Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μάλιστα ο κ. Σταϊκούρας έκανε ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ψηφιοποίηση της πληροφόρησης στις μεταφορές με πάνω από 1 εκατ. πολίτες να έχουν «κατεβάσει» online την άδεια οδήγησής τους μέσω του Gov.gr Wallet ενώ περίπου 200.000 ιδιοκτήτες έχουν στο κινητό τηλέφωνο τα στοιχεία των οχημάτων τους μέσω της εφαρμογής «MyAuto».
Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουν αναπτύξει τα συναρμόδια Υπουργεία με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων.
Μάλιστα ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι επιταχύνθηκε η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος. «Μόλις προχθές, επανα-διατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί. Επιδιώκουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σχετικά με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μάλιστα ανέφερε με έμφαση ότι: «Είναι πολύ πιθανό τα ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν πιο σύντομα στην Θεσσαλονίκη από την Αθήνα εξαιτίας της πορείας υλοποίησης των υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη πρόοδο εργασιών τοποθέτησης φορτιστών στα αμαξοστάσια της Αττικής.»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επίσης ανακοίνωσε ότι προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου τα οποία αναμένονται να κυκλοφορήσουν τη διετία 2024 – 2025.
Σχετικά με την ακύρωση του διαγωνισμού για τα 100 λεωφορεία ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι τα μέλη της Ειδικής Επιτροπής δεν ενέκριναν τις προδιαγραφές των λεωφορείων οπότε και ο διαγωνισμός πρόκειται να επαναληφθεί.