Ο όμιλοι PSA και FCA μπορεί να υπέγραψαν και επίσημα την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, ωστόσο τους επόμενους 12 με 14 μήνες θα πρέπει να λειτουργούν ως ανταγωνιστές σύμφωνα με αλλά για τους επόμενους 12 έως 14 μήνες, θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν ως ανταγωνιστές, σύμφωνα με αναλυτές αλλά και υψηόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών.
Άλλωστε η τελική συμφωνία θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα χρόνο για να καταλήξει καθώς θα πρέπει να εγκριθεί από τις κυβερνήσεις αλλά και τις Επιτροπές Ανταγωνισμού ανά τον κόσμο.
Η τήρηση των αντιμονοπωλιακών υποχρεώσεων μέχρι τη λειτουργία της συγχώνευσης είναι ιδιαίτερα σημαντική στην Ευρώπη, όπου οι δύο εταιρείες καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις τους. Οι αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ παρακολουθούν στενά τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και των προμηθευτών τους επιβάλλοντας πρόστιμα πολλών δισεκατομμυρίων για παραβάσεις την τελευταία δεκαετία.
Ο Hubertus Kleene, αντιπρόεδρος της PricewaterhouseCoopers (PWC) Legal στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, δήλωσε ότι τα μέρη της συγχώνευσης πρέπει να ελεγχθούν από μια αντιμονοπωλιακή αρχή και δεν επιτρέπεται να λειτουργούν από κοινού μέχρις ότου εκδοθεί η σχετική απόφαση.
Επίσης ο νομικός ξεκαθάρισε ότι οι δύο όμιλοι που ετοιμάζονται να συγχωνευθούν επιτρέπεται να:
Λειτουργούν τις εταιρείες τους κανονικά «ως συνήθως».
Να επικοινωνήστε από κοινού με τους επενδυτές ή τα Μέσα Ενημέρωσης, αλλά χωρίς να ανακοινώνουν αποφάσεις.
Προετοιμασία για τη συγχώνευση σε περιορισμένο βαθμό, συμπεριλαμβανομένης της ενοποίησης των τεχνολογιών πληροφορικής, την αξιολόγηση της καταλληλότητας και την προετοιμασία των επαφών, τον συντονισμό της νέας δομής διαχείρισης και τον προγραμματισμό νέων ομάδων υπό το πρίσμα της νέας διαχείρισης.
Την ίδια στιγμή, απαγορεύεται:
Να «καλλιεργούν» τις αγορές από κοινού.
Να ανταλλάσσουν πληροφορίες «εκτεταμένα».
Να επεμβαίνουν στην ανταγωνιστική συμπεριφορά του άλλου μέρους.
Να μην καταγράφονται συναλλαγές όπως μεταφορά μετοχών ή δημιουργία κοινής παρουσίας στην αγορά.
Ο κ. Kleene δήλωσε ότι η απαγόρευση της εκτεταμένης ανταλλαγής πληροφοριών αποσκοπεί να αποτρέψει τις ροές μεταξύ των μελλοντικών εταίρων συγχώνευσης που είναι «παρόμοιες με τις εσωτερικές πληροφορίες του ομίλου.» Επιτρέπονται μόνο πληροφορίες σχετικά με την προετοιμασία της συγχώνευσης.
Εάν οι δύο εταιρείες ήθελαν να συνεργαστούν για συγκεκριμένη επιχειρησιακή λειτουργία πριν την έγκριση, θα έπρεπε να «αξιολογηθούν χωριστά εάν συμμορφώνονται με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία», ανέφερε ο κ. Kleene. Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή συμφωνία, όπως μια σύμβαση μεταφοράς τεχνολογίας, μια σύμβαση με κοινό προμηθευτή ή μια συμφωνία κοινής διανομής. «Η παραβίαση των παραπάνω υποχρεώσεων μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά πρόστιμα», πρόσθεσε ο Kleene.
Η παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ μπορεί να επιφέρει σημαντικές κυρώσεις. Τον Απρίλιο, η ΕΕ δήλωσε ότι είχε επιβάλει πρόστιμο στους προμηθευτές εξοπλισμού ασφαλείας Autoliv και TRW συνολικού ύψους 368,3 εκατομμυρίων ευρώ για τη σύσταση παράνομης σύμπραξης στην προμήθεια ζώνης ασφαλείας, αερόσακων και τιμονιών. Τον ίδιο μήνα, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ παραπέμπει στο Δικαστήριο 5 αυτοκινητοβιομηχανίες με την κατηγορία της σύστασης καρτέλ ενάντια στην ανάπτυξη τεχνολογίας καθαρότερων εκπομπών από το 2006 έως το 2014.
Μάλιστα κάποια εξ των κατηγορούμενων αυτοκινητοβιομηχανιών ανέφερε ότι έχει παρακρατήσει πάνω από 1 δις. ευρώ για πιθανό πρόστιμο αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ.