Με οριακή αύξηση κατάφερε τελικά να κλείσει η ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο παρά την ύπαρξη άκρως δελεαστικών προσφορών από τις εισαγωγικές εταιρείες γεγονός που έχει σημάνει συναγερμό στα επιτελεία τους.
Την ίδια στιγμή σε λίγες ημέρες έρχεται το 2025 όποτε και αλλάζουν ριζικά οι μέσες εκπομπές CΟ2 με νέες μειωμένες τιμές για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να πιέσουν αφόρητα τους κατά τόπους εισαγωγείς τους ή τα στελέχη των θυγατρικών τους για υποχρεωτική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ποσοστό που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίζει και το 40%.
Αυτή και μόνο η υποχρέωση φαντάζει κυριολεκτικά «βουνό» στα στελέχη των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών καθώς η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συνεχώς μειώνεται και επιπλέον το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» σύντομα θα ξεμείνει από διαθέσιμους πόρους και η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα δέχεται αιτήσεις ούτε από Φυσικά αλλά ούτε και από Νομικά πρόσωπα!
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινδυνεύει να μείνει πολύ πίσω στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και βέβαια οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποί τους θα βρεθούν έναντι ισχυρών οικονομικών πιέσεων.
Παρόλα αυτά οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο κατάφεραν να καταγράψουν οριακή άνοδο 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ξεπερνώντας τις 10.500 μονάδες.
Σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μόλις που ξεπέρασαν τις 128.000 μονάδες καταγράφοντας οριακή άνοδο 1,7% έναντι των πωλήσεων το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων κοιτούν με αβεβαιότητα το 2025 και κανένας κυριολεκτικά δεν μπορεί να κάνει κάποια πρόβλεψη για τις πωλήσεις καθώς οι εκπλήξεις που κρύβει η επόμενη χρονιά είναι πολλές και στις περισσότερες περιπτώσεις μάλλον όχι και τόσο ευχάριστες.
Πρωτιά για την Toyota
Η Toyota και το Νοέμβριο κατάφερε να στεφθεί πρωταθλήτρια στις πωλήσεις και μάλιστα ήταν η μοναδική εισαγωγική που κατάφερε να σημειώσει τετραψήφιο αριθμό. Πιο συγκεκριμένα η Toyota πούλησε πάνω από 1.650 μονάδες και είναι εξαιρετικά απίθανο να μην στεφθεί και πρωταθλήτρια πωλήσεων για το 2024!
Στην δεύτερη θέση είχαμε μια έκπληξη καθώς αναρριχήθηκε η Volkswagen με σχεδόν 800 πωλήσεις ενώ πολύ κοντά στην τρίτη θέση βρέθηκε η Peugeot με πάνω από 750 ταξινομήσεις.
Στην τέταρτη θέση ακολουθεί η BMW με πάνω από 600 μονάδες ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Suzuki με πάνω από 550 αυτοκίνητα.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai (κάτω από 550 ΙΧ), η Renault (πάνω από 540), η Opel (πάνω από 464), η Audi (κάτω από 462) ενώ τη πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η BYD με πάνω από 450 αυτοκίνητα.
Σε επίπεδο έτους η Toyota φαίνεται ότι και το 2024 θα στεφθεί πρωταθλήτρια καθώς έως και τον 11ο μήνα του 2024 έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 22.300 καινούρια αυτοκίνητα και ακολουθεί η Peugeot με σχεδόν 10.150 αυτοκίνητα και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Suzuki με λίγο πάνω από τις 10.000 μονάδες.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai (σχεδόν 8.500 ΙΧ), η Citroen/DS (πάνω από 7.500 μονάδες), η Opel (πάνω από 6.000), η BMW (σχεδόν 6.000), η VW (πάνω από 5.600), η Fiat (πάνω από 5.000) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Kia με πάνω από 4.500 μονάδες.