Οι πιο σκληρές γόμες της Pirelli επιστρέφουν στην Ισπανία

Όπως πέρυσι που το Ισπανικό Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά στα μέσα Αυγούστου, έτσι και φέτος επιλέξαμε τα πιο σκληρά ελαστικά για την πίστα της Καταλονίας: Η γόμα C1 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η P Zero κίτρινη/μέση, και η C3, η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό που χρησιμοποιήθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Πορτογαλία.

Μολονότι οι καιρικές συνθήκες αναμένονται πιο δροσερές απ’ ότι πέρυσι τον Αύγουστο στην Ισπανία, τα υψηλά ενεργειακά φορτία παραμένουν, ειδικά στην παρατεταμένη δεξιά στροφή 3 που πιέζει υπέρμετρα το εμπρός αριστερά ελαστικό. Επίσης η στροφή 9 είναι μια πρόκληση για τα ελαστικά. Ως εκ τούτου, οι πιο σκληρές γόμες αποτελούν την πιο ενδεδειγμένη επιλογή.

Για πρώτη φορά από το 2014, δεν έγιναν χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη. Οπότε οι ομάδες έρχονται για πρώτη φορά σ’ αυτή την πίστα με τα νέα τους μονοθέσια. Δεν είχαν την ευκαιρία ως τώρα να συλλέξουν δεδομένα για το πως συμπεριφέρεται εκεί, η τελευταία έκδοση των μονοθεσίων τους.

Χαρακτηριστικά πίστας

Η χάραξη της πίστας έχει αλλάξει φέτος, καθώς έχει διαφοροποιηθεί η στροφή 10 (La Caixa) για λόγους ασφαλείας. Το αποτέλεσμα είναι μια αριστερή στροφή, ελαφρώς φαρδύτερη από την προηγούμενη και με μεγαλύτερη περιοχή διαφυγής. Αυτό επιτρέπει πιο οριακά φρεναρίσματα και μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου στη στροφή. Επίσης ο γύρος έχει επιμηκυνθεί κατά 20 μέτρα.

Οι υψηλές απαιτήσεις της πίστας στη Βαρκελώνη, καθιστούν πολύ δύσκολη την υιοθέτηση στρατηγικής μιας αλλαγής: Πιθανόν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες να βοηθήσουν σ’ αυτό. Το 2020, κέρδισε στον αγώνα ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton με στρατηγική δυο αλλαγών μαλακή/μέση/μέση γόμα. Ο Sergio Perez τερμάτισε 5ος με μια αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα, ενώ ο Valtteri Bottas ανέβηκε στο βάθρο με τακτική 3 αλλαγών.

Η πίστα της Βαρκελώνης είναι γνωστή για τη δυσκολία που ενέχει στα προσπεράσματα, στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου. Πάντως η μεγάλη κατηφορική ευθεία δίνει πλεονέκτημα σ’ αυτούς που έχουν την δύναμη αλλά και το DRS για να προσπεράσουν. Όλα αυτά καθιστούν τις κατατακτήριες δοκιμές και τη στρατηγική αγώνα ιδιαίτερα σημαντικά για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα.

Καθώς θα διεξαχθούν το ίδιο Σαββατοκύριακο αρκετοί αγώνες υποστήριξης, το κράτημα θα βελτιωθεί γρήγορα όσο θα στρώνεται γόμα στο οδόστρωμα, αντίθετα με άλλους αγώνες όπου η μόνη δράση στην πίστα είναι της Formula.

FORMULA 3: ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Ξεκινάει η σεζόν της Formula 3 στη Βαρκελώνη, με την ίδια νέα διαμόρφωση που έχει από φέτος και η Formula 2. Όπως είδαμε στο Μπαχρέιν αυτή περιλαμβάνει 3 αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο. Σε αντίθεση όμως με τη F2, οι αγώνες της F3 έχουν ίδια διάρκεια, στη Βαρκελώνη καθένας τους, θα περιλαμβάνει 22 γύρους. Μετά τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, ο πρώτο αγώνας θα γίνει στις 10:35 το πρωί του Σαββάτου και ο δεύτερος το απόγευμα στις 16:45. Ο τρίτος αγώνας θα γίνει στις 12:05 την Κυριακή. Η γόμα P Zero λευκή/σκληρή έχει επιλεγεί για το τριήμερο στη Βαρκελώνη όπως και τις δυο προηγούμενες χρονιές. Φέτος καθώς θα έχουμε και τρίτο αγώνα οι οδηγοί έχουν ένα έξτρα σετ ελαστικά (πέντε αντί για τέσσερα).

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: “Η στρατηγική αγώνα στη Βαρκελώνη, επηρεάστηκε σημαντικά πέρυσι από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Φέτος καθώς ο αγώνας επέστρεψε στην Άνοιξη, οι θερμοκρασίες θα είναι πιο χαμηλές, αλλά θα παίξουν ρόλο στη στρατηγική. Η αλλαγή στη διαμόρφωση της στροφής 10, θέτει μια ακόμη πρόκληση που μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που οι οδηγοί προσεγγίζουν το γύρο. Έχουμε δει στο παρελθόν πως η στρατηγική παίζει καθοριστικό ρόλο στη Βαρκελώνη και περιμένουμε το ίδιο να συμβεί ακόμη μια φορά αυτό το Σαββατοκύριακο.”