Πάνω από 6,37 εκατ. ηλεκτρικά και plug-in hybrid αυτοκίνητα αναμένεται να διατεθούν το 2022 σε ολόκληρο τον κόσμο σύμφωνα με έρευνα της Gartner με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράψει άνοδο 34,38% σε σχέση με το 2021 όποτε και πουλήθηκαν 4,74 εκατ. μονάδες.
Η στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση το 2022 θα γίνει πιο ξεκάθαρη σύμφωνα με την πρόβλεψη της εταιρείας ερευνών ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταλάβουν το 95% του συνόλου των πωλήσεων και το υπόλοιπο 5% θα αφορά πωλήσεις λεωφορείων και φορτηγών.
Μάλιστα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων το 2022 θα καταγράψουν άνοδο 34,6% σε σχέση με το 2020, τα λεωφορεία με ηλεκτρική πρόωση θα αυξηθούν σε ποσοστό 19,8%, τα ελαφρά φορτηγά θα σημειώνουν άνοδο 46,8% και τα βαρέα φορτηγά θα καταγράψουν άνοδο 49,4%.
Σημαντική αύξηση των δημόσιων σταθμών φόρτισης προβλέπει η έρευνα για το 2022 και μάλιστα όπως επισημαίνεται ο συνολικός τους αριθμός θα ανέλθει σε 2,1 εκατ. φορτιστές έναντι 1,6 εκατ. σημείων φόρτισης που υπήρχαν το 2021.
«Για να προωθήσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να αντιμετωπίσουν διάφορους παράγοντες. Παράγοντες όπως η μείωση της τιμής πώλησης των EVs και των μπαταριών, η ανακύκλωση των μπαταριών, η προσφορά ευρύτερης επιλογής μοντέλων οχημάτων με μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης και η βελτίωση των υποδομών φόρτισης. Επιπλέον, ένα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η έλλειψη διαθεσιμότητας γρήγορης φόρτισης για οικιακή και δημόσια φόρτιση. Οι πάροχοι υπηρεσιών κοινής ωφέλειας θα πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις τους σε υποδομές “έξυπνων” δικτύων, για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Για να ανταποκριθούν στις φιλοδοξίες για την κλιματική αλλαγή, οι χώρες που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την παραγωγή ενέργειας για να ανταποκριθούν στη μετάβαση» σημειώνουν οι αναλυτές της Gartner.
Ποιες χώρες θα πρωταγωνιστήσουν το 2022
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Κίνα είναι αυτή που θα πρωταγωνιστήσει το 2022 στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Η Δυτική Ευρώπη θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα EVs παγκοσμίως το 2022.
Με την κινεζική κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο τα EVs να αποτελούν το 40% όλων των πωλήσεων έως το 2030 και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαθιστούν νέα εργοστάσια για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Κίνα θα αντιπροσωπεύει το 46% των παγκόσμιων πωλήσεων με τις εξαγωγές να ανέρχονται σε 2,9 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα το 2022.
Στο μεταξύ, η Δυτική Ευρώπη εκτιμάται ότι φέτος θα εξάγει στην παγκόσμια αγορά 1,9 εκατ. μονάδες το 2022, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ενώ η Βόρεια Αμερική αναμένεται να είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με 855.300 EVs το 2022.
«Τα σχέδια της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55% και τα φορτηγά κατά 50% έως το 2030 θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη», σχολιάζουν οι αναλυτές της Gartner.
Περί φόρτισης
Η Gartner προβλέπει ότι ο αριθμός των παγκόσμιων δημόσιων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί σε 2,1 εκατ. μονάδες το 2022 από 1,6 εκατ. το 2021.