χωματόδρομου, το νέο Ford Ranger Raptor αποτελεί μονόδρομο για όλη την κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.956 κ.εκ. βενζίνη, 292 PS/5.500 σ.α.λ., 491 Nm/2.300 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο δέκα σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,8 λτ./100 χλμ., 315 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.360/2.028/1.926 χλστ., 3.270 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.454 κιλά
Τιμή: Από 68.970 ευρώ (από 37.462 ευρώ η γκάμα)