Ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει τη δυσλειτουργία πολλών κλάδων μεταξύ των οποίων και των ΚΤΕΟ τα οποία σε πάρα πολλά κράτη-μέλη παρέμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστά με αποτέλεσμα οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών να δώσουν παρατάσεις στην ισχύ των δελτίων Τεχνικού Ελέγχου.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική εγκύκλιο ενημερώνει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την παράταση που έχει δοθεί στα ληγμένα δελτία ΚΤΕΟ των οχημάτων άλλων κρατών-μελών αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα ώστε να μην προκληθούν προβλήματα στην εγχώρια αγορά.
Ειδικότερα στην σχετική εγκύκλιο επισημαίνεται ότι: «Στο άρθρο 5 του (β) σχετικού Κανονισμού (ΕE) 2021/267 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Φεβρουαρίου 2021 αναφέρεται ότι:
Λόγω των δυσκολιών διενέργειας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων εξαιτίας των έκτακτων περιστάσεων που προκλήθηκαν από τη συνεχιζόμενη κρίση της νόσου COVID-19 μετά τις 31 Αυγούστου 2020, τόσο οι προθεσμίες για τη διενέργεια των περιοδικών τεχνικών ελέγχων που πρέπει να έχουν διενεργηθεί μεταξύ της 1ης Σεπτεμβρίου 2020 και της 30ής Ιουνίου 2021, όσο και η ισχύς των Πιστοποιητικών Τεχνικού Ελέγχου που λήγουν στο εν λόγω χρονικό διάστημα, δύνανται να παραταθούν ως και (10) μήνες .
Σύμφωνα με τον αναλυτικό πίνακα που επισυνάπτεται στην (γ) σχετική ανακοίνωση, μόνο η Ιταλία, η Τσεχία και η Μάλτα επέλεξαν να εφαρμόσουν τις ανωτέρω διατάξεις, ήτοι να παρατείνουν την ισχύ των Πιστοποιητικών Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδουν οι Υπηρεσίες τους, καθώς και τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου για δέκα (10) μήνες από την λήξη εκάστου. Επίσης, αποδέχτηκαν δεκάμηνη παράταση της προθεσμίας για τη διενέργεια του πρώτου τεχνικού ελέγχου εφόσον ο έλεγχος αυτός δεν πραγματοποιείται εντός των προαναφερόμενων ημερομηνιών.
2.Συνεπώς:
α) Οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας μας κατά την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων, σύμφωνα με το άρθρο 53 του 4663/2020 (Α΄30), πρέπει να αποδέχονται τα Πιστοποιητικά Τεχνικού Ελέγχου της Ιταλίας, Τσεχίας και Μάλτας που λήγουν από 1-9-2020 έως και 30-06-2021 και μέχρι δέκα (10) μήνες μετά τη λήξη εκάστου. Επίσης, να ταξινομούν μεταχειρισμένα επιβατηγά οχήματα με προηγούμενη κυκλοφορία στις χώρες αυτές χωρίς να απαιτούν την προσκόμιση Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου εφόσον η προθεσμία για πρώτο έλεγχο ήταν μέσα στο προαναφερόμενο διάστημα (από 1-9-2020 έως 30-6-2021) και για δέκα (10) μήνες ακόμη.
β) τα ΚΤΕΟ να αποδέχονται για τη διαδικασία της αναγνώρισης ως ισχύοντα και για δέκα (10) μήνες ακόμη τα Πιστοποιητικά Τεχνικού Ελέγχου που προέρχονται από τις χώρες αυτές και έχουν λήξει στο χρονικό διάστημα μεταξύ της 1ης Σεπτεμβρίου 2020 και της 30ής Ιουνίου 2021.
γ) Οι ελεγκτικές και λοιπές Ανεξάρτητες αρχές [Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου (Μ.Κ.Ε.), Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), τέως Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) και οι κατά τόπους Λιμενικές, Τελωνειακές και Αστυνομικές Αρχές] που είναι υπεύθυνες, σύμφωνα με τα άρθρα 1 και 2 του ν. 3446/2006 (Α΄ 46) , για τον έλεγχο της νομιμότητας και την ασφάλεια της κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, να μην προχωρήσουν στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων προς τους πολίτες -οδηγούς των οχημάτων των χωρών αυτών.»