Χωρίς αυτοκίνητα κινδυνεύουν να μείνουν χιλιάδες επιχειρήσεις από τον κλάδο των ενοικιάσεων αυτοκινήτων καθώς οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούριων οχημάτων εξακολουθεί να υφίσταται και από την άλλη μεριά οι μεγάλοι όμιλοι leasing δεν πραγματοποιούν πλέον δημοπρασίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι εμπορίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων βλέπουν πλέον ως… μονόδρομο την απόκτηση οχημάτων από κάποια εμπορία εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή την υπενοικίαση από απλές εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στις παραδόσεις των καινούριων οχημάτων οι οποίες προκαλούν ένα ντόμινο εξελίξεων σε όλη την αγορά αυτοκινήτου.
Αρχικά οι εταιρείες ενοικιάσεων έλαβαν μια παράταση ζωής του παλαιότερου στόλου των οχημάτων τους εξαιτίας τόσο του κορωνοϊού όσο και των προβλημάτων που καταγράφηκαν στις παραδόσεις και πλέον το όριο ηλικίας στα ΙΧ είναι 14 έτη από 12 έτη που ήταν παλαιότερα.
Ωστόσο η ηλικία των παλαιότερων οχημάτων άγγιξε το όριο των 14 ετών οπότε και πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία ως «επαγγελματικά» οχήματα εταιρειών ενοικιάσεων και να αντικατασταθούν από καινούρια ή νεότερα μεταχειρισμένα.
Αλλά τόσο τα καινούρια όσο και τα νεότερα μεταχειρισμένα είναι κυριολεκτικά δυσεύρετα στην ελληνική αγορά για δύο λόγους.
Στα καινούρια οι παραδόσεις γίνονται με το σταγονόμετρο και στα μεταχειρισμένα οι εγχώριες εταιρείες leasing από όπου και προέρχεται η συντριπτική πλειοψηφία των νεότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν πραγματοποιούν δημοπρασίες οχημάτων αλλά φροντίζουν να τα πουλάνε μόνες τους σε ιδιώτες καταναλωτές αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Βέβαια όποιος ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων επιθυμεί, μπορεί να αγοράσει κάποιο μεταχειρισμένο από τον διαθέσιμο στόλο οχημάτων των ομίλων leasing αλλά το κόστος απόκτησης είναι πραγματικά υπέρογκο.
Οπότε οι ιδιοκτήτες ενοικιάσεων αυτοκινήτων έχουν στραφεί σε εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είτε σε υπενοικίαση οχημάτων από εμπορίες μεταχειρισμένων.
Στην πρώτη περίπτωση το μεγάλο «αγκάθι» είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται πραγματικά το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα καθώς υπάρχουν αρκετοί επιτήδειοι έμποροι στην αγορά που πουλάνε μεταχειρισμένα οχήματα με γυρισμένα χιλιόμετρα, με «μαϊμού» βιβλία service και τρακαρισμένα οχήματα τα οποία όχι μόνο δεν θα μπορέσουν να βγάλουν την τουριστική σαιζόν αλλά θα κοστίσουν και μια περιουσία στους ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης για να επισκευάζουν ώστε να μπορούν να ενοικιάζουν στους τουρίστες.
Στην δεύτερη περίπτωση της υπενοικίασης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης δεν έχουν τον φόβο της κατάστασης των οχημάτων αλλά βρίσκονται αντιμέτωποι πλέον με το υπέρογκο κόστος υπενοικίασης καθώς οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων γνωρίζοντας το πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά έχουν κυριολεκτικά «εκτοξεύσει» τις τιμές που ζητούν ακόμη και για μικρά αυτοκίνητα πόλης…