Επιστολή στην Κομισιόν απέστειλε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) απαιτώντας να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των νέων αυστηρότερων ορίων εκπομπών CO2 εξαιτίας του κορωνοϊού ενώ παράλληλα ζητούν και επιπλέον μέτρα στήριξης για να αντεπεξέλθουν έναντι των νέων δεδομένων που έχει προκαλέσει ο επικίνδυνος ιός.
Στην επιστολή ο ACEA επισημαίνει οι συζητήσεις μεταξύ Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως μετά το τέλος της πανδημίας.
Να υπενθυμίσουμε πως από την 1η Ιανουαρίου έχει τεθεί σε ισχύ οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες που αφορούν τις μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίοι γίνονται πολύ πιο αυστηροί τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Για φέτος οι μέσες εκπομπές CO2 έχουν οριστεί στα 95 γραμμάτια ανά χιλιόμετρο και η άνοδος των πωλήσεων σε ηλεκτρικά, υβριδικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα θα περιορίσει τις μέσες εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών με αποτέλεσμα να γλιτώσουν τα υπέρογκα πρόστιμα της ΕΕ.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναφερόμενος στη διάρκεια της προσαρμογής επισήμανε ότι δεν έχει ακόμη καταστεί δυνατή η λεπτομερής ανάλυση των επιπτώσεων της πανδημίας, ενώ επισήμανε ότι θα χρειαστούν πολλές συζητήσεις για να ληφθούν τυχόν νέες αποφάσεις. Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα συνεχιστεί η «πράσινη» συμφωνία που έχει αποφασιστεί τα προηγούμενα χρόνια.
Πάντως τόσο οι Κατασκευαστές όσο και η Κομισιόν συμφωνούν πως προέχει η υγεία των εργαζομένων στον κλάδο του αυτοκινήτου οι οποίοι υπολογίζονται σε περίπου 14 εκατ. ανθρώπους.