Νέα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και τον Σεπτέμβριο με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός σε σχεδόν όλες τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις νέων ΙΧ κατέγραψαν πτώση άνω του 15% καθώς ανήλθαν σε 9.600 μονάδες εκ των οποίων οι μισές αφορούσαν σε εταιρικά αυτοκίνητα και υπόλοιπες σε ιδιώτες καταναλωτές.
Ωστόσο το κακό οικονομικό κλίμα σε συνδυασμό με τις συνεχείς αυξήσεις σε είδη πρώτης ανάγκης, στις τιμές της ενέργειας αλλά και γενικότερα του κόστους διαβίωσης φαίνεται ότι είναι αρκετά για να περιορίσουν τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Επίσης σημαντικό ζήτημα στη νέα πτώση των πωλήσεων διαδραματίζουν και οι υψηλές τιμές πώλησης των καινούριων ΙΧ με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν στραφεί στην αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων.
Στελέχη της αγοράς καταβάλλουν προσπάθειες να πείσουν τα εργοστάσια να μειώσουν τις τιμές ώστε να τονωθούν και πάλι οι πωλήσεις τους καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο χειμώνας προβλέπεται «βαρύς» και δύσκολος. Αν συνυπολογίσει κανείς και τις πληροφορίες που θέλουν τα εργοστάσια παραγωγής να μειώνουν την παραγωγή οχημάτων από τις αρχές του 2025 τότε σίγουρα θα προκληθεί μια νέα μεγάλη αναστάτωση στην αγορά που εν μέρει θα καλεστούν να πληρώσουν οι υποψήφιοι αγοραστές.
Σε επίπεδο έτους το θετικό πρόσημο έχει περιοριστεί σε μόλις 3% καθώς οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ έχουν ανέλθει λίγο πάνω από τις 108.000 μονάδες και πλέον είναι ορατό το ενδεχόμενο η αγορά φέτος να μην καταφέρει να κλείσει με άνοδο αλλά με πτώση έστω και οριακή με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Πρωτιά για την Toyota
H Toyota για ακόμη ένα μήνα κατάφερε να καταγράφει τετραψήφιο αριθμό πωλήσεων και να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου. Πιο συγκεκριμένα η ιαπωνική μάρκα ταξινόμησης πάνω από 1.650 αυτοκίνητα ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με πάνω από 700 πωλήσεις και στην τρίτη θέση ακολουθεί η Suzuki με λίγο κάτω από 700 μονάδες.
Στη συνέχεια ακολουθούν η BMW (κάτω από 650 ΙΧ), η Hyundai (πάνω από 550 μονάδες), η Opel και η Kia (με κάτω από 450 ΙΧ), η Dacia (πάνω από 400 ΙΧ), η Renault (κάτω από 380 μονάδες) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Citroen (πάνω από 300 αυτοκίνητα).
Τον Σεπτέμβριο πουλήθηκαν επίσης 27 Porsche, 1 Maserati αλλά και μία Ferrari.