Όλα αλλάζουν στην Audi, τουλάχιστον στα ονόματα. Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό και θερμικό, με δύο διαφορετικές σειρές προϊόντων: τα αυτοκίνητα με μπαταρία θα χαρακτηρίζονται από ζυγά νούμερα, ενώ εκείνα με έμβολα στο καπό θα είναι μονά. Έτσι, ένα σύμβολο όπως το A4 θα γίνει A5. Είναι το πρώτο μοντέλο που θα υποστεί αυτή την κοσμογονική αλλαγή, καθώς και το πρώτο που θα γεννηθεί στη νέα πλατφόρμα PPC, η οποία αναπτύχθηκε ρητά για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προσφερόμενο άμεσα σε έκδοση sedan (Sportback) ή station wagon (Avant).
Έχοντας μεγαλώσει σε μέγεθος (η Audi δεν έχει ακόμη δηλώσει τις ακριβείς διαστάσεις), το A5 χαρακτηρίζεται από μια πολύ πιο δυναμική προσέγγιση από το A4. Πολλά από τα στιλιστικά χαρακτηριστικά είναι αυτά ενός κουπέ, που εξελίχθηκαν για να προσαρμοστούν στις πέντε πόρτες, ενώ στο μπροστινό μέρος υπάρχει μια ανανεωμένη παραλλαγή του ενιαίου πλαισίου με τρισδιάστατη δομή κηρήθρας εμπνευσμένη από τον κόσμο του Audi Sport. Τα φωτιστικά σώματα, πιο έντονα από ό,τι στο παρελθόν, συνδυάζονται με λεπτομέρειες που προέρχονται από το σπορ παρελθόν των τεσσάρων δακτυλίων, όπως οι κυψέλες Quattro των θόλων των τροχών εμπνευσμένες από το εμβληματικό Ur-quattro.
Επίσης, στο A5, μετά το Q6 e-tron, έρχεται η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, με πέντε πλατφόρμες πληροφορικής που είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Αυτό επέτρεψε, μεταξύ άλλων, την επέκταση των ψηφιακών λειτουργιών του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί πλέον να υπολογίζει σε τρεις οθόνες: εκτός από το Virtual Cockpit (εδώ στην έκδοση 11,9 ιντσών), ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια head-up display (η οποία επιτρέπει επίσης τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του συστήματος πολυμέσων μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι) και ένα MMI infotainment 14,5 ιντσών με κυρτό πάνελ με τεχνολογία Oled. Για τον συνοδηγό υπάρχει μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών.
Κινητήρες
Το νέο A5 θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ που προσφέρονται με ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα και ένα ηλεκτρικό σύστημα, με εξαίρεση την έκδοση 2.0 TFSI 150 ίππων της εισαγωγικής κατηγορίας, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Αυτός ο τετρακύλινδρος διατίθεται επίσης σε έκδοση 204 ίππων, η οποία μπορεί επίσης να συνδυαστεί με τετρακίνηση quattro. Εξίσου ισχυρός είναι και ο 2.0 TDI, ο οποίος χρησιμοποιεί το νέο υβριδικό σύστημα 48 volt για να προσφέρει ροπή 400 Nm από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ.: και σε αυτή την περίπτωση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το αυτόματο S tronic διπλού συμπλέκτη, με τον πελάτη να μπορεί να επιλέξει αν θα παραγγείλει το αυτοκίνητο με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Εκτός από αυτές τις εκδόσεις, η Audi έχει ήδη αποκαλύψει τη σπορ S5 (περιμένοντας το μελλοντικό RS5), η οποία διαθέτει έναν V6 TFSI 3,0 λίτρων με σύστημα MHEV plus και μονό τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία για μέγιστη ισχύ 367 ίππων. Η τετρακίνηση Quattro με πίσω σπορ διαφορικό είναι στάνταρ.
Η Audi έχει αναπτύξει ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 βολτ, το οποίο παρέχει ηλεκτρική υποστήριξη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που εγγυάται η μονάδα Ptg, ακρωνύμιο των λέξεων Powertrain Generator.
Ανάλογα με τον κινητήρα με τον οποίο συνδυάζεται, η εξοικονόμηση σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων ποικίλλει ανάλογα: με τον 2.0 TDI των 204 ίππων μπορείτε να εξοικονομήσετε έως και 0,38 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ. και 10 g/km CO2, ενώ με τον 3.0 TFSI των 367 ίππων το ποσοστό φτάνει τα 17 g/km και τα 0,74 λίτρα/100 χλμ.