Η Γαλλία θα επιδιώξει να ενισχύσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές CO2 ως μέρος ενός πακέτου υποστήριξης που θα ανακοινωθεί τις επόμενες δύο εβδομάδες για τη ζημιά που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στις αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης των εγχώριων PSA και Renault, αρχίζουν να ανοίγουν ξανά τα εργοστάσιά τους μετά το προσωρινό λουκέτο που προκάλεσε ο κορωνοϊός.
Όμως, η ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα κινούνταν σε χαμηλά επίπεδα ακόμη και πριν από τον αντίκτυπο της πανδημίας, η οποία επιδείνωσε τις οικονομικές δυσκολίες των εταιρειών και των προμηθευτών τους.
Ο Le Maire, ο οποίος συναντήθηκε με κορυφαία στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε πακέτο υποστήριξης μόνο για την απόκτηση αυτοκινήτων με πολύ χαμηλούς ρύπους.
«Θα ανακοινώσω ένα σχέδιο υποστήριξης… προκειμένου να ξεκινήσει πάλι η κατανάλωση, αλλά οι εταιρείες να ακολουθήσουν ένα περισσότερο βιώσιμο μοντέλο με μοντέλα που εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές CO2» δήλωσε ο Le Maire.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ ακριβά για πολλά νοικοκυριά, δήλωσε ο Le Maire, χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά τα προβλεπόμενα μέτρα και εάν θα περιλαμβάνουν άμεση κρατική υποστήριξη.
Ο Le Maire δήλωσε ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει επίσης να ανακοινώσει ένα σχέδιο για να βοηθήσει τον αεροναυτικό τομέα της χώρας έως την 1η Ιουλίου.
Η Γαλλία έχει εφαρμόσει μέτρα διάσωσης παρέχοντας δάνεια με κρατική εγγύηση και σε άλλους τομείς που επλήγησαν από την πανδημία, προσπαθώντας όμως και πάλι να θέσει περιβαλλοντικούς όρους.
Ζήτησε για παράδειγμα από την αεροπορική εταιρεία Air France να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και τις πτήσεις εσωτερικού.
Ορισμένοι προμηθευτές θέλουν να λάβουν κρατικές ενισχύσεις μέσω εμπορικών τραπεζών. Όπως η Novares, η οποία κατασκευάζει πλαστικά εξαρτήματα για αυτοκίνητα, η οποία μπήκες σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της αφού δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία μαζί τους.