Με την ασφάλεια –ενεργητική και παθητική- να συνεχίζει να αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο στην εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου, οι κατασκευαστές δείχνουν να μην το… βάζουν κάτω ανακαλύπτοντας κάθε μέρα που περνά νέες λύσεις και τεχνολογίες που καλούνται εν τοις πράγμασι να προστατεύσουν τους επιβάτες κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις και συνθήκες. Μια από τις όχι και τόσο σπάνιες αυτές περιπτώσεις είναι και εκείνη που αφορά στον κίνδυνο που διατρέχουν σε περίπτωση ανατροπής όλοι οι επιβαίνοντες ενός οχήματος το οποίο είναι εφοδιασμένο είτε με τις γνωστές πλέον γυάλινες οροφές πανοραμικού τύπου, είτε με τις πιο απλές αναδιπλούμενες ηλιοροφές.
Το εν λόγω καλούδι, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, εξελίσσει την τελευταία περίοδο η Hyundai Mobis, μια εταιρεία η οποία προμηθεύει μια διάφορα μέρη και ανταλλακτικά το κορεάτικο γκρουπ των Hyundai/Kia. Όπως είναι αναμενόμενο, η ανάπτυξη και εξέλιξη, εν γένει, αυτού του τύπου αερόσακου θέτει πολλές και διαφορετικές τεχνικές προκλήσεις σε σχέση με εκείνους που απαντώνται σήμερα σε άλλα μέρη του οχήματος. Για παράδειγμα, θα μπορεί ο εν λόγω αερόσακος να λειτουργεί με τη γυάλινη οροφή να είναι είτε ανοικτή είτε κλειστή;
Με αφορμή πάντως την έρευνα του Consumer Reports και τα περισσότερα από 850 καταγεγραμμένα περιστατικά τραυματισμών τα οποία έχουν αναφερθεί σε αυτοκίνητα που έχουν ανατραπεί, όντας εξοπλισμένα με αυτού του τύπου την οροφή, η Hyundai Mobis επισημαίνει στις σχετικές ανακοινώσεις της πως ο συγκεκριμένος τύπος αερόσακου, ο οποίος θα μπορεί να αναπτυχθεί πλήρως σε μόλις 0.08 δλ., έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών κατασκευαστών οχημάτων της SUV κατηγορίας._Χ.Α.