Οκτώ στα δέκα ΙΧ που «μένουν» οδηγούνται σε παράνομα συνεργεία

    Του Γιώργου Κ. Ανδρή

    andris@carpress.gr

     

    Τραγικά είναι τα στοιχεία που αφορούν στις υπηρεσίες after-sales της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου καθώς καταγράφεται πτώση από 80% έως και 90% στις μεταφορές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων προς εξουσιοδοτημένα συνεργεία από εταιρείες οδικής βοήθειας!

    Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr τα περισσότερα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται εξαιτίας κάποιας μηχανικής βλάβης μεταφέρονται είτε σε συνοικειακά συνεργεία είτε σε παράνομα συνεργεία που έχουν στηθεί σε πυλωτές και γκαράζ σπιτιών.
    Ο λόγος εστιάζεται στο κόστος επισκευής που σε κάποια εξουσιοδοτημένη μονάδα είναι σίγουρα υψηλότερο από το αντίστοιχο ενός συνεργείου της «γειτονιάς».

    Ωστόσο στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς αναφέρουν μεταξύ άλλων στο movenews.gr πως πέραν των μεταχειρισμένων ΙΧ που ακινητοποιούνται και οδηγούνται σε μη εξουσιοδοτημένα ή παράνομα συνεργεία υπάρχουν και τα καινούρια ΙΧ που τα περισσότερα διαθέτουν και δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας με την προϋπόθεση όμως να μεταφερθούν στο πλησιέστερο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της περιοχής που έπαθαν την βλάβη.

    Ωστόσο σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία μόλις 5 στα 10 καινούρια μεταφέρονται σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία και οι ιδιοκτήτες τους είναι σίγουροι πως η βλάβη καλύπτεται από την εγγύηση.

    Διαφορετικά οδεύουν και εκείνα σε μη εξουσιοδοτημένα ή παράνομα συνεργεία για να γλιτώσουν έστω και μερικές δεκάδες ευρώ αδιαφορώντας για την ακύρωση της εγγύησης του καινούριου αυτοκινήτου. Παράλληλα κάποιοι είναι και γνώστες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας Block Exemption βάσει της οποίας οι κάτοχοι καινούριων ΙΧ μπορούν να συντηρούν τα αυτοκίνητά τους και σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία διατηρώντας σε ισχύ τις εγγυήσεις υπό ορισμένες προϋποθέσεις…».

    Μείωση κυκλοφορίας των ΙΧ

    Πολύ υψηλή έως και 40% είναι η μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν κυρίως στις μεγαλουπόλεις σύμφωνα με στελέχη των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας καθώς το κόστος χρήσης έχει κυριολεκτικά εκτοξευθεί. Παράλληλα ανάλογα έχει μειωθεί και ο αριθμός των κλήσεων από ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν ακινητοποιηθεί τα οχήματά τους. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι μήνες των καλοκαιρινών διακοπών αλλά και των εορτών που οι ιδιοκτήτες αποφασίζουν να κινήσουν τα αυτοκίνητά τους εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία ακινιτοποιείται από πρόβλημα στην μπαταρία λόγω μεγάλου χρονικού διαστήματος ακινησίας του ΙΧ.

    Καλά κρατούν τα συμβόλαια

    Σε ικανοποιητικούς ρυθμούς κυμαίνονται τόσο η ανανέωση όσο και οι νέες συνδρομές στις εταιρείες οδικής βοήθειας καθώς έχουν βγει και πάλι στην κυκλοφορία πάρα πολλά παλιά αυτοκίνητα τα οποία ήταν ακινητοποιημένα ακόμη και για πολλά χρόνια. Η βασική αιτία δεν είναι άλλη από την έλλειψη χρημάτων και περιλαμβάνει δύο παραμέτρους. Η πρώτη έχει να κάνει με την πώληση του καινούριου ΙΧ ώστε να εισπράξουν μετρητά και η δεύτερη έχει να κάνει με σύγκρουση κάποιου καινούριου ΙΧ και δεν υπάρχουν χρήματα για να επισκευαστεί. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι είτε να αποκτούν κάποιο πολύ παλιό ΙΧ για να μετακινούνται είτε να «δανείζονται» κάποιο αυτοκίνητο από ηλικιωμένους συγγενείς τους οπότε η οδική βοήθεια είναι απαραίτηση.

    Οδική ασφάλεια – Φοροδιαφυγή

    Τα παράνομα συνεργεία και η «ανάσταση» των παλιών και επικίνδυνων αυτοκινήτων σύντομα θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια η οποία είναι πάνω από τα κρατικά έσοδα καθώς μετριέται με ανθρώπινες ζωές. Παράλληλα η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή που διευρύνεται με υπερβολικά υψηλή ταχύτητα στον κλάδο του αυτοκινήτου θα δημιουργήσει νέο μπαράζ λουκέτων σε νόμιμες επιχειρήσεις με χιλιάδες απολύσεις ενώ από την άλλη πολύ μεγάλο έλλειμμα στα κρατικά έσοδα.