Το SUV της Audi που φέρει το λογότυπο Q5 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στη μεσαία κατηγορία στη Γερμανία και την Ευρώπη για περισσότερα από 15 χρόνια. Η Audi πρόσφατα παρουσίασε στη Μάλαγα της Ισπανίας και στον Ειδικό Τύπο την τρίτη γενιά του δημοφιλούς Q5 το οποίο είναι ακόμη πιο σύγχρονο αλλά και δυναμικό. Το Carandmotor.gr βρέθηκε στην παγκόσμια παρουσίαση της τρίτης γενιάς του γερμανικού SUV κατά την οποία οι άνθρωποι της Audi εμφανίστηκαν πιο σίγουροι από ποτέ για το νέο τους μοντέλο.
Το νέο Audi Q5 διατίθεται με κινητήρες βενζίνης ή diesel οι οποίοι έχουν γίνει ακόμη πιο οικονομικοί χάρη στη νέα τεχνολογία MHEV plus. Το νέο μοντέλο διατίθεται εκτός από την κλασική έκδοση και στην έκδοση Sportback. Την ίδια στιγμή η τεχνολογική αναβάθμιση του κορυφαίου SUV είναι εντυπωσιακή με ένα νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, διαδραστικά φώτα αλλά και άπειρα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Το σπορ Audi SQ52 συμπληρώνει τη νέα σειρά μοντέλων στην πρεμιέρα του. Στο μέλλον, τα μοντέλα με plug-in υβριδική τεχνολογία θα επεκτείνουν την οικογένεια μοντέλων.
Ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG, βλέπει το νέο Audi Q5 SUV ως εγγύηση επιτυχίας: «Το Audi Q5 είναι το πιο επιτυχημένο και σημαντικότερο μοντέλο SUV μας στη μεσαία κατηγορία για περισσότερα από 15 χρόνια. Η νέα γενιά είναι μια περαιτέρω εξέλιξη των αποδεδειγμένων χαρακτηριστικών του. Ως το δεύτερο μοντέλο της νέας μας γενιάς κινητήρων καύσης υψηλής απόδοσης, σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ανανέωση του χαρτοφυλακίου μας. Είμαι βέβαιος ότι το νέο Audi Q5, ως ένα σπορ all-rounder με δυναμική σχεδίαση SUV, θα συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας του.»
Με το νέο Q5, η Audi λανσάρει την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της. Η πρώτη γενιά του μεσαίου SUV κυκλοφόρησε το 2008 και από τότε κυριαρχεί στην κατηγορία της premium μάρκας. Το νέο Audi Q5 συνεχίζει τώρα αυτή την ιστορία επιτυχίας.
Να υπενθυμίσουμε πως η πρώτη γενιά του Audi Q5 πούλησε πάνω από 1,5 εκατ. μονάδες ενώ η δεύτερη γενιά στην οποία προστέθηκε και η έκδοση Sportback πούλησε περισσότερα από 1,1 εκατ. αυτοκίνητα. Οπότε η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου έχει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει αλλά και να τονώσει περαιτέρω την επιτυχημένη πορεία στην αγορά.
Ως το δεύτερο μοντέλο του χαρτοφυλακίου, το Q5 SUV βασίζεται – όπως και τα νέα μοντέλα Audi A5 – στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) η οποία επιτρέπει στην Audi να λανσάρει μοντέλα μεγάλου όγκου με υψηλά τεχνικά πρότυπα σε διαφορετικές κατηγορίες. Η ευελιξία του εξηλεκτρισμού επίσης βοηθά την Audi να δώσει στα μελλοντικά μοντέλα έναν μοναδικό χαρακτήρα.
Νέα πρότυπα στην κατηγορία των premium SUV
Το Audi Q5 θέτει νέα πρότυπα στη μεσαία κατηγορία των premium SUV όπου η σπορ, προσανατολισμένη στην τεχνολογία, σχεδιαστική γλώσσα συναντά την υψηλή μεταβλητότητα και την αποδεδειγμένη καταλληλότητα για καθημερινή χρήση. Αποτελεσματικοί και ισχυροί κινητήρες με τεχνολογία MHEV plus, και αργότερα και plug-in hybrid, αντιπροσωπεύουν το μονοπάτι της Audi να γίνει πάροχος premium κινητικότητας με ασφάλεια στο μέλλον.
Η Audi κατασκευάζει τα μοντέλα Q5 στο Μεξικό εδώ και οκτώ χρόνια, ενώ παράγει επίσης το νέο Q5 στο San José Chiapa. Με αυτό το μοντέλο, η Audi ξεκινά την ανανέωση του χαρτοφυλακίου SUV της με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μερικώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.
Τα Audi Q5 που προορίζονται για την αγορά της Κίνας και της Ινδίας θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο που διαθέτει η γερμανική μάρκα μαζί με την First Automotive Works.
Δυναμική σχεδίαση
Η τρίτη γενιά των μοντέλων SUV Q5 έχει γίνει ακόμα πιο σπορ και προσφέρει τέλειες αναλογίες ενώ οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες προσδίδουν μια δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Το εμπρόσθιο μέρος έχει αυτοπεποίθηση, καθώς όλα τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι τοποθετημένα ένα επίπεδο ψηλότερα από προκάτοχό του. Η επιβλητική μάσκα και τα καινοτόμα φωτιστικά σώματα τονίζουν την σοβαρότητα του μοντέλου.
Ειδικά για τα φωτιστικά σώματα η ενεργή ψηφιακή φωτεινή υπογραφή δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δεκαπέντε τμήματα που εξασθενούν πάνω-κάτω. Τα μεμονωμένα τμήματα φωτός αλληλεπιδρούν με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική εμφάνιση της φωτεινής υπογραφής να μην ποικίλλει ως προς την ένταση του φωτός.
Με τους ψηφιακούς συνδυασμούς πίσω φώτων OLED 2.0, το Q5 ανεβάζει τη σχεδίαση φωτισμού, το εύρος λειτουργιών και συνεπώς την ασφάλεια στην κατηγορία του σε ένα νέο επίπεδο.
Το πίσω μέρος του Q5 SUV έχει εξαιρετικά καθαρό σχεδιασμό χάρη στη μέγιστη μείωση των γραμμών. Τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση, συνδυάζοντας θεαματικά τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο σε συνδυασμό με τη φωτεινή λωρίδα, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος.
Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες. Εντυπωσιακές είναι και οι τετράγωνες απολήξεις της εξάτμισης (αριστερά και δεξιά για τους βενζινοκινητήρες και αριστερά για τους κινητήρες diesel). Το μοντέλο S διαθέτει τις τέσσερις εμβληματικές διπλές στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης σε μια νέα σχεδίαση.
Τα νέα μοντέλα SUV Audi Q5 της γερμανικής αγοράς είναι εξοπλισμένα με ζάντες αλουμινίου σε μεγέθη από 17 έως 21 ίντσες (τρίχρωμος), ανάλογα με το εξωτερικό και τον κινητήρα.
Άνεση, τεχνολογία και πολυτέλεια
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Audi Q5 βασίζεται σε τέσσερα χαρακτηριστικά. Πρώτον, το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι «ανθρωποκεντρικό», δηλαδή να είναι σταθερά προσανατολισμένο στις ανάγκες των χρηστών του. Η σαφής διάταξη του εσωτερικού παρέχει επισκόπηση και αποτελεί το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό ενώ η λειτουργικότητα και η αισθητική οι οποίες συνδυάζονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια αποτελούν τα άλλα δύο επιπλέον στοιχεία.
Το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού είναι το «Digital Stage», το οποίο είναι στημένο μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό με τη μορφή των οθονών Audi MMI. Οι σαφώς ευθυγραμμισμένες οθόνες ενσωματώνονται στο εσωτερικό με τέλεια εφαρμογή. Η λεπτή, ανεξάρτητη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει κυρτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και φιλοξενεί το εικονικό πιλοτήριο Audi 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών.
Η οθόνη επιβατών MMI 10,9 ιντσών μπορεί να παραγγελθεί ειδικά για τους εμπρός επιβάτες. Χάρη στην Active Privacy Mode με τεχνολογία κλείστρου, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment ανενόχλητοι χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα βοήθειας του οδηγού σε εργασίες πλοήγησης, για παράδειγμα.
Ο βοηθός Audi, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος. Ο ψηφιακός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης είναι ενσωματωμένος στο όχημα και απεικονίζεται για πρώτη φορά από ένα avatar στην κεντρική οθόνη αφής του MMI και στο head-up display. Ένα εικονίδιο στην οθόνη οργάνων δείχνει την κατάσταση του βοηθού Audi.
Με το “Material Driven Design“, το νέο Audi Q5 ανταποκρίνεται στη ζήτηση για αίσθηση ευρυχωρίας με υψηλό επίπεδο άνεσης.
Το καθαρά σχεδιασμένο εσωτερικό του Q5 τονίζεται επίσης στο σκοτάδι. Το φως περιγράμματος στο ταμπλό και τις πόρτες τονίζει το πλάτος του εσωτερικού, ενώ το έμμεσο φως κάτω από την Curved Audi MMI Panorama Display και στην κεντρική κονσόλα δημιουργεί ένα οπτικό αιωρούμενο εφέ.
Στην τελευταία γενιά του νέου Audi Q5 υιοθετείται η νέα φιλοσοφία εσωτερικού χώρου και το αποτέλεσμα είναι μια άνετη αίσθηση με άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια.
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 είναι το πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να γέρνει, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του πορτμπαγκάζ ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες όπως απαιτείται. Ταυτόχρονα, τρία άτομα μπορούν να κάθονται άνετα στον πίσω πάγκο. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο όγκος μεταφοράς αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, επαγωγικό και ψυχρό δίσκο φόρτισης με ισχύ φόρτισης 15 watt στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο πίσω.
Υπερσύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης με MHEV plus
Η νέα οικογένεια Audi Q5 βασίζεται στην Premium Platform Combustion (PPC), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για συμβατικά οχήματα με διαμήκη εγκατεστημένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλα τα μοντέλα της σειράς Q5 κατά την κυκλοφορία στην αγορά είναι εξοπλισμένα με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατά σε περιορισμένο βαθμό.
Η γεννήτρια συστήματος μετάδοσης κίνησης (PTG) παράγει μια πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως και 18 kW (24 ίππους) ισχύος. Το σύστημα 48 volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα όταν κάνει κύλιση ή σε κόκκινο φως – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων με MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα αποθήκευσης 1,7 κιλοβατώρες. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του Audi Q5 με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.
Τρεις εκδόσεις κινητήρα στο λανσάρισμα στην αγορά
Στην Ευρώπη, τα μοντέλα Audi Q5 θα κυκλοφορήσουν με τρεις εκδόσεις κινητήρων, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις θα είναι εξοπλισμένες με τεχνολογία MHEV plus και όλα τα μοντέλα χρησιμοποιούν το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων.
Ο βασικός κινητήρας είναι ο 2.0 TFSI. Αποδίδει 150 kW (204 ίππους) 340 Nm μέγιστης ροπής και είναι εξοπλισμένο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Προαιρετικά διατίθεται και τετρακίνηση quattro.
Το Audi Q5 διατίθεται με τον 2.0 TDI οποίος αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 400 Nm ροπής και διατίθεται μόνο με τετρακίνηση quattro.
Η Audi προσφέρει το Audi SQ5 ως το κορυφαίο μοντέλο της σειράς στην αγορά. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων αποδίδει 270 kW (367 ίππους) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm.
Ευέλικτο χειρισμό και άνεση
Το νέο Audi Q5 SUV διαθέτει όλα εκείνα τα μοναδικά χαρακτηριστικά οδήγησης της μάρκας, παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά και επιτυγχάνοντας αισθητή αύξηση της άνεσης χάρη στη βελτιστοποιημένη ρύθμιση ανάρτησης.
Βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής με δυναμικά ρυθμισμένη ανάρτηση από χάλυβα στάνταρ ενώ εναλλακτικά, υπάρχει και μια σπορ ανάρτηση (διατίθεται στάνταρ στο Audi SQ52).
Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές
Τα νέα Audi Q5 και Audi SQ5 Sportback θα λανσαριστούν στη Γερμανία και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως και στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025 και οι τιμές για τα νέα μοντέλα ξεκινούν από 69.980 ευρώ για το Audi Q5 SUV TFSI με 204 ίππους.
T0 πετρελαιοκίνητο Audi Q5 TDI quattro με 204 ίππους ξεκινά από 71.980 ευρώ.
Το κορυφαίο Audi SQ5 ξεκινά από 99.980 ευρώ.
Πίσω από το τιμόνι του Audi SQ5
Στη Μάλαγα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση του νέου Audi Q5 με τους 367 ίππους η οποία φέρει το λογότυπο SQ5 αλλά και την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 204 ίππων η οποία αποδείχθηκε ότι είναι προσανατολισμένη στο χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την μεγάλη αυτονομία κίνησης κατά την διάρκεια πολύωρων ταξιδιών.
Η κορυφαία έκδοση SQ5 κινείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων αποδίδει 367 ίππους και 550 Nm ροπής.
Σχεδιαστικά το SQ5 δείχνει ξεκάθαρα ότι αφορά στην γρήγορη έκδοση του μοντέλου με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τις εντυπωσιακές ζάντες των 21 ιντσών με τα ελαστικά διαστάσεων 245/40 αλλά και τις μοναδικές απολήξεις των εξατμίσεων και τους μοναδικούς εξωτερικούς χρωματισμούς.
Στην καμπίνα επιβατών ο οδηγός και οι επιβάτες πραγματικά θα εντυπωσιαστούν από την τρεις οθόνες, τα ανατομικά καθίσματα τύπου μπάκετ αλλά και τον κορυφαίο εξοπλισμό.
Ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε μια τεχνολογική πανδαισία με την κεντρική οθόνη πληροφοριών να έχει πολλαπλές λειτουργίες και γραφικά ωστόσο το σύστημα head up display παρέχει την σωστή και απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του.
Μόλις ο οδηγός πιέσει το μπουτόν εκκίνησης του τρίλιτρου εξακύλινδρου μηχανικού συνόλου ο ήχος που παράγει είναι μοναδικός και προκαλεί τον οδηγό όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα.
Το αυτοκίνητο διαθέτει πέντε οδηγικά προφίλ μεταξύ των οποίων και εκείνο που τις παραμέτρους τις ορίζει ο οδηγός (Individual).
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα ο οδηγός θα αντιληφθεί ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός πραγματικά γρήγορου αυτοκινήτου το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα στα προστάγματα του οδηγού.
Έχοντας επιλέξει το Sport προφίλ η ανάρτηση χαμηλώνει, το τιμόνι «σκληραίνει» και η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση ή καλύτερα ακαριαία.
Τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο ανεβαίνουν σε πολύ γρήγορους ρυθμούς ενώ αντίθετα το κορυφαίο σύστημα πέδησης ακινητοποιεί το όχημα σε ελάχιστα μέτρα ακόμη και αν ο οδηγός κινείται σε γρήγορους ρυθμούς.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι άμεσο ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport ανεβάζουν στα ύψη την αδρελανίνη.
Κατά την πορεία μας στον αυτοκινητόδρομο το SQ5 μπορεί να κινηθεί ως ένα απλό πολυτελές SUV ή ως ένα σπορ αυτοκίνητο ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού. Και στις δύο περιπτώσεις η ποιότητα κύλισης είναι μοναδική ενώ εντυπωσιακή είναι και κατανάλωση καυσίμου η οποία στην περίπτωση του SQ5 κατά την διάρκεια της σύντομης επαφής που είχαμε κινήθηκε πέριξ των 11 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Πολύ καλή τιμή για ένα τρίλιτρο βενζινοκίνητο SUV με 367 ίππους.
Το σύστημα τετρακίνησης ακόμη και κάτω από πίεση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Μάλαγας κρατούσε στο δρόμο το SQ5 ακόμη και όταν ο οδηγός το πίεζε πέρα από τα όρια. Όταν ο δρόμος τελειώνει ο οδηγός απλά επιλέγει το οδηγικό προφίλ Off Road και το SQ5 «ψηλώνει» και τα συστήματα είναι έτοιμα για εκτός δρόμου κίνηση!
Επίσης ιδιαίτερη αναφορά χρίζει η ρυθμιζόμενη ανάρτηση του SQ5 η οποία ανάλογα με το οδηγικό πρόγραμμα προσαρμόζει ανάλογα και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.
Ατελείωτα ταξίδια με χαμηλό κόστος
Η δεύτερη έκδοση που οδηγήσαμε στην Μάλαγα αφορούσε στο Q5 με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 400 Nm ροπής. Εδώ τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με το SQ5.
Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι η άνεση, η οικονομία χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει εκπτώσεις στην ύπαρξη τεχνολογίας.
Ο ήχος που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας σε καμία περίπτωση δεν είναι ενοχλητικός ενώ η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και η μεγάλη αυτονομία είναι κάτι που θα εκτιμήσει δεόντος ο οδηγός του Q5.
Κατά την σύντομη επαφή που είχαμε με το πετρελαιοκίνητο Q5 η μέση κατανάλωση που εμφάνιζε το trip computer κάτω από πίεση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 7,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Τιμή ιδιαίτερα εντυπωσιακή για το μεγάλο Audi Q5.
Η μεγάλη ροπή του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές βοηθούν πολύ το αυτοκίνητο στις επιταχύνσεις ενώ το αυτόματο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση βοηθά τόσο στον τομέα των επιδόσεων όσο και στην εκτός δρόμου κίνηση.