Για το «στοίχημα» να παραμείνουν σε σταθερή πορεία αναβάθμισης οι υπηρεσίες στον κλάδο των μεταφορών έκανε λόγο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προσπάθεια που καταβλήθηκε όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας να εξασφαλιστεί πρώτον, η αδιάκοπη ροή της παροχής των μεταφορικών υπηρεσιών υπό αντίξοες συνθήκες, εξαιτίας της φύσης του κλάδου και δεύτερον, η απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων στον κλάδο.
Αναφορικά με τα υδατοδρόμια, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «πρόκειται για ένα νέο μέσο μεταφοράς που μπορεί να λειτουργήσει απολύτως συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς που υπάρχουν ήδη», ενώ ανήγγειλε ότι στις αρχές του φθινοπώρου θα μπορούσαμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις.
Σχετικά με τη βελτίωση του σχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Κεφαλογιάννης υπενθύμισε ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας πιέστηκαν πολύ. Ωστόσο, σημείωσε ότι «μέσα σε έναν χρόνο προστέθηκαν περισσότερα από 500 οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω των συμπράξεων με τα ΚΤΕΛ και του Leasing και επιπλέον, έγιναν 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ».
Στο κομμάτι των εναλλακτικών καυσίμων ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η συντονισμένη πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας υπέρ της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει.
Χαρακτηριστικά τόνισε ότι, «από τα περίπου 3.400 χιλιάδες αμιγώς ηλεκτρικά που υπάρχουν στο Μητρώο του υπουργείου, εκ των οποίων πάνω από 1.860, δηλ. ποσοστό 55%, ταξινομήθηκε μετά τον Σεπτέμβριο του 2020».
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα καταρτιστεί θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της υδρογονοκίνησης και τη χρήση σύγχρονων και ευέλικτων εφαρμογών κινητικότητας, όπως ο διαμοιρασμός της διαδρομής (car sharing) και η μεταφορά με οχήματα κατά παραγγελία (car on-demand).
Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός ανήγγειλε ότι «H ψηφιοποίηση θα επεκταθεί και στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσα από την αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης», καθώς στόχος είναι οι παρεμβάσεις αυτές να φέρουν βελτίωση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στο πεδίο και πάλι της ψηφιοποίησης, όπως είπε ο Υφυπουργός, «μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 159.000 προσωρινά διπλώματα, παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία στη διαδικασία. Επίσης, η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων αντικατάστασης διπλωμάτων έχει επεκταθεί από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα και στις 13 Περιφέρειες της χώρας και ήδη οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει τις 7.000».
Στο πεδίο της Οδικής Ασφάλειας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι: «Πρόσφατα η Ελλάδα βραβεύτηκε για τη μεγαλύτερη μείωση θυμάτων από τροχαία ατυχήματα την τελευταία 10ετία στην Ευρωπαϊκής Ένωση. Αυτό που κρατάμε είναι ότι η βράβευση συμπίπτει με την έναρξη εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια, που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στις 3 Φεβρουαρίου. Εισάγουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών οδήγησης. Με ταχύτερη έκδοση αδειών οδήγησης, αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών και καθιέρωση διαδικασιών που θα διασφαλίζουν τη διαφάνεια. Στην ίδια κατεύθυνση έπεται η αναθεώρηση του ΚΟΚ με κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και αλλαγές υπέρ της οδικής ασφάλειας, όπως η μείωση του ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές στα 30 χλμ.»