Οι φιλόδοξοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 πρέπει να συνοδεύονται από εξίσου φιλόδοξους υποχρεωτικούς στόχους για σημεία φόρτισης και σταθμούς υδρογόνου και στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Είναι σημαντικό ο Κανονισμός για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) να θέτει στόχους που να είναι αρκετά εύρωστοι ώστε να μπορούν να επιτευχθούν στην πραγματικότητα οι μελλοντικοί στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2.
Πράγματι, όπως δείχνει αυτό το ενημερωτικό δελτίο AFIR , θα χρειαστούν τουλάχιστον 7 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030, αντί των 3,9 εκατομμυρίων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Παράλληλα σημαντικά είναι τα ευρήματα μεταξύ των προτάσεων που θέτει η Κομισιόν γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα σε σχέση με την πραγματικότητα που είναι εντελώς διαφορετική και βέβαια τα νούμερα είναι πολύ αυξημένα.
Ειδικότερα η Κομισιόν αλλά και οι πραγματικές εκτιμήσεις συγκλίνουν μόνο στο γεγονός ότι το 2030 θα κυκλοφορούν 34,4 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα και 13,7 εκατ. plug-in hybrid μοντέλα τα οποία θα διανύουν κατά μέσο όρο 13.414 χλμ. κάθε χρόνο.
Η μέση κατανάλωση ηλεκτρική ενέργειας σύμφωνα με την Κομισιόν κυμαίνεται σε 12 Kw /100 χλμ. ενώ στην πραγματικότητα η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σε 20 Kw / 100 χλμ.
Το ποσοστό των οχημάτων που θα φορτίζεται σε δημόσιο σταθμό σύμφωνα με την Κομισιόν υπολογίζεται σε 40% ενώ στην πραγματικότητα θα ανέρχεται σε 60%.
Η μέση τιμή φόρτισης σύμφωνα με την Κομισιόν θα κυμαίνεται σε 7,7Kw ενώ στην πραγματικότητα θα χρειάζεται 11 Kw. Αντίστοιχα η μέση τιμή φόρτισης σε ταχυφορτιστή σύμφωνα με την Κομισιόν θα είναι 104 Kw ενώ στην πραγματικότητα θα χρειάζεται 185 Kw.
Η μέση τιμή της οικιακής φόρτισης στα ηλεκτρικά ΙΧ σύμφωνα με την Κομισιόν θα είναι 1 Kw ενώ στην πραγματικότητα θα χρειάζεται 3 Kw. Αντίστοιχα στα plug-in hybrid μοντέλα η μέση τιμή οικιακής φόρτισης θα ανέρχεται σε 0,66 Kw σύμφωνα με την Κομισιόν ωστόσο η πραγματική ισχύς που θα χρειάζεται θα κυμαίνεται σε 2 Kw.
Τέλος η απόσταση μεταξύ των σταθμών Υδρογόνου σύμφωνα με την Κομισιόν θα πρέπει να είναι 150 χλμ. έως το 2030 ενώ στην πραγματικότητα θα πρέπει η απόσταση μεταξύ τους να κυμαίνεται στα 100 χλμ. έως το 2027!
Οι βασικές συστάσεις της AFIR για αυτοκίνητα και φορτηγά περιλαμβάνουν την αύξηση του επιπέδου ισχύος που απαιτείται για τη δημόσια φόρτιση με την τοποθέτηση πολλών ταχυφορτιστών ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζουν τα φορτηγά που έχουν σημαντικές ιδιαιτερότητες. Επίσης η AFIR προτείνει την μείωση της απόστασης των σταθμών ανεφοδιασμού Υδρογόνου ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξή τους.