Διόδια 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα προβλέπει το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης διάρκειας 25 ετών της Αττικής Οδού, που έχει σταλεί από το ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους παραχωρησιούχους.
Όσον αφορά στα κλιμακωτά διόδια ανάλογα με το κυκλοφοριακό φόρτο δεν έγινε τελικά αποδεκτό από τους δημιουργούς της νέα σύμβασης καθώς δεν υπήρχε συγκοινωνιακή μελέτη οπότε και επιλέχθηκε η καταβολή των 2,5 ευρώ για τα αυτοκίνητα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σχετικά με το κόστος των διοδίων στην Αττική Οδό ξεκαθάρισε ότι: «Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Η σύμβαση ενδέχεται να τροποποιηθεί και να κατατεθεί εκ νέου το τελικό κείμενο λίγο πριν καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές οι υποψήφιοι που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού δηλαδή οι: Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.