Δύσκολη θα είναι η ζωή των οδηγών που κινούνται με τα οχήματά τους μέσα στις πόλεις μετά την ψήφιση του αναθεωρημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς αναμένεται να μειωθεί κατά 40% το όριο ταχύτητας κίνησης των αυτοκινήτων, δίκυκλων, vans, φορτηγών και λεωφορείων.
Αυτό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου μιλώντας στο ραδιόφωνο του Realfm 97,8.
Ο κ. Οικονόμου ξεκαθάρισε ότι έχει ήδη ληφθεί η απόφαση για μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα ώστε να γίνει αποτρεπτική η κίνηση των ιδιωτικών οχημάτων και να στραφεί ο κόσμος προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο θα εκτελούν πιστά τα ωράρια των δρομολογίων, θα διαθέτουν κλιματισμό και ειδικά για τα λεωφορεία θα κινούνται αποκλειστικά και μόνο εκείνα στις λεωφορειλωρίδες (με μια πιθανή εξαίρεση για τα Ταξί).
Πάντως ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι το νέο όριο των 30 χλμ./ώρα θα ισχύσει μέσα στις πόλεις και όχι σε κεντρικούς οδικούς άξονες όπως είναι η Κηφισίας, η Συγγρού ή η Βουλιαγμένης…
Για τις αστικές συγκοινωνίες και ειδικά για τις περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής ο κ. Οικονόμου επισήμανε ότι: «Πράγματι υπάρχουν πολλά παράπονα από τους πολίτες της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής αλλά οι συγκεκριμένες περιοχές έχουν από τα πλέον δύσκολα δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών. Την Τρίτη 30 Ιουλίου θα αντικατασταθούν 211 παλαιά και ρυπογόνα λεωφορεία με σύγχρονα οχήματα. Πάμε σε σταδιακή αντικατάσταση του γερασμένου στόλου οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών. Μιλάμε για λεωφορεία 25 έως και 30 έτη να κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους.»
Ο υφυπουργός Μεταφορών αποκάλυψε επίσης ότι στον ηλεκτρικό κυκλοφορούν ακόμη βαγόνια του 1985! «Δηλαδή μιλάμε για 40 ετών βαγόνια. Πλέον όλα τα βαγόνια του Μετρό θα εξοπλιστούν με κλιματισμό καθώς οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα υψηλές αλλά η μετακίνηση με αυτά τα βαγόνια είναι εξαιρετικά δύσκολη. Βέβαια για να τοποθετηθούν κλιματιστικά συστήματα χρειαζόμαστε 40 εκατ. ευρώ τα οποία και θα τα δώσουμε. Ο προαστιακός είναι στον προγραμματισμό να πάει Λαύριο και Ραφήνα αλλά αυτό θα ανακοινωθεί επίσημα από τον έταιρο υφυπουργό τον κ. Ταχιάο» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για τα Ταξί ο κ. Οικονόμου επισήμανε ότι: «Εμείς θα κάνουμε το νέο ΚΟΚ. Προσπαθούμε να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα. Μία λύση είναι να κινηθούμε με τα ΜΜΜ, με ποδήλατα ή άλλα εναλλακτικά μέσα.
Θα βάλουμε το όριο μέσα στην πόλη από τα 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα! Θα προστατεύσουμε και θα περιφρουρήσουμε την λεωφορειολωρίδα. Δηλαδή ο λεωφορειόδρομος είναι για τα λεωφορείο. Τα Ταξί επειδή είναι δημόσιο μέσο μεταφοράς θα μπορεί να επιβιβάζει ή να αποβιβάζει τους επιβάτες στις λεωφορειολωρίδες.
Επειδή όμως θέλουμε να ενισχύσουμε το λεωφορείο και με δεδομένο ότι θα κυκλοφορούν εκατοντάδες καινούρια λεωφορεία εμείς θα πούμε στον κόσμο αφήστε το αυτοκίνητο και δοκιμάστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Όταν το δρομολόγιο των λεωφορείων γίνεται στην ώρα του, όταν στην λεωφορειολωρίδα κινούνται μόνο τα λεωφορεία, και τα Ταξί είναι τα ειδική περίπτωση την οποία θα την δούμε, και τα δρομολόγια πραγματοποιούνται χωρίς καθυστερήσεις προφανώς οι αστικές συγκοινωνίες θα γίνουν πιο δελεαστικές.
Η Δημόσια Συγκοινωνία αλλάζει και τα έχει καινούρια οχήματα με κλιματισμό, γρήγορη και αναμένεται να το εκτιμήσουν οι επιβάτες.»
Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Ο νέος ΚΟΚ θα αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση για δύο μήνες οπότε περιμένουμε τα σχόλια όλων ώστε να συνυπολογιστούν πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις και ο νέος ΚΟΚ οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή περί τα τέλη Οκτωβρίου.
Οπότε θα δούμε και τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους όπως άλλωστε είδαμε τα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις και αποφασίσαμε το νέο όριο να μειωθεί από τα 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα. το οποίο θα δυσκολέψει τη ζωή του μέσου οδηγού μέσα στην πόλη και δεν θα προτρέπει την κίνηση με αυτοκίνητο!
Εμείς θέλουμε να μειώσουμε τα Τροχαία ατυχήματα, τους θανάτους καθώς το 50% των θανατηφόρων τροχαίων πραγματοποιούνται μέσα στην πόλη. Από τους 680 νεκρούς που είχαμε πέρυσι οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα στην πόλη. Επίσης έχουμε από τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων με δίκυκλα στην Ελλάδα.
Στο νέο ΚΟΚ θα βάλουμε ζητήματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς, οι κατ’ εξακολούθηση παραβάτες θα χάνουν την άδεια οδήγησής τους, θα δώσουμε προτεραιότητα σε άλλα Μέσα Μετακίνησης όπως είναι η Μικροκινητικότητα και θα προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε τον κόσμο να κινείται μέσα στην πόλη με το αυτοκίνητό του.
Άλλωστε η αγορά αυτοκινήτου αλλάζει και ήδη πορευόμαστε προς την ηλεκτροκίνηση, στην αυτόνομη κίνηση των οχημάτων, περιορισμός ταχύτητας και άλλα συστήματα που θα δούμε στο άμεσο μέλλον.